• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
1

درمان تخصصی دندان درد با عصب کشی و ترمیم ریشه

  • کد خبر : 301428
  • 27 اردیبهشت 1401 - 22:55
درمان تخصصی دندان درد با عصب کشی و ترمیم ریشه

فهرست محتوا در این مقاله ابتدا مقدماتی را درباره‌ عصب کشی دندان، علائم آن و مراحل درمان ریشه شرح خواهیم داد، سپس هزینه های عصب کشی را بررسی می‌کنیم، در انتهای مقاله نیز روش های مدرنی مثل سدیشن (دندانپزشکی در خواب) را برای غلبه بر ترس از دندانپزشکی معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. […]

فهرست محتوا

  • در این مقاله ابتدا مقدماتی را درباره‌ عصب کشی دندان، علائم آن و مراحل درمان ریشه شرح خواهیم داد، سپس هزینه های عصب کشی را بررسی می‌کنیم، در انتهای مقاله نیز روش های مدرنی مثل سدیشن (دندانپزشکی در خواب) را برای غلبه بر ترس از دندانپزشکی معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

     

    عصب کشی دندان چیست؟

     

    وقتی دندان دچار آسیبی گسترده ناشی از عوامل مختلف می‌شود، در شرایطی ممکن است آسیب ها با ترمیم های سطحی قابل درمان نباشند، در این صورت درمانی تهاجمی تر به نام درمان ریشه یا به اصطلاح عامه عصب کشی دندان انجام می‌شود تا بتوان از خراب شدن بیشتر دندان و یا کشیدن آن جلوگیری کرد. طی این درمان متخصص درمان ریشه دندان بافت پالپی دندان که حاوی عروق و اعصاب می‌باشد و در قسمت داخل کانال های دندان قرار گرفته است را کاملا تخلیه می‌کند . پس از پاکسازی و ضد عفونی با موادی به نام گوتاپرکا دندان را پر می‌کند

     

    اندو دندان به چه معناست؟

     

    دندان‌هایی که دچار پوسیدگی می‌شوند به مرور زمان و در صورت عدم درمان به موقع دچار فرسایش و از دست رفتن مینا و تاج خواهند شد. در این مواقع دندان ضعیف شده و بر اثر جویدن و ضربه ترک می‌خورد. ضعف استحکام دندان باعث می‌شود که پوسیدگی به عصب برسد و دندان نیاز به درمان اندو یا همان درمان عصب کشی پیدا کند.

     

    چه دلایلی موجب آسیب به پالپ (عصب) دندان می‌شوند؟

     

    دلایل زیادی وجود دارند که می‌توانند به عصب دندان آسیب وارد کنند. مهم ترین آن‌ها عبارت اند از:

    • پوسیدگی گسترده دندان
    • پرکردگی های قدیمی وسیع دندان
    • ترک و شکستگی دندان
    • سایش دندان
    • دندان درد شبانه

     

    مراحل عصب کشی دندان چگونه است؟

     

    درعصب کشی دندان (درمان ریشه دندان) پس از بررسی عکس رادیوگرافی از دندان و ارزیابی قابل نگهداری و قابل درمان بودن دندان، درمان آغاز می‌گردد. مراحل عصب کشی دندان به صورت زیر می‌باشد:

    1. بی حس کردن دندان با تزریق بی حسی موضوعی.
    2. برداشت پوسیدگی و ایجاد حفره به منظور دسترسی به کانال و عصب دندان.
    3. تعیین طول ریشه با کمک عکس رادیوگرافی و دستگاه اپکس فایندر.
    4. پاکسازی محوطه داخلی کانال با روتاری یا فایل های دستی و شست و شوی داخلی کانال حین درمان.
    5. خشک کردن فضای کانال و اطمینال از طول ریشه برای پرکردن کانال ریشه با کمک ماده ای به اسم گوتاپرکا.
    6. پانسمان دندان و ارجاع برای ترمیم یا روکش.

     

    ری‌اندو دندان یا عصب کشی مجدد چیست؟

     

    در برخی موارد دندانی که قبلا عصب کشی شده باید مجدد تحت درمان ری‌اندو یا درمان ریشه مجدد دندان قرار گیرد. گاهی به دلایل مختلفی ممکن است دندانی که قبلا عصب کشی شده عفونی شود و یا تحت جراحی پری‌اپیکال قرار گیرد. در شرایطی پوسیدگی مجدد دندان در زیر پرکردگی دندان عصب کشی شده ایجاد می‌شود. در این مواقع ممکن است میکروب های پوسیدگی از مجرای کانال دندان به انتهای ریشه برسند و دندان دچار عفونت ریشه دندان عصب کشی شده شود. که در این مواقع با مراجعه به  متخصص عصب کشی درمان لازم در سریع ترین زمان لازم باید انجام گیرد.

     

    فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی

     

    شاید برای شما هم جای سوال باشد که فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی چیست؟ درمان ریشه دندان عفونی درمانی است که به خارج کردن ریشه آسیب دیده دندان می‌پردازد. اشتباها عموم به این فرآیند عصب کشی دندان می‌گویند. روت کانال تراپی نام دیگر درمان ریشه تخصصی دندان است. این درمان زمانی انجام می‌شود که به علت پوسیدگی بخشی از عصب در حال از بین رفتن است. اینکه بدانیم عصب دندان در کدام قسمت است باید گفت مجموعه ای رگ های خونی در مرکز دندان وجود دارد که به علت آسیب دیدگی یا پوسیدگی عمیق باعث ایجاد درد در دندان می‌شود.

     

    اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه می‌شود؟

     

    در برخی شرایطی افراد ممکن است دندان درد را تجربه کنند. اما بعد از مدتی این درد از بین می‌رود. در این مرحله شخص نسبت به درمان دندان چشم پوشی می‌کند و یا درمان را به تاخیر می اندازد. از بین رفتن درد در این مواقع کاملا موقتی است، زیرا در این هنگام عفونت تمام قسمت های کانال دندان را پوشش می‌دهد و به انتهای ریشه دندان می‌رسد. در این مواقع آبسه دندان ایجاد شده و باعث به وجود آمدن درد بیشتر و غیر قابل تحمل تر خواهد شد. در این مواقع درمان دندان همراه با تخلیه آبسه است و اگر امکان تخلیه آبسه نباشد به ناچار دندان باید کشیده شود.

     

    چه زمانی نیاز به عصب کشی دندان داریم؟

     

    علائم زیر مهم ترین نشانه های نیاز به درمان عصب کشی می‌باشند :

    • حساسیت دندان به دمای سرد و گرم
    • التهاب لثه
    • تغییر رنگ دندان
    • آبسه

    با مشاهده این علائم لازم است در اولین فرصت به دندانپزشک مراجعه کنید تا درمان مناسب برای شما انجام شود.

     

    بررسی هزینه عصب کشی دندان و علت تفاوت قیمت ها :

     

    • تفاوت قیمت در دندان مورد نظر برای درمان عصب کشی تخصصی: دندان‌های آسیا و دندان‌های عقب تر برای درمان عصب کشی گران تر هستند، زیرا دسترسی به آنها سخت تر از عصب کشی دندان جلو هستند.
    • تفاوت قمیت در تعداد کانال دندان: هزینه عصب کشی دندان به طور کلی بر اساس تعداد کانال‌های دندان مورد نظر محاسبه می‌شود.دندان‌ها به صورت کلی یک کاناله، دو کاناله و سه کاناله هستند. دندان‌های جلویی تک کانال و دندان های عقب سه کاناله هستند. دندان‌های سه کاناله کار بیشتر، مدت زمان بیشتر و دقت بیشتری نیاز دارند.
    • تفاوت قیمت در میزان پوسیدگی در دندان: مقدار پوسیدگی در دندان گاهی فقط یک سوراخ کوچک و گاها شکستگی های بزرگ است که در قیمت عصب کشی دندان تاثیر گذار می‌باشد. به همین دلیل مراجعه زود هنگام به دندانپزشک در هنگام ایجاد پوسیدگی در دندان برای صرفه جویی در هزینه ها تاثیر گذار است.
    • تفاوت قیمت در مواد استفاده شده: برای پر کردن دندان عصب کشی شده از مواد متفاوتی استفاده می‌شود. آمالگام ماده ای نقره ای رنگ است و برای دندان‌های عقب استفاده می‌شود. برای دندان های جلویی از روکش استفاده می‌شود. کامپوزیت از دیگر موادی است که برای دندان جلو استفاده می‌شود.

     

    از دندانپزشکی می‌ترسم ..!  راه حل چیست ؟

     

    اکثر افرادی که دچار ترس از دندانپزشکی هستند و حتی از سوزن تزریق بی حسی دندانپزشکی می‌ترسند. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی روش هایی وجود دارد که می‌توان بر این ترس غلبه کرد.

    1. بی‌حسی با استفاده از ژل بی حسی موضعی: به این صورت است که قبل از تزریق با سوزن، به قسمتی از لثه ژل بی‌حسی زده می‌شود تا فرد درد سوزن را حس نکند. اگر از سوزن دندانپزشکی می‌ترسید می‌توانید از دندانپزشک خود بخواهید تا قبل از تزریق با سوزن به لثه شما ژل بزند.
    2. سدیشن دندانپزشکی یا دندانپزشکی در خواب: این روش متخصص جراحی دهان فک و صورت با استفاده از داروهای آرامش بخش است. این روش باعث ایجاد احساس خواب عمیق و کاهش سطح هوشیاری در طول پروسه درمان می‌شود.
    3. بیهوشی عمومی و بیهوشی کامل: در این روش سطح هوشیاری به صورت کامل کاهش می‌یابد و فرد هیچ دردی را احساس نمی‌کند و تمامی علائم حیاتی نیز تحت کنترل است.

     

    کلینیک دندانپزشکی سبز مجهز ترین مرکز دندانپزشکی در شرق تهران می‌باشد. تمام خدمات دندانپزشکی از جمله عصب کشی دندان توسط نیروی متخصص و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و مواد انجام می‌شود.

    همچنین در این مرکز خدمات سدیشن یا دندانپزشکی درخواب برای افرادی که دچار ترس از دندانپزشکی هستند، زیر نظر متخصص بیهوشی انجام می‌گیرد.

     

    کلینیک دندانپزشکی سبز، مجهز ترین مرکز دندانپزشکی در شرق تهران.

    sabzdentalclinic.com

     

    • آدرس:
      • اتوبان رسالت شرق (شهید سلیمانی)، خیابان آیت شمالی، نبش زمرد شرقی، کلینیک دندانپزشکی سبز
    • تلفن:
      • ۰۲۱-۷۷۸۰۸۰۴۵

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=301428

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم