• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

درگاهی در مراسم عرضه اولیه سهام گروه مالی شهر در بورس تهران: ممکن است امسال افزایش سرمایه را از طریق سود انباشته در دستور کار قرار دهیم

  • کد خبر : 321191
  • 22 خرداد 1402 - 17:03
درگاهی در مراسم عرضه اولیه سهام گروه مالی شهر در بورس تهران: ممکن است امسال افزایش سرمایه را از طریق سود انباشته در دستور کار قرار دهیم

پول بانک: ما از سال ۹۹ تلاش فراوانی برای افزایش شفافیت فعالیت ها و گزارش های مالی این مجموعه انجام دادیم که خوشبختانه به نتیجه مطلوب رسیده

  • مدیرعامل و عضو هیئت مدیره گروه مالی شهر کفت: بر اساس آمارهایی که از عرضه سهام گروه مالی شهر در بورس در اختیار ما قرار گرفته، این عرضه موفقیت آمیز بوده و از ۳ میلیارد و ۹۶۰ میلیون سهم عرضه شده توسط این مجموعه، بخش اعظم سهام به فروش رفته است.

    به گزارش خبرنگار حوزه بورس سایت خبری تحلیلی پول بانک، مراسم عرضه اولیه سهام گروه مالی شهر، ظهر امروز یکشنبه 21 خرداد ماه 1402، با حضور اسماعیل درگاهی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره گروه مالی شهر، مدیران شرکت بورس تهران و جمعی از اصحاب رسانه، در محل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران برگزار شد.

    اسماعیل درگاهی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره گروه مالی شهر

    اسماعیل درگاهی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره گروه مالی شهر، در مراسم عرضه اولیه سهام گروه مالی شهر، در جمع خبرنگاران بیان داشت: اعتبار و شفافیت در بازار سرمایه، مزیت های کلیدی و ضروری سهام گروه مالی شهر است.

    وی در ادامه گفت: بر اساس آمارهایی که از عرضه سهام گروه مالی شهر در بورس در اختیار ما قرار گرفته، این عرضه موفقیت آمیز بوده و از ۳ میلیارد و ۹۶۰ میلیون سهم عرضه شده توسط این مجموعه، بخش اعظم سهام به فروش رفته است.

    عضو هیئت مدیره گروه مالی شهر، با اشاره به مزیت های این سهام، اظهار داشت: گروه مالی شهر یک هلدینگ بانکی است و با این که تمام شرکت هایی که وارد بورس می شوند معتبر هستند، اما این گروه اعتبار خود را از گروه بانکی و بانک شهر می گیرد که از معتبرترین گروه های فعال در بورس به شمار می آیند.

    درگاهی، ادامه داد: علاوه بر این، گروه مالی شهر پرتفوی متنوعی از فعالیت ها را شامل می شود که از آن جمله می توان به تامین سرمایه، عملیات لیزینیگ، سرمایه گذاری ساختمانی و غیره اشاره نمود و این تنوع سرمایه گذاری ها موجب می شود در فراز و فرودهای اقتصادی سودآوری خود را با ثبات لازم حفظ کنیم.

    وی برتری دیگر این سهم را شفافیت آن دانست و بیان کرد: ما از سال ۹۹ تلاش فراوانی برای افزایش شفافیت فعالیت ها و گزارش های مالی این مجموعه انجام دادیم که خوشبختانه به نتیجه مطلوب رسیده و مطلوبیت و شفافیت گزارش های مالی ما توسط  مراجع نظارتی، بازرسان و حسابرسان مورد تایید قرار گرفته است.

    مدیرعامل گروه مالی شهر، در پایان سخنان خود، پیرامون افزایش سرمایه این مجموعه گفت: سرمایه ما در حال حاضر ۳۳۰۰ میلیارد تومان است و در حد مناسب قرار دارد؛ اما امکان و ظرفیت تامین مالی از طریق افزایش سرمایه را کنار نگذاشته ایم و ممکن است امسال افزایش سرمایه را نیز از طریق سود انباشته در دستور کار قرار دهیم.

    بنا به این گزارش، جزئیات عرضه اولیه گروه مالی شهر، قبل از عرضه در بورس و اوراق بهادار تهران منتشر شد.

    با توجه به اختصاص حداکثر هشت هزار سهم به هر کد و با سقف قیمتی ۱۸۴ تومانی، حداکثر نقدینگی لازم برای خرید این عرضه اولیه ۱,۴۷۲,۰۰۰ تومان بود.

    یکشنبه 21 خرداد 1402، تقریبا تعداد ۳.۹۶۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت گروه مالی شهر به عنوان ششصدوچهارمین شرکت پذیرفته شده در بخش “سرمایه‌گذاری‌ها” و گروه و طبقه “سایر واسطه‌گری‌های مالی” با کد صنعت “۵۶۹۹” و در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران در نماد «شهر» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه شد.


    همچنین ورود سفارش فقط با کد معاملاتی و در دوره زمانی و محدوده قیمتی تعیین شده جهت ثبت سفارش امکان‌پذیر بود و ورود سفارش به صورت گروهی مجاز نبود. همه مشتریان برخط نیز توانستند با توجه به شرایط ذکر شده نسبت به ورود سفارش اقدام کنند.

    گفتنی است، قیمت مبنا ۱۶۷.۳ تومان و قیمت سقف و کف به ترتیب ۱۸۴ تومان و ۱۵۰.۶ تومان تعیین شده بود. حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی ۸۰۰۰ سهم بود.

    خبرنگار رسانه: کوروش جم

    فیلم ویدئو – گفتگو با اسماعیل درگاهی مدیرعامل گروه مالی شهر

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=321191

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم