• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

درخواست مجلس از بانک مرکزی: بازپرداخت تسهیلات مسکن را 3 ماه تعلیق کنید

  • کد خبر : 98018
  • 20 فروردین 1399 - 13:31

درخواست مجلس از بانک مرکزی: بازپرداخت تسهیلات مسکن را ۳ ماه تعلیق کنید سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که در شرایط کرونایی مردم توان پرداخت اقساط وام مسکن را ندارند، گفت: بانک مرکزی بازپرداخت این تسهیلات را تعلیق کند. – اخبار اقتصادی – به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صدیف بدری با تاکید بر این‌که تعلیق 3 ماهه اقساط تسهیلات بانکی توسط بانک مسکن ضروری است، اظهار کرد:‌ جمع کثیری از تسهیلات گیرندگان وام مسکن اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند، حال در وضعیت اقتصادی کنونی کشور، قطعا این افراد توان پرداخت اقساط خود را نخواهند داشت.
وی تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از خانواده ها با مشکلات مالی و اقتصادی رو به رو هستند، حال اخیرا بانک مرکزی در دستور العملی به بانک ها؛ پرداخت اقساط تسهیلات بانکی رو به مدت سه ماه تعلیق کرده، اما متأسفانه در این دستور العمل به تسهیلات مسکن اشاره ای نشده است.
وی افزود: در وضعیت کنونی مردم توان پرداخت اقساط تسهیلات مسکن را ندارند و قطعا تداوم دریافت اقساط این تسهیلات، اقتصاد خانوار را با مشکل مواجه می کند.
وی همچنین بر لزوم ورود وزیر راه و شهرسا..

  • درخواست مجلس از بانک مرکزی: بازپرداخت تسهیلات مسکن را ۳ ماه تعلیق کنید

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که در شرایط کرونایی مردم توان پرداخت اقساط وام مسکن را ندارند، گفت: بانک مرکزی بازپرداخت این تسهیلات را تعلیق کند.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صدیف بدری با تاکید بر این‌که تعلیق 3 ماهه اقساط تسهیلات بانکی توسط بانک مسکن ضروری است، اظهار کرد:‌ جمع کثیری از تسهیلات گیرندگان وام مسکن اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند، حال در وضعیت اقتصادی کنونی کشور، قطعا این افراد توان پرداخت اقساط خود را نخواهند داشت.

    وی تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از خانواده ها با مشکلات مالی و اقتصادی رو به رو هستند، حال اخیرا بانک مرکزی در دستور العملی به بانک ها؛ پرداخت اقساط تسهیلات بانکی رو به مدت سه ماه تعلیق کرده، اما متأسفانه در این دستور العمل به تسهیلات مسکن اشاره ای نشده است.

    وی افزود: در وضعیت کنونی مردم توان پرداخت اقساط تسهیلات مسکن را ندارند و قطعا تداوم دریافت اقساط این تسهیلات، اقتصاد خانوار را با مشکل مواجه می کند.

    وی همچنین بر لزوم ورود وزیر راه و شهرسازی برای تحقق موضوع تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات بانکی مسکن تأکید کرد و گفت: وزارت راه باید بانک مرکزی را مجاب به تعلیق بازپرداخت تسهیلات مسکن کند تا مردم در این مدت با مشکلات کمتری روبه رو شوند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: درآمد کارگران و شاغلان واحدهای تولیدی دچار مشکل شده و آن ها توان پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی را ندارند، حال بانک مرکزی بازپرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی را تعلیق کرده اما باید توجه کرد که همین فعالان واحدهای تولیدی برای تأمین مسکن خود اقدام به دریافت وام مسکن کرده اند؛ بنابراین ضروری است که بازپرداخت تسهیلات مسکن نیز تعلیق شود.

    *عدم تعلیق بازپرداخت وام مسکن ضد اقتصاد خانواده است

    در همین حال دیگر عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با انتقاد از عدم تعلیق باز پرداخت اقساط تسهیلات مسکن، گفت: اخیرا بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد که بازپرداخت اقساط تسهیلات مشاغل تولیدی به مدت سه ماه تعلیق می شود، اما متأسفانه در این بخشنامه تسهیلات مسکن مشمول تعلیق سه ماهه اقساط نشده است.

    کیانپور یادآور شد: مردم به دلیل تعطیلی مشاغل به دلیل شیوع بیماری کرونا، با مشکلات اقتصادی شدیدی روبه رو هستند، حال این سوال پیش می آید که مردم از کدام محل درآمدی باید اقساط وام مسکن را پرداخت کنند.

    وی ادامه داد:‌ وام مسکن دربرگیری بسیاری در جامعه دارد، یعنی آنکه خانواده های بسیاری از این تسهیلات برای تأمین مسکن استفاده کرده اند، بنابر این عدم تعلیق بازپرداخت تسهیلات مسکن جمعیت کثیری از جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد.عدم تعلیق باز پرداخت اقساط تسهیلات مسکن ضد اقتصاد خانواده است. متولیان این حوزه از جمله بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن باید هر چه سریع تر نسبت به تعلیق بازپرداخت اقساط وام مسکن اقدام کنند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس، از ورود این کمیسیون به موضوع عدم تعلیق بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن خبر داد و گفت: قطعا این مسئله در نشست آتی این کمیسیون با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

    انتهای پیام/

    لینک منبع : تسنیم نیوز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=98018

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم