• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

داده‌های تازه: هولدرهای بلندمدت بیت کوین در قیمت‌های فعلی مشغول خرید هستند

  • کد خبر : 302921
  • 10 خرداد 1401 - 13:07
داده‌های تازه: هولدرهای بلندمدت بیت کوین در قیمت‌های فعلی مشغول خرید هستند

علی‌رغم اینکه بخشی از سرمایه‌گذاران بیت کوین در ضرر هستند، داده‌های موجود نشان می‌دهند که هولدرهای بلندمدت این ارز دیجیتال به انباشت واحدهای جدید ادامه می‌دهند و حاضر نیستند موجودی خود را در صرافی‌ها ..

  • علی‌رغم اینکه بخشی از سرمایه‌گذاران بیت کوین در ضرر هستند، داده‌های موجود نشان می‌دهند که هولدرهای بلندمدت این ارز دیجیتال به انباشت واحدهای جدید ادامه می‌دهند و حاضر نیستند موجودی خود را در صرافی‌ها عرضه کنند.

    به گزارش کوین تلگراف، در بازارهای نزولی معمولاً دوره‌ای وجود دارد که فشار فروش به‌شدت زیاد است. در این دوره‌ها سرمایه‌گذاران دلسرد می‌شوند و در نهایت موقعیت‌های معاملاتی و سرمایه‌گذاری‌شان را رها می‌کنند. در نهایت، هم‌زمان با کاهش جریان ورودی یا فشار فروش، قیمت تثبیت شده یا فرایند کف‌سازی در بازار آغاز می‌شود.

    طبق گزارش‌های اخیر وب‌سایت تحلیلی گلسنود (Glassnode)، در حال حاضر هولدرها تنها کسانی هستند که در بازار باقی مانده‌اند و ظاهراً این گروه با اصلاح قیمت به زیر ۳۰٬۰۰۰ دلار، مشغول خرید واحدهای جدید هستند؛ به این امید که قیمت در آینده دوباره افزایش می‌یابد.

    برای اثبات کاهش تعداد خریداران جدید کافی است تعداد کیف پول‌های با موجودی غیرصفر را بررسی کنیم. این کیف پول‌ها روند نزولی خود را بعد از افزایش فشار فروش بازار ارزهای دیجیتال در مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) آغاز کردند و در ماه گذشته هم با کاهش در تعداد مواجه شدند.

    تعداد آدرس‌های بیت کوین با موجودی غیرصفر.

    فشار فروشی که در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) و نوامبر ۲۰۱۸ (آبان ۹۷) ایجاد شد، با افزایش فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای همراه بود. همین فعالیت‌ها هم رشد بعدی بیت کوین را آغاز کردند. برخلاف آن زمان، آخرین موج تشدید فشار فروش بیت کوین هنوز نمی‌تواند نشان‌دهنده هجوم کاربران جدید به بازار باشد. تحلیلگران گلسنود می‌گویند این نشان می‌دهد فعالیت‌های فعلی شبکه بیت کوین عمدتاً به هولدرهای این ارز دیجیتال مربوط می‌شود.

    نشانه‌های انباشت در شبکه بیت کوین

    بسیاری از سرمایه‌گذاران به‌خاطر نبود نوسان در روند بیت‌ کوین به آن بی‌علاقه شده‌اند؛ اما برخی از سرمایه‌گذاران این شرایط را فرصتی برای انباشت می‌دانند. همین مسئله باعث شده‌ است که روند انباشت بیت کوین در دو هفته گذشته به امتیاز تقریباً کامل و به بالای ۰.۹ برسد.

    نمودار روند انباشت بیت کوین.

    طبق گفته‌های گلسنود، زمانی بیت کوین در روند نزولی خود به امتیازهای بالایی در این شاخص می‌رسد که اصلاح بسیار قابل‌توجهی را پشت سر گذاشته باشد. علاوه بر این، در این زمان روان‌شناسی سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد که آنها از مرحله «بی‌اعتمادی» گذشته‌اند و به مرحله «انباشت ارزش» رسیده‌اند.

    کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant)، نیز به ورود بازار بیت کوین به فاز انباشت اشاره کرده است.

    او در توییتر خود نوشته است:

    دوره انباشت قبلی بیت کوین در اواسط سال ۲۰۲۲ بود و ۶ ماه طول کشید. حال در مه ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱)، شخصاً مطمئنم که بیت کوین در یک دوره انباشت قرار دارد. سرمایه‌گذاران نهادی که روند صعودی این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ را ایجاد کردند، زمانی که بیت کوین در محدوده ۲۵,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار قرار داشت، در حال خرید بودند. سوال اصلی این است که چرا «نباید» [در چنین شرایطی] بیت کوین بخریم؟

    با بررسی دقیق‌تر داده‌ها می‌توان متوجه شد که انباشت اخیر بیت کوین را عمدتاً آدرس‌هایی انجام داده‌اند که کمتر از ۱۰۰ یا بیشتر از ۱۰,۰۰۰ بیت کوین موجودی دارند.

    در جریان نوسانات اخیر، موجودی کل آدرس‌هایی که کمتر از ۱۰۰ بیت کوین در اختیار دارند، ۸۰,۷۲۴ واحد افزایش یافته است. گلسنود تأکید کرده است که این مقدار به‌طور قابل‌توجهی شبیه به ۸۰,۰۸۱ بیت کوینی است که بنیاد لونا آنها را فروخته بود.

    موجودی بیت کوین هولدرهایی که کمتر از ۱۰۰ بیت کوین دارند.

    از طرفی، هولدرهایی که بیش از ۱۰,۰۰۰ بیت کوین دارند، در همین بازه زمانی ۴۶,۲۶۹ بیت کوین به موجودی خود اضافه کرده‌اند. علاوه بر این، آدرس‌هایی که بین ۱۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین دارند، خنثی‌تر بوده‌اند و روند انباشت بیت کوین آنها همچنان امتیاز متوسط ۰.۵ را دریافت می‌کنند. در نتیجه دارایی‌های آنها به‌طور خالص چندان تغییر نکرده است.

    هولدرهای بلندمدت هنوز فعال هستند

    به نظر می‌رسد که هولدرهای بلندمدت بیت کوین نیروی محرکه روند فعلی آن هستند. برخی از این هولدرها فعالانه در حال انباشت بیت کوین هستند و برخی دیگر نیز به‌طور متوسط ۲۷ درصد ضرر کرده‌اند.

    نسبت سود به سرمایه هزینه‌‌شده هولدرهای بلندمدت بیت کوین.

    علی‌رغم فروش برخی از هولدرهای بلندمدت بیت کوین، کل موجودی کیف پول این سرمایه‌گذاران اخیراً دوباره به اوج تاریخی ۱۳.۰۴۸ میلیون واحد رسیده است.

    گلسنود گفته‌ است:

    تا وقتی که توزیع قابل‌توجهی مجدداً در شبکه بیت کوین اتفاق بیفتد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این شاخص (موجودی هولدرهای بلندمدت) در ۳ تا ۴ ماه آینده افزایش می‌یابد. این امر نشان می‌دهد که هولدرها به‌تدریج واحدهای درگردش را انباشت و موجودی خود را حفظ می‌کنند.

    به‌طور کلی، نوسانات اخیر بیت کوین ممکن است تعدادی از متعهدترین هولدرهای آن را از بین برده باشد؛ اما داده‌های موجود نشان می‌دهند اکثر هولدرهای سرسخت این ارز دیجیتال، حتی اگر لازم باشد موجودی خود را با ضرر هولد کنند، حاضر نیستند آنها را بفروشند.

    داده‌های تازه: هولدرهای بلندمدت بیت کوین در قیمت‌های فعلی مشغول خرید هستند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • حمایت ۷,۷۰۰ دلاری بیت کوین شکسته شد؛ وحشت ناشی از ویروس کرونا ادامه دارد
    • چه چیزی باعث ریزش بازار ارزهای دیجیتال شد؟ معامله‌گران پاسخ می‌دهند
    • بحران کرونا خطر افت قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ را کاهش می‌دهد
    • بلومبرگ: بیت کوین برای یک روند صعودی مثل سال ۲۰۱۷ آماده می‌شود
    • ایلان ماسک: قیمت بیت کوین و اتریوم بالا به نظر می‌رسد

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=302921

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم