• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
9

در حاشیه نخستین کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار؛ نمایشگاه دستاوردهای زنان موثر ایرانی افتتاح شد  

  • کد خبر : 310208
  • 30 دی 1401 - 1:26
در حاشیه نخستین کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار؛ نمایشگاه دستاوردهای زنان موثر ایرانی افتتاح شد   

پول بانک: کنگره زنان تاثیر گذار برای نخستین بار امسال در دو سطح ملی و بین المللی برگزار می شود. سطح ملی آن سه شنبه ۲۷ دی با تجلیل از ۳۱ زن ایرانی تاثیر گذار برتر برگزار شد و سطح بین المللی آن نیز جمعه ۳۰ دی ماه سالجاری برگزار می شود.

  • نمایشگاه دستاوردهای زنان موثر ایرانی، در زیر مجموعه نخستین کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار، در محل دائمی نمایشگاهای بین المللی تهران افتتاح شد.

    به گزارش خبرنگار حوزه نمایشگاه پول بانک، نمایشگاه دستاوردهای زنان موثر ایرانی، در زیر مجموعه نخستین کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار، صبح امروز پنجشنبه ۲۹ دی ماه 1401، در سالن شماره 35 محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران افتتاح شد.

    بنا به این گزارش، در این نمایشگاه دستاوردهای زنان کارآفرین ایرانی در حوزه‌های مختلفی نظیر برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی، فناوری و تکنولوژی، مراکز نوآوری شتاب‌دهی و مشاغل خانگی به نمایش گذاشته شده است.

    در همین راستا، ۹۰۰ زن مدیرعامل شرکت‌های دانش بنیان شناسایی شده‌اند که از میان آنها ۱۰۰ نفر به عنوان برترین‌ها در حیطه علمی و فناوری برگزیده و نهایتا ۵۰ نفر برتر در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

    بخش زیادی از زنان راه یافته به این نمایشگاه در حیطه اقتصادی و کارآفرینی فعال هستند؛ اما دستاوردهای زنان فعال در حوزه‌های اجتماعی، هنری و فرهنگی نیز به نمایش گذاشته شده است و در سه بخش برای میهمانان خارجی و سایرین قابل بازدید است.

    این گزارش می افزاید: میهمانانی از ۲۸ کشور دنیا؛ از جمله سریلانکا، استرالیا، ژاپن، چین، تایلند، پاکستان، کامرون و صربستان و غیره، به عنوان  شرکت کنندگان در نخستین کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار از این نمایشگاه بازدید کردند و در میان مدعوین خارجی، نمایندگان مجلس، روئسای دانشگاه‌ها و روئسای انجمن‌های ۲۸ کشور حضور دارند؛ از اینرو نمایشگاه مذکور موقعیت خوبی برای برقراری ارتباط اقتصادی بین ایران و سایر کشورها است.

    درواقع زنان ایرانی حاضر در این نمایشگاه با همکاری کشورهای مشارکت کننده در این کنگره می‌توانند کارهای مشترکی را تعریف کرده که نهایتا به صادرات، آموزش و پژوهش کمک کند.

    همچنین ۱۰ سند و تفاهم نامه‌هایی دوجانبه آماده شده که بین دستگاه‌های مختلف با همتایان امضاء خواهد شد.

    این در حالیست که جمیله علم‌الهدی همسر رئیس جمهور و انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده در جریان برگزاری اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار، به گفتگو با زنان و چهره‌های سرشناس مهمانان پرداختند.

    مهمانان خارجی، پیش از حضور در نشست هم‌اندیشی با همسر رئیس‌ جمهور، از نمایشگاه محصولات علمی، صنعتی و هنری ایرانی بازدید کردند.

    کنگره زنان تاثیر گذار برای نخستین بار امسال در دو سطح ملی و بین المللی برگزار می شود. سطح ملی آن سه شنبه ۲۷ دی با تجلیل از ۳۱ زن ایرانی تاثیر گذار برتر برگزار شد و سطح بین المللی آن نیز جمعه ۳۰ دی ماه سالجاری برگزار می شود.

    هدف از برگزاری این کنگره تقدیر، بهره‌برداری و حمایت و نیز کمک به رشد و ارتقای خلاقیت و ایده‌های بانوان است.

    زنان شناسایی شده در بخش‌های مختلف؛ اعم از علمی، پژوهشی، نوآوری، اقتصادی، بهداشت و درمان،هنر، بازیگری، عکاسی، نقاشی، کنشگری اجتماعی و اقتصادی، فعالان مدنی، فعالان حوزه محیط زیست، حقوقدانان، فعالین رسانه‌ای و غیره در این کنگره شرکت کرده‌اند و تلاش شده است تا از این طریق ارتباطی میان زنان تاثیر گذار در حیطه بین المللی با زنان تاثیر گذار ایرانی برقرار شده و هم‌افزایی برای پیشرفت کشور شکل گیرد.

    شناسایی زنان ایرانی تاثیر گذار از چند طریق؛ اعم از ارتباط با مدیران امور بانوان استانداری‌ها، ارتباط با مردم، ارتباط با حلقه‌های میانی و ثبت نام در سایت «گوهرشاد» انجام شده است. در واقع توانایی‌ها، دستاوردها و رزومه این زنان احصاء شده و نهایتا برترینها از میان ۱۴ هزار زن ایرانی به این کنگره راه یافته‌اند.

    برای شناسایی زنان تاثیرگذار در حیطه بین المللی نیز، از طریق وزارت امور خارجه و سازمان ارتباطات، بنیاد ملی نخبگان، نخبگان ایرانی در سایر کشورها و نیز نیروهای مردمی و حلقه‌های میانی اقدام شده است.

    70 نفر از مقامات زن کشورهای مختلف برای حضور در نخستین کنگره بین المللی زنان تاثیر گذار دعوت شده‌اند و این کنگره بین المللی مجموعا حدود ۴۰۰ میهمان دارد.

    «فراوانی دیگرانِ اثر پذیر»، «کیفیت اثر گذاری در تغییر دیگران»، «نقش آفرینی مادران»، «نقش آفرینی جهادی و حرکت‌های ایثارگرانه و جهاد گرانه»، «شرایط ویژه محیط» و «نوع تاثیرگذاری متاثر از محیط» و «تعیین عرصه اثرگذاری» از جمله شاخص‌های انتخاب زنان در کنگره زنان تاثیر گذار بوده است.

    در کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار دانشمندانی از کشورهای مختلف اعم از سوئد، اتریش، بوسنی و هرزگوین، صربستان، قزاقستان، استرالیا، کانادا و… کاندیدا هستند.

    جوایز این کنگره نیز در سطح بین المللی است و در مراسم روز جمعه به سه نفر اول برگزیده در این کنگره مدال ویژه گوهرشاد تعلق می‌گیرد و پس از اهدای جوایزی به سایر برگزیدگان، جایزه ملی یونسکو نیز به برگزیده خود اعطا می‌شود.

    گفتنی است، نخستین کنگره بین‌المللی «بانوان تاثیرگذار»، پنجشنبه 29 دی ماه 1401، با حضور نمایندگان زن بیش از ۹۰ کشور و همچنین سخنرانی دکتر انسیه خزعلی معاونت زنان ریاست‌جمهوری و جمیله سادات علم‌الهدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=310208

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم