• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2
دکتر سرسنگی در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و رویدادهای آتی دانشگاه تهران:

در هشتم مردادماه یک روز درب‌های دانشگاه تهران به روی تمام علاقمندان گشوده خواهد شد

  • کد خبر : 7096
  • 12 اردیبهشت 1397 - 10:34
در هشتم مردادماه یک روز درب‌های دانشگاه تهران به روی تمام علاقمندان گشوده خواهد شد

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: سامانه‌ای در دست تدوین و طراحی است که امکانات ورزشی دانشگاه تهران به صورت عمومی در اختیار تمام دانشجویان دانشگاه تهران قرار گیرد و این موضوع به منظور بهینه‌سازی استفاده از امکانات اجرایی خواهد شد.

  •  

    به گزارش خبرنگار فرهنگی پول بانک، نشست خبری دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، پیرامون تشریح برنامه‌ها و رویدادهای آینده دانشگاه، قبل از ظهر امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 97، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در محل ساختمان معاونت فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد.

     

    دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران

    دکتر مجید سرسنگی، در ابتدای این نشست خبری گفت: یکی از مشکلات جدی در حوزه استفاده از کالاهای داخلی، فرهنگ ‌سازی در این زمینه است.

    وی تصریح کرد: باید در دانشگاه وظایفی تعریف شود تا برمبنای آن هویت ایرانی و اسلامی تقویت شود؛ علاوه بر این نزدیک کردن قشر جوان به آرمان‌های انقلاب و ترغیب آنان به مشارکت‌های اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.

    معاون فرهنگی دانشگاه تهران، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه تهران درباره برگزاری رویداد مهمی در حوزه تألیف و ترجمه کتاب گفت: قبلاً جشنواره ملی کتاب سال فرهنگی دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه تهران برگزار شده بود و امسال هم این رویداد در روز پانزدهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

    دکتر سرسنگی، خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی در این دوره از جشنواره شرکت داده خواهند شد که در دوران دانشجویی تألیف یا ترجمه شده باشد.

    وی افزود: امسال 70 استاد برجسته کار داوری کتاب‌ها را برعهده دارند، درحالی‌که میزان آثار راه‌یافته به جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش 200 درصدی دارد، به‌طوری‌که هم‌اکنون 184 کتاب به این جشنواره راه یافته‌اند.

    معاون فرهنگی دانشگاه تهران، از برگزاری نخستین دوره مناظره دانشجویان به زبان انگلیسی خبر داد و گفت: این دوره مناظره از سوی سازمان امور دانشجویان سازمان جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، به عبارت دیگر دانشجویان در یک محفلی به زبان انگلیسی به مناظره می‌پردازند که این مناظره در تاریخ 18 و 19 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

    دکتر سرسنگی، برگزاری جشن دانش‌آموختگی در 22 اردیبهشت ‌ماه را از دیگر برنامه‌های فصل بهار دانشگاه تهران اعلام کرد و گفت: در جشن امسال فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی یک سال تحصیلی گذشته نیز حضور خواهند داشت؛ سال گذشته 8000 نفر در این جشن به همراه خانواده‌هایشان شرکت کردند و امسال نیز این برنامه دنبال خواهد شد.

    وی درباره جزئیات برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی گفت: دانشجویان فارغ‌التحصیلی که مشمول این طرح هستند تا 14 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا در سایت ثبت‌نام کنند.

     

    معاون فرهنگی دانشگاه تهران، با بیان اینکه جشن بیستمین سال تأسیس کانون‌های فرهنگی، هنری و دینی هم در 24 اردیبهشت ‌ماه برگزار خواهد شد، گفت: یک هفته پس‌از این رویداد یعنی در سی و یکم اردیبهشت‌ماه، مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت کارکنان دانشگاه برگزار خواهد شد.

    وی از برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور در شیراز خبر داد و گفت: سال گذشته این المپیاد ورزشی در مشهد برگزار شد که دانشگاه تهران مقام اول را کسب کرد و امسال علاوه بر این تیم بسکتبال پسران ایران برای شرکت در مسابقات آسیایی به کشور مالزی اعزام خواهند شد.

    معاون فرهنگی دانشگاه تهران، در ادامه یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه تهران را توجه به دانشجویان شاهد و ایثارگر عنوان کرد و افزود: در ۲۴ خرداد ماه دهمین همایش تجلیل از دانشجویان نمونه و ممتاز شاهد و ایثارگر برگزار خواهد شد که در این مسابقات دانشجویان شاهد و ایثارگری که رتبه‌های بالای درسی کسب کرده‌اند مورد حمایت و تقدیر قرار خواهند گرفت؛ علاوه بر این طرح جامع هدایت تحصیلی دانشجویان نیز از دیگر اقدامات برای سال جاری پیش‌بینی شده است.

    دکتر سرسنگی، جزئیات این طرح جامع هدایت تحصیلی را اعلام کرد و گفت: در این طرح دانشجویان شاهد و ایثارگری که نیاز به تقویت و ارتقای دانش در رشته تحصیلی خود دارند با آمادگی اساتید برجسته به سطح ایده‌آل و مطلوب دانشگاه هدایت خواهند شد.

    وی یکی دیگر از اهداف دانشگاه تهران در حوزه فعالیت‌های ورزشی را توسعه ورزش‌های همگانی عنوان کرد و افزود: نه‌تنها در ورزش‌های اختصاصی، بلکه ورزش‌های همگانی نیز باید به صورت جدی دنبال شود و به همین منظور ساعتی از اوقات دانشجویان، کارمندان و اساتید باید به ورزش‌های همگانی اختصاص پیدا کند.

    معاون فرهنگی دانشگاه تهران، در این باره گفت:‌ سامانه‌ای در دست تدوین و طراحی است که امکانات ورزشی دانشگاه تهران به صورت عمومی در اختیار تمام دانشجویان دانشگاه تهران قرار گیرد و این موضوع به منظور بهینه‌سازی استفاده از امکانات اجرایی خواهد شد.

    دکتر سرسنگی، از آغاز به ‌کار سامانه مولتی‌مدیای دانشگاه تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تولیدات فرهنگی و علمی دانشگاه به دلیل پراکندگی و گستردگی امکان بهره‌برداری برای دانشجویان را فراهم نمی‌کند و به همین منظور سعی داریم تا با استفاده از این مولتی‌مدیا تمام رویدادهای علمی و تولیدات فرهنگی را به مخاطبان دانشگاهی برسانیم.

    وی با اشاره به اینکه رادیو فرهنگ دانشگاه تهران پس از موافقت هیأت رئیسه به صورت زنده و برنامه تولیدشده آغازبه‌کار خواهد کرد، گفت:‌ این رادیو تماماً توسط دانشجویان راه‌اندازی و فعال خواهد شد و بخشی از اوقات فراغت دانشجویان را پر خواهد کرد.

     

    معاون فرهنگی دانشگاه تهران، با اشاره به اینکه هم‌اکنون بین ۴۵ تا ۵۰ هزار دانشجو داریم، گفت: طرح اعطای امتیازات به نشریات حرفه‌ای نیز یکی از طرح‌هایی است که در دستورکار قرار دارد و بر همین مبنا ۳۵۰ نشریه‌ای که در دانشگاه تهران فعالیت دارند، به لحاظ کیفی رتبه‌بندی خواهند شد.

    وی با اشاره به اینکه ۶۰ نفر از دانشجویان در طرح «خبرنگار دانشجو» ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: با توجه به اینکه انعکاس دستاوردهای علمی دانشگاه و اینکه رویدادهای فرهنگی به طور گسترده‌ای در دانشگاه تهران وجود دارد، نیاز داشتیم تا از دانشجویان به عنوان خبرنگاران این دانشگاه استفاده کنیم.

    معاون فرهنگی دانشگاه تهران، در رابطه با نامه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: نباید این اتفاقات مهم در کشور به فراموشی سپرده شود و به همین منظور نامه‌های مقام معظم رهبری در محفلی به یک گفتمان میان دانشجویان ایران و جهان تبدیل خواهد شد و در این زمینه طرحی داریم تا دانشجویان خارجی در دوره‌های کوتاه‌مدت به میزبانی دانشگاه تهران به ایران سفر کنند و با فرهنگ، میراث و ارزش‌های ایرانی ـ اسلامی و همچنین پیشرفت‌های دانشگاهی ما آشنا شوند.

    دکتر سرسنگی تصریح کرد: در هشتم مردادماه یک روز درب‌های دانشگاه تهران به روی تمام علاقمندان مخصوصاً دانش‌آموزان گشوده خواهد شد تا در جریان رشته‌های مختلف دانشگاهی و آخرین پیشرفت‌های علمی دانشگاه‌ تهران قرار گیرند.

     

    معاون فرهنگی دانشگاه تهران، در پایان سخنان خود، به لزوم ترویج فرهنگ کارآفرینی اشاره کرد و گفت: در هفته کارآفرینی بنا داریم تا علاوه بر ایجاد یک مدرسه برای ترویج اقداماتی پیرامون کارآفرینی، استارت‌آپ‌های مختلفی را مورد حمایت قرار دهیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=7096

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم