• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

خندق آبادی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه: موسسه هنرهای تصویری سوره یک موسسه کاملاً مستقل است

  • کد خبر : 11633
  • 03 مهر 1397 - 0:36
خندق آبادی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه: موسسه هنرهای تصویری سوره یک موسسه کاملاً مستقل است

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره گفت: موسسه هنرهای تصویری سوره، یک موسسه کاملاً مستقل است و این موضوع که می‌گویند دولتی است و بودجه دریافت می‌کند، کاملاً اشتباه است. ما خودکفا هستیم.

  • مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره گفت: موسسه هنرهای تصویری سوره، یک موسسه کاملاً مستقل است و این موضوع که می‌گویند دولتی است و بودجه دریافت می‌کند، کاملاً اشتباه است. ما خودکفا هستیم.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک٬ اولین نشست خبری سعید خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره و رونمایی از بسته نفیس فیلم سینمایی به وقت شام به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، صبح امروز دوشنبه ۲ مهر ماه ۹۷ ٬ با حضور یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری و جمعی از اصحاب رسانه٬ در سالن زنده یاد امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار گردید.

    سعید خندق آبادی٬ مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره

    سعید خندق آبادی٬ مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره٬ در ابتدای این نشست خبری گفت:هنرهای تصویری سوره یکی از اولین موسسه‌های تصویری است که در کشور تاسیس شد.

    وی ادامه داد: از زمانی که ما فعالیتمان را شروع کردیم، تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا فیلم‌هایی را که با مضامینی مانند انقلاب و دفاع مقدس است، حمایت کنیم و رونق ببخشیم. در کنار این فیلم ها ما برخی از فیلم‌های پرفروشی را که حاشیه کمتری دارند، خریداری کرده و توزیع کرده‌ایم.

    مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره٬ ادامه داد: موسسه هنرهای تصویری سوره، یک موسسه کاملاً مستقل است و این موضوع که می‌گویند دولتی است و بودجه دریافت می‌کند، کاملاً اشتباه است. ما خودکفا هستیم.

    خندق آبادی٬ بیان داشت: سال گذشته موسسه ۴۰۰ میلیون تومان به حوزه هنری تزریق کرده است. «ویلایی ها»، «ماجرای نیمروز» و «دریاچه ماهی» از جمله فیلم‌هایی بودند که ما سال گذشته پخش کردیم. حدود ۷۶ فیلم دفاع مقدسی تاکنون از سوی موسسه هنرهای تصویری سوره پخش شده است.

    وی با اشاره به افزایش قیمت لوح فشرده فیلم‌ها طی سالیان اخیر خاطر نشان کرد: در این چند ساله ما مجبور بودیم که قیمت دی‌وی‌دی‌ها را گرانتر کنیم؛ اما هر مرتبه که گران شد، افت فروش پیدا کردیم.  در حال حاضر قیمت دی وی دی های فیلم ۱۰ هزار تومان است و این قیمت کمتر از قیمت بلیت یک سینما است. این در حالی است که شرکتهای  vod افزایش قیمت نداشتند. ما به این شرکت‌ها گفتیم که آنها هم گران کنند؛ اما آنها قبول نکردند. در حال حاضر شرکت های vod حدود ۷۰ میلیاردتومان زیرساخت دارند، ما نمی‌توانیم همچنین هزینه ای کنیم.

    مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره٬ گفت: قیمت رایت فیلم‌ها با هم دیگر متفاوت است، قیمت رایت فیلم‌های کم فروش با فیلم‌هایی که میلیاردی می‌فروشند، متفاوت است. حدود ۵ تا ۸ درصد قیمت فروش فیلم در سینما، قیمت رایت فیلم می‌شود. درباره پخش فیلم های خارجی، متاسفانه انقدر اوضاع خراب شده است که بسیاری از استودیوهای دوبله تعطیل شده‌اند یا به دوبله آثار زیرزمینی می‌پردازند. بسیاری از موسسات پخش فیلم ضررهای بسیار بزرگی کرده اند.

    خندق آبادی٬ افزود: فیلم‌هایی که حوزه هنری آنها را تولید می کند ما راحت تر اقدام به توزیع آن می‌کنیم. در بخش خصوصی هم برای پخش با شایسته فیلم در حال تعامل هستم. برای فیلم‌هایی مثل «به وقت شام» پیشنهادهای تبلیغی در نظر گرفتیم که خوشبختانه جواب خوبی آنها دریافت کرده‌ایم.

    وی ادامه داد: فیلم‌هایی که نوبت پخش داریم، «دارکوب»، «تنگه ابوقریب»، «به وقت خماری»،«خجالت نکش»، «خاله قورباغه» و چند فیلم دیگر هستند.

    مدیر موسسه هنرهای تصویری سوره اظهار کرد: پیش بینی ما برای امسال این است که سود سرشاری نصیب موسسه شود، تا به اینجا ۷۰ درصد فیلم‌های پرفروش سینما را خریداری کرده‌ایم. در کنار اینها در تلاش هستیم که با استفاده تبلیغات رونق بیشتری را به موسسه بیاوریم.

    خندق آبادی٬ گفت: در حال حاضر از ۲۶ موسسه نمایش خانگی در حال حاضر حدود ۵ موسسه باقی مانده‌اند. یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که برخی از فیلم‌های پرفروش قبل از این که به صورت قانونی وارد شبکه نمایش خانگی شوند، به صورت غیرقانونی توزیع می‌شوند.

    وی اظهار داشت: معمولا بین هشت تا ده درصد فروش هر فیلمی هزینه رایت هر فیلمی است که به تهیه کننده پرداخت و خریداری می‌شود. سال گذشته حدود 15 میلیارد تومان هزینه رایت این موسسه شده است. بسیاری اوقات به محض اینکه ما فیلمی را خریداری و پخش می‌کنیم بلافاصله بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای، فضاهای مجازی و… همان اثر را پخش و‌منتشر می‌کنند که این ضربه می‌زند به فروش ویدئویی آن اثر. از سال نود تاکنون 76 فیلم با موضوع دفاع مقدس توسط موسسه هنرهای تصویری سوره خریداری شده است.

    مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره٬ برای پخش نمایش خانگی٬ فیلم‌های در حال اکران هم گفت: خجالت نکش، در وجه حامل، دارکوب، به وقت خماری، فیلشاه، تنگه ابوقریب، خاله قورباغه، در نوبت پخش هستند و تا چندماه آینده وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود. جدیدا برخی از آثارمان را حتی قبل تولید فیلم و بعد نگارش فیلمنامه خریداری می‌کنیم، تا هم مبلغ پایین‌تری را به توافق برسیم و هم اینکه کمک هزینه‌ای باشد برای سازندگان فیلم‌ها. حدود 70 درصد فیلم‌های پرفروش سینما را خریداری کرده‌ایم. از فیلم‌های پرفروش امسال هم حدود 70 درصدشان را برای شبکه نمایش خانگی ما خریداری کرده‌ایم.

    یزدان عشیری٬ مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری

    یزدان عشیری٬ مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری٬ در این نشست خبری٬ پیرامون موسسه هنرهای تصویری سوره گفت: شبکه نمایش خانگی کمک به‌سزایی به بدنه سینما و فرهنگ و هنر کشور دارد، همچنین وسعت مخاطب آن دو تا سه برابر سینما گاهی می‌رسد که عدد قابل توجهی می باشد.

    خبرنگار: حمید باقری

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=11633

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم