• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

خودروهای فیبرکربنی ،با قیمت ارزان در راه هستند

  • کد خبر : 852
  • 24 اردیبهشت 1396 - 2:46
خودروهای فیبرکربنی ،با قیمت ارزان در راه هستند

به گزارش پایگاه خبری پول بانک،فیبر کربن عنصری با چگالی ۲٫۲۷g/cm3 است و اشکال بلوری مختلفی دارد. رشته الیاف کربن که از فیبرهای کربن تشکیل می‌گردد، به مراتب نازکتر از موی انسان در قطر بین ۶ تا ۱۰ میکرومتری می‌باشند. استفاده فیبرکربن را در خودروهای لوکس و اسپرت به فراوانی دیده‌ایم. کامپوزیت سبک‌وزنی که به […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک،فیبر کربن عنصری با چگالی ۲٫۲۷g/cm3 است و اشکال بلوری مختلفی دارد. رشته الیاف کربن که از فیبرهای کربن تشکیل می‌گردد، به مراتب نازکتر از موی انسان در قطر بین ۶ تا ۱۰ میکرومتری می‌باشند. استفاده فیبرکربن را در خودروهای لوکس و اسپرت به فراوانی دیده‌ایم. کامپوزیت سبک‌وزنی که به علت قیمت بالا و تولید پایین ، استفاده از آن تاکنون کم بوده است. شرکت قطعه‌سازی مطرح مگنا مدعی است که خودروسازی باید به سمت استفاده‌ی بیشتر از فیبر کربن برود. مگنا می‌تواند قطعات بزرگی که تاکنون تولید می‌کرده را از این پس با فیبرکربن بسازد . از نظر این کارخانه اکنون زمان مناسبی برای روی آوردن به سمت این کامپوزیت است. مدیر این شرکت می‌گوید که امروزه بازار ظرفیت استفاده از این ماده را دارا است و به همان مقداری که تقاضا برای این ماده بیشتر شود ، طبعا قیمت این ماده در چرخه‌ی تولید پایین می‌آید و به مرور این قیمت واقعی‌تر و به صرفه‌تر می‌شود.

    مگنا پیشرو در استفاده از فیبر کربن است و اخیرا پروژه‌ای را با همکاری کارخانه خودروسازی فورد شروع کرده است. این پروژه در راستای تولید نسخه‌ای تحقیقاتی از یک شاسی است که با استفاده از فیبرکربن  وزن این نسخه  نسبت به انواع تمام فلزی  ۳۴ درصد کاهش‌ یافته است.این کاهش وزن با تعویض ۴۵ درصد از قطعات فلزی شاسی با دو قطعه‌ی کربنی و چهار قطعه پلیمری اتفاق افتاده است.

    مگنا یک همکار تجاری به نام زولتک دارد که منبع تهیه‌ی فیبر برای این شرکت محسوب می‌شوند. زولتک فیبر‌هایی با کیفیت نه‌چندان بالا ولی در حجم مناسب برای مگنا تامین می‌کند. این فیبرها از کیفیت مواد استفاده‌ شده در صنایع هواوفضا برخوردار نیستند و مگنا خود توان انجام فرآیند‌ مناسب برای افزایش کیفیت این فیبرها در حد استاندارد‌های خودروسازی را دارا است.

    کاهش وزن انگیزه‌ی اصلی برای استفاده از فیبرکربن برشمرده می‌شود که بر کاهش مصرف سوخت خودرو موثر است. علاوه بر این مگنا افزایش توان مانور در رانندگی را از فواید شاسی‌های ساخته از فیبرکربن می‌خواند. مهندسان زمان طراحی این‌گونه شاسی‌ها، دستشان برای توزیع وزن بهتر باز است تا شاسی با دینامیک بهتری نسبت به نسخه فلزی ارائه کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=852

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم