• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

دزدی ماهیانه از جیب مردم!!!

  • کد خبر : 523
  • 06 اردیبهشت 1396 - 11:08
دزدی ماهیانه از جیب مردم!!!

به گزارش  پایگاه خبری پول بانک ،بانکها برای تامین نقدینگی خود اقدام به جمع‌آوری سپرده  از مردم کرده و برای جذب منابع  بیشتر و تشویق مردم ، به آن سود  پرداخت می‌کنند. در سال 95 بطور تقریبی حدود  24000 هزار میلیارد ریال سپرده نزد بانکها به امانت گذاشته شده  که سود تقریبی آن نیز 4320 هزار میلیارد […]

  • به گزارش  پایگاه خبری پول بانک ،بانکها برای تامین نقدینگی خود اقدام به جمع‌آوری سپرده  از مردم کرده و برای جذب منابع  بیشتر و تشویق مردم ، به آن سود  پرداخت می‌کنند. در سال 95 بطور تقریبی حدود  24000 هزار میلیارد ریال سپرده نزد بانکها به امانت گذاشته شده  که سود تقریبی آن نیز 4320 هزار میلیارد ریال می شود که بانکها باید  سروقت معین به سپرده‌گذاران پرداخت کنند اما این پرداخت سود بعضا با تاخیر چند روزه  انجام می‌شود .
    برخی از بانکها در پرداخت به موقع سود سپرده  بانکی تعلل کرده و حداکثر تا 5 روز در پرداخت آن تاخیر می کنند اما در برابر این تاخیر ، هیچ اقدام جبرانی  انجام نداده و خسارتی به مردم  نمی‌پردازند.  در واقع به نوعی با پول مردم بازی ناجوانمردانه‌ای انجام می دهند.
    طبق آخرین گزارش رسمی ،  بانک مرکزی اعلام کرده است که در شش ماهه ابتدای سال 95 بیش از 9746  هزار میلیارد  ریال سپرده  غیردیداری ( شبه پول  یا سپرده‌های مردم  نزد بانک ها که سود به آن تعلق می گیرد ) از سوی بانک‌های دولتی و خصوصی جمع‌آوری شد. به این میزان از سپرده ، بین 15 تا 20 درصد ( بسته به نوع سپرده ) سود سپرده تعلق می گیرد که اگر بصورت میانگین 18 درصد در نظر بگیریم طی 6 ماه حدود 1754 هزار میلیارد ریال ( ماهیانه 292 هزار میلیارد ریال )  سود به کل مبلغ پرداخت می شود.
    این مبلغ بصورت  روزانه 9هزار و 700  میلیارد ریال خواهد شد که باید  به حساب هر فرد دارنده حساب  بر اساس مبلغ سپرده شده واریز شود. با این حساب  شش ماهه می توان محاسبه کرد که بانکها با تاخیر حداکثر  5 روز ،   هر ماه حدود 48 هزار میلیارد ریال از سود مردم را به جیب زده و تخلف می کنند .
    نکته جالب توجه اینکه  اغلب بانکها در طول سال به این عملکرد مسولین پاداش‌هایی در حدود چند صد میلیارد تومانی پرداخت کرده  و بانک مرکزی سکوت می کند؛ هرچند نمی توان گفت که همه بانکهای کشور در این تخلف درگیر هستند اما موضوع مهم نقش بانک مرکزی به عنوان رگولاتور بانک‌هاست که در وظیفه  خود کوتاهی می کند .

    به گزارش  پایگاه خبری پول بانک

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=523

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم