• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2
مرادی در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته بسیج فرهنگیان:

در آستانه هفته معلم تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران انجام می‌شود

  • کد خبر : 7201
  • 14 اردیبهشت 1397 - 11:21
در آستانه هفته معلم تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران انجام می‌شود

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: جشنواره علمی بسیج فرهنگیان ظرفیت این را دارد که با توجه به توانایی‌هایی که در فرهنگیان وجود دارد به صورت کمی و کیفی ارتقای بیشتری پیدا کند و امیدواریم در سال‌های آینده این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

  •  

     

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته بسیج فرهنگیان، صبح امروز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه 97، با حضور حسن مرادی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور و جمعی از اصحاب رسانه، در ساختمان شهید رجایی (مرکزی) وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

     

    حسن مرادی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور

    حسن مرادی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، در ابتدای این نشست خبری گفت: در هر جامعه، منطقه و شهری اگر آثاری از پیشرفت، تحول و اقدام مثبت می‌بینید حتما آنجا رد پای شخصیت‌های اثرگذار علمی ـ فرهنگی را می‌بینید؛ این نشان می‌دهد که هر جا بخواهد اتفاق تحولی و مثبت روی دهد، نقش معلمی و نقش تربیتی باید وجود داشته باشد.

    وی ادامه داد: حضرت امام(ره) در اهمیت معلم می‌فرمایند«اولین معلم خداوند است»؛ مهم‌ترین نقش انبیای الهی، نقش تربیتی بوده است چون به دنبال تربیت انسان‌ها بودند لذا اهمیت کار معلمی به اندازه‌ای است که هیچ‌چیزی به پایش به لحاظ ارزش‌گذاری نمی‌رسد و تأثیر آن هم در سرنوشت بشر با هیچ‌چیزی قابل مقایسه نیست.

    وی به اشاره به نامگذاری روز معلم با توجه به روز شهادت استاد مطهری، گفت: به نظرم یکی از بهترین مصداق‌های معلمی، شهید مطهری هستند؛ نقش معلمی را شهید مطهری هم به صورت کلاسیک و هم به صورت غیرکلاسیک به بهترین حالت ایفا کرده است؛ شاگردانی که ایشان تربیت کرده است و نقشی که در تربیت عام جامعه داشته است و آثار و برکاتی که وی به لحاظ تعلیم و تربیتی داشته است، جزو موفق‌ترین معلمان است.

    رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، با طرح این سؤال که «چرا شهید مطهری موفق بوده است؟»، اظهار داشت: معتقدم شهید مطهری چند ویژگی را با هم داشته است که باعث موفقیت‌‌ها و آثار و برکات بسیار زیادی شده است؛ وی به لحاظ تسلط و احاطه بر اندیشه و تفکر اسلامی جزو معدود افرادی است که دارای جامعیت و عمق فوق‌العاده در تسلط بر مکتب اسلام و اندیشه اسلامی است.

    وی ادامه داد: ویژگی دوم شهید مطهری، توان ترکیب مفاهم و ارتباط دادن با مباحثی است که مورد نیاز جامعه امروز است؛ ویژگی سوم ایشان، توان انطباق اصول و مبانی بر این اقتضائات است؛ ویژی چهارم وی، هر جا که ضرورت‌های اصلی ایفای نقش معلمی هست، آنجا حاضر است و منتظر هیچ چیز نیست یعنی درک اولویت‌ها و ضرورت‌ها از ویژگی اوست و ویژگی پنجم، اخلاصی است که در شهید مطهری وجود دارد و تمام دغدغه‌اش رشد جامعه است.

    مرادی افزود: با ویژگی‌هایی که ذکر شد، این مناسبت روز معلم که به نام شهید مطهری نام‌گذاری شده است، جزو بهترین انتخابات است و کسانی که بانی این انتخاب بودند خیلی هوشمندانه تشخیص دادند و این روز را انتخاب کردند؛ جامعه ما و هر جامعه‌ای به هر میزان که از معلم تربیت کننده جامعه، تقدیر کند یقیناً برکات را در جامعه خود برداشت خواهد کرد.

    رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، با بیان اینکه هفته بسیج فرهنگیان به تبع هفته معلم نام‌گذاری شده است، گفت: برنامه‌هایی را به همین مناسبت بسیج فرهنگیان در ادارات و مدارس سراسر کشور پیش‌بینی کرده است.

    وی بیان کرد: با توجه به وضعیتی که در منطقه و داخل کشورمان داریم و اقتضائات و نیازهایی که با آن مواجه هستیم، در بسیج یک رویکرد جدیدی در دستور کار قرار گرفته است که آن رویکرد، نگاه برجسته‌تر به حوزه اجتماعی و تقویت رویکرد اجتماعی در بسیج است.

    مرادی ادامه داد: با این رویکردی که از ۲ سال پیش مطرح شده و قوت بیشتری نسبت به سال‌ها و دوره‌های قبل واقع شده است، در برنامه‌های بسیج هم طبیعتاً تأثیراتی را دارد؛ بسیج در حوزه سازندگی برنامه‌های گسترده‌ای را دارد یا درباره اردوهای جهادی، فعالیت‌های گسترده‌ای دارد؛ در ارتباط با تقویت اقتصاد مقاومتی ورود بیشتری داشته و در رابطه با ساخت مدارس و کمک به آموزش و پرورش در مناطق محروم، کمک بیشتری دارد که این موارد ذیل رویکرد اجتماعی در بسیج است.

    وی با تأکید بر شعار امسال که «حمایت از کالای ایرانی» است، افزود: امیدواریم که به هر میزان که تلاش شود و این موضوع مورد توجه هم دستگاه‌های دولتی و اقشار مختلف جامعه قرار گیرد، بخشی از مشکلاتی که در کشور داریم به تبع این موضوع کاهش پیدا کند مثلا جزو ۴، ۵ مشکل در حوزه اقتصادی کشور، مسئله بیکاری است، مسلماً به هر میزان که کالای ایرانی مصرف بیشتری می‌شود، تأثیر مستقیمی در ایجاد شغل دارد لذا باید تلاش کنیم که این گفتمان را در بین جامعه به ویژه جامعه فرهنگیان تقویت کنیم.

    مرادی، با اشاره چهاردهمین جشنواره علمی ـ پژوهشی فرهنگیان بسیجی، گفت: چند هزار اثر توسط فرهنگیان بسیجی ارسال شد که پس از بررسی در استان‌ها، تعداد ۳۰۰ اثر به مرحله کشوری این جشنواره راه یافت که از آثار رسیده به مرحله کشوری، ۱۶۰ اثر توسط کمیته داوری پذیرش شد که در ۱۲ محور، رتبه‌های اول تا سوم معرفی می‌شوند.

    وی به ۱۲ محور این جشنواره اشاره کرد و افزود: «آموزش و پرورش مسیر پیشرفت کشور، الزامات و چالش‌ها»، « معلم و تربیت نسل تراز شهید حججی، الزامات و راهکارها»، «سبک زندگی خانواده و نقش تربیتی آن در پرورش نوجوانان دفاع مقدس»، «چگونگی فرآوری محتوای فرهنگ دفاع مقدس متناسب با درج در کتب درسی»، «نقش آموزش و پرورش و معلم در کنترل با کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان» و «موانع و راهکارهای اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» از جمله محورهای این جشنواره است.

    وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های اعضای کمیته علمی شاهد تعالی بیشتری در کیفیت ارائه مقالات بودیم، ادامه داد: 38 مقاله علمی برگزیده شدند که طی مراسمی مورد تجلیل قرار می گیرند؛ ضمن اینکه در اختتامیه این جشنواره از تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیز تجلیل می شود.

    مرادی گفت: ویژگی امسال جشنواره علمی ـ پژوهشی فرهنگیان بسیجی، مشارکت فعال بعضی از معاونت‌ها و سازمان‌های آموزش و پرورش است که با توجه به نیازهایی که در حوزه مأموریت‌شان بوده است، محورهایی را برای نگارش مقاله توسط فرهنگیان پیشنهاد می‌کردند؛ ضمن اینکه پژوهشگاه معارف دفاع مقدس مشارکت فعال در ارائه محورها و پشتیبانی از محتوا و ارزیابی فنی از مقالاتی است که در حوزه دفاع مقدس و تعلیم و تربیت ارسال شده است.

    وی افزود: معتقدیم که جشنواره علمی بسیج فرهنگیان ظرفیت این را دارد که با توجه به توانایی‌هایی که در فرهنگیان وجود دارد به صورت کمی و کیفی ارتقای بیشتری پیدا کند و امیدواریم در سال‌های آینده این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

    رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: مأموریت‌ها و رسالت‌هایی که بسیج دارد را در یک دسته‌بندی اعلام می‌کنم؛ یک بخش از رسالت و مأموریت بسیج، مرتبط با حوزه دفاعی، نظامی و امنیتی است که بهترین زمان بروز و ظهور این موضوع، دوران دفاع مقدس بود و در آنجا به بهترین شکل ظاهر و حاضر شد و تقریباً بلکه تحقیقاً همه کسانی که تخصص تحلیل جنگ‌های مختلف در دنیا را دارند، قائل به این هستند که آن چیزی که معادله جنگ را از ۶ ماهه اولی که گذشت تغییر دارد و باعث تغییر راهبردی این معادله شد، ورود پدیده بسیج و حضور نیروهای مردمی و اعتقادات دینی و ملی به صحنه جنگ بود.

    وی ادامه داد: در مقاطع دیگر هم شاهد دستاوردهای بسیج بودیم؛ به عنوان مثال در عرصه سازندگی، سال‌هاست که بسیج حضور دارد و در مناطق محروم برنامه‌هایی را دارد و اردوهای جهادی گسترده‌ای برگزار می‌شود که اقشار مختلف بسیج برای کاهش محرومیت در مناطق محروم ایفای نقش می‌کنند.

    مرادی افزود: بخش دیگر انتظارات از بسیج در حوزه اجتماعی است؛ در حوزه اجتماعی اگر بخش سلبی را نگاه کنیم ما آسیب‌های اجتماعی زیادی را در جامعه داریم که برای کاهش و مدیریت این آسیب‌ها، قاعدتاً سازمان‌های مختلف دولتی نقش دارند و هرچه آسیب‌ها کاهش یابد، موفقیت‌ها بیشتر می‌شود.

    وی افزود: در این حوزه بسیج در ابعاد گوناگونی ورود دارد؛ به عنوان مثال در بحث مواد مخدر در بسیج یکی از محورهایی که تعریف شده، مناطق و محلات آسیب‌پذیر است که مواد مخدر در آنجا نسبت به سایر مناطق بیشتر است و تلاش شده در آنجا مصرف مواد کاهش پیدا کند؛ سال گذشته این موضوع در ۳۵۰ منطقه هدف‌گذاری شد و امسال قرار شد به یک‌هزار محله گسترش پیدا کند و ما هم تلاش داریم در بسیج فرهنگیان به این هزار نقطه که هدف‌گذاری شده، کمک کنیم تا آسیب‌پذیری دانش‌آموزان در این محیط‌ها به حداقل برسد.

    رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: موضوع تعامل و مشارکت جزو اساسی‌ترین سیاست‌های بسیج فرهنگیان در دوره جدید است چرا که معتقدیم ظرفیت‌هایی که در فضای آموزش و پرورش و در بین فرهنگیان وجود دارد، می‌تواند در یک تعامل گسترده و مشارکت دوسویه به پیامدهای خوبی در نظام‌ تعلیم و تربیت بینجامد.

    وی ادامه داد: در چند ماه گذشته شامل یکی از اقداماتی بودیم که فرهنگیان بسیجی در یکی از استان‌ها در ارتباط با بحث بزرگداشت حکیم نظامی داشتند؛ این موضوع به یک برنامه فراملی تبدیل شد که از چند کشور آمدند و مشارکت کردند؛ حکیم نظامی یکی از معلمان ایران است و نقش او حوزه تمدنی ایران است.

    مرادی، با بیان اینکه فردا و در آستانه هفته معلم، تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران انجام می‌شود، گفت: روز پنج‌شنبه نیز در سراسر کشور فرهنگیان با شهدا تجدید میثاق خواهند کرد و به غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا می‌پردازند.

    وی با بیان اینکه شعار هفته معلم «معلم، فرهنگ‌ساز حمایت از کالای ایرانی» نام دارد، افزود: همچنین تعدادی از فرهنگیان در هفته معلم به دیدار رهبر معظم انقلاب می آوردند.

    رئیس سازمان بسیج فرهنگیان، در خصوص اینکه برخی تلاش دارند تا نام هفته معلم را از استاد مطهری به افراد دیگری نسبت دهند و برنامه این سازمان برای آگاه‌سازی به فرهنگیان، اظهار داشت: در خصوص بحث نام‌گذاری روز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم، برخی جریان‌ها یک تلاش‌هایی را می‌کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=7201

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم