• امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

خرید ملک در قبرس شمالی

  • کد خبر : 321335
  • 23 خرداد 1402 - 13:42
خرید ملک در قبرس شمالی

در سال‌های اخیر، تعداد ایرانیانی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی را داشته‌اند، افزایش یافته است. مزایای خرید خانه در قبرس شمالی نه تنها یک خانه زیبا و راحت است، بلکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارزشمندی است که این نقطه از جهان ارائه می‌دهد. نزدیک بودن کشور قبرس شمالی به ایران و آب و هوای معتدل […]

  • در سال‌های اخیر، تعداد ایرانیانی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی را داشته‌اند، افزایش یافته است. مزایای خرید خانه در قبرس شمالی نه تنها یک خانه زیبا و راحت است، بلکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارزشمندی است که این نقطه از جهان ارائه می‌دهد. نزدیک بودن کشور قبرس شمالی به ایران و آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای این کشور، افراد زیادی را تشویق به خرید ملک در قبرس کرده است. قبرس شمالی یکی از کشورهای نزدیک به ایران است که در سال‌های اخیر به دلیل داشتن دانشگاه‌های مجهز و با کیفیت، هزینه‌های مقرون به‌صرفه زندگی و امکان دریافت ویزا‌های همراه معتبر، پاسپورت، به یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب ایرانیان تبدیل شده است. خرید ملک در قبرس یکی از معدود راه‌های اعطای اقامت دائم از همان ابتدا است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مبحث خرید ملک در قبرس شمالی بپردازیم.

    خرید ملک در قبرس شمالی

    قبرس در شرق مدیترانه در سواحل غربی ترکیه قرار دارد و این جزیره از زمان‌های قدیم همواره مقصدی برای بازرگانان بوده است. قبرس شمالی با اقتصاد پویا، تنوع فرهنگی-تاریخی و چشم اندازهای زیبا به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد سرمایه‌گذاری شناخته شده است. همچنین خرید ملک در قبرس شمالی می‌تواند فرصتی برای زندگی و مهاجرت به یکی از زیباترین مناطق جهان باشد. با توجه به رونق این کشور به دلیل گسترش، هزینه خرید ملک در قبرس بسیار مناسب است و ارزش ملک بستگی به منطقه‌ای دارد که برای خرید ملک و زندگی در آن انتخاب می‌کنید. قبرس یکی از کشورهایی است که با خرید ملک در آن به متقاضیان بین‌المللی امکان سرمایه‌گذاری در کشور خود را داده است و این روند شرایط خاص خود را دارد. خرید ملک در قبرس و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی ساده‌ترین روش محسوب می‌شود. برای اخذ اقامت دائم قبرس، متقاضی نه تنها برای خود و خانواده‌اش اعم از همسر و فرزندان زیر 24 تا 25 سال اقامت دائم قبرس را دریافت می‌کند، بلکه می‌تواند برای والدین و همسر خود نیز برای اقامت دائم اقدام کند.

    اهمیت سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

    رشد اقتصادی قبرس شمالی، جمعیت کم آن، و شرایط مالیاتی بسیار مطلوب و کم، این کشور را به یک فرصت سرمایه‌گذاری خوب برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل کرده است. قبرس شمالی یکی از جادویی‌ترین مکان‌هاست و به عنوان پنجمین کشور امن در جهان شناخته می‌شود. خرید املاک و خانه همیشه یک سرمایه‌گذاری پرسود در جزایر شمالی است. برخی از افراد با خرید خانه ساحلی می‌توانند مکانی برای خانواده یا تعطیلات داشته باشند و برخی دیگر مکانی دارند که همیشه راحت و دلپذیر خواهد بود. در حال حاضر بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی بهترین ارزش را در میان کشورهای مدیترانه ای ارائه می‌دهد. رشد سالانه سرمایه‌گذاری برای خرید ملک در قبرس شمالی حدود 15 تا 20 درصد است و این بیشتر برای املاک پیش فروش است. پوند انگلیس یکی از معتبرترین، باثبات‌ترین و قوی‌ترین ارزهای دنیاست و هر ساله اختلاف ارزش پوند در برابر دلار و یورو افزایش می‌یابد. خوشبختانه خرید و فروش ملک در قبرس شمالی به پوند انگلیس است که سرمایه‌گذاران خارجی را به خرید ملک تشویق می‌کند. قیمت ملک در این کشور در مدت زمان کوتاهی افزایش می‌یابد و پول پوند نیز ارزش افزوده خوبی دارد به این معنی که سرمایه‌های متعدد ایجاد می‌کند.

     

    نکات مثبت در خرید ملک در قبرس شمالی

    بهترین شرایط و مزایا جهت خرید ملک در قبرس شمالی برای هر فرد ممکن است به فرهنگ و نظرات شخصی او بستگی داشته باشد. به همین دلیل هنگام خرید ملک در قبرس مزایا و نکات مثبتی دارد که در زیر به شما معرفی می‌کنیم.

    • ایرانی‌ها جهت مهاجرت و خرید ملک در قبرس نیازی به ویزا ندارند.
    • اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور با سرمایه کم و بصورت اقساطی امکان پذیر است.
    • قیمت های فعلی در قبرس شمالی کمتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است.
    • خرید ملک در قبرس شمالی بسیار سریع است و دولت قبرس شمالی برای رفاه حال خارجی‌ها این کار را انجام داده است.
    • خرید ملک در قبرس شمالی یکی از مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود.
    • قبرس شمالی دارای آب و هوای مدیترانه‌ای در تمام فصول سال است.
    • قبرس شمالی یکی از کشورهای توریستی دنیا با پارک‌ها و طبیعت زیبا است.

    خرید ملک در قبرس شمالی

    نکات مهم هنگام خرید ملک در قبرس شمالی

    هنگام خرید ملک در قبرس شمالی می‌بایست ابتدا تصمیم بگیرید که در چه شهری از قبرس اقامت کنید. شرایط اقامت و هزینه‌های جانبی و قیمت خرید ملک در هر شهر متفاوت است و بستگی به شما دارد که کدام شهر قبرس شمالی را برای سکونت خود انتخاب می‌کنید. بنابراین هنگام خرید ملک می‌بایست به نکات زیر توجه کنید:

    1. تصمیم بگیرید که آیا مقصد شما ساحل است یا شهر؟ چه تعداد از امکانات تجاری و پزشکی به محل زندگی شما نزدیک خواهد بود؟
    2. مراقب باشید با کدام فروشنده قرارداد دارید؟ آیا پس از خرید ملک، خانه را به نام شما نامگذاری می‌کند.
    3. بررسی کنید که هیچ محدودیتی در مورد ملکی که می‌خرید مانند وام مسکن بانکی و سایر طلبکاران مالک فعلی وجود نداشته باشد.
    4. آیا اگر بخواهید ملک خود را با پتانسیل توسعه آینده تغییر دهید یا بفروشید با مشکل مواجه خواهید شد؟
    5. تشریفات ثبت و نقل و انتقال ملک را حتما در اداره ثبت اسناد و با حضور شهود انجام دهید.
    6. بررسی کنید که آیا برای ثبت و انتقال مالکیت ملک به اجازه اقامت نیاز دارید یا خیر.
    7. در قبرس شمالی سه نوع سند ملکی داریم که فقط دو نوع آن برای خرید و فروش خارجی ها مناسب است. هنگام خرید زمین به سند ملک توجه کنید، خرید ملک با سند ترک و سند معاوضه‌ای مناسب‌تر است.

    کدام شهر برای خرید ملک در قبرس شمالی مناسب تر است؟

    مناطقی از قبرس شمالی، پررونق ترین مناطق برای خرید ملک در قبرس شمالی است که مورد هدف سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته است. در ادامه این شهرها را بررسی می‌کنیم.

    • خرید ملک در لانگ‌بیچ

    لانگ‌بیچ به عنوان یک مقصد گردشگری در حال توسعه در قبرس شمالی، همیشه رشد بالایی در قیمت املاک داشته است و گزینه سرمایه‌گذاری بسیار خوبی برای ایرانیان محسوب می‌شود.

    • خرید ملک در منطقه فاماگوستا

    کالاهای مختلفی مانند خودرو و لوازم برقی از بندر فاماگوستا وارد می‌شود. این شهر به عنوان شهر دانشجویی قبرس شمالی نیز شناخته می شود زیرا یکی از بهترین دانشگاه های قبرس شمالی یعنی دانشگاه Emu در این شهر واقع شده است.

    • خرید ملک در شهر گیرنه

    گیرنه محبوب‌ترین شهر در قبرس شمالی است، و جایی است که همه بازدیدکنندگان به دلیل بندر زیبای نعل اسبی آن، مملو از بارها و رستوران‌ها، که توسط یک قلعه عظیم بیزانسی بر آن تسلط دارد، به آنجا می‌روند.

    • خرید ملک در لفکوشا

    منطقه لفکوشا که به آن نیکویا نیز می‌گویند، شهری در مرکز قبرس است که بین دو قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شده است. لفکوشا پایتخت قبرس شمالی است و تمامی ادارات و وزارتخانه ها در این شهر قرار دارند.

    • خرید ملک در اسکله
    • گردشگران زیادی از اسکاندیناوی، اروپای شمالی و روسیه هر ساله برای خرید یا اجاره خانه به منطقه اسکله سفر می کنند، زیرا قوانین این منطقه که سواحل بسیاری از مناطق ایسکه را به روی عموم باز می کند، زیبایی این منطقه را حفظ کرده است. این منطقه اکنون بازار املاک و ساخت‌و‌ساز قبرس است.

    قوانین خرید ملک در قبرس شمالی

    خرید ملک در قبرس شمالی قوانینی مشابه سایر کشورها دارد و متقاضیان باید این شرایط را داشته باشند. خریدار خارجی باید قوانین و مقالات لازم را در این مورد بداند یکی از شرایط خرید ملک در قبرس این است که شما بالای 18 سال سن داشته باشید و دارای گواهی عدم سوء پیشینه باشید. برای خرید ملک در این کشور نیازی به مدرک زبان یا آزمون پزشکی ندارید. مهاجران خارجی می‌توانند تا 1 دونوم که معادل 1388 متر مربع زمین در قبرس شمالی است را خریداری کنند. به علاوه خرید هر نوع ملک اعم از مسکونی، تجاری و زمینی برای ایرانیان امکان‌پذیر است. افرادی که قصد مهاجرت یا اقامت بیشتر در قبرس شمالی برای بیش از 6 ماه در سال را دارند باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. این افراد باید به ادارات ثبت و مالیات مراجعه کرده و ملک را به نام خریدار یا خریداران ثبت نمایند.

    هزینه خرید ملک در قبرس شمالی

    خارجیانی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارند، علاوه بر قیمت اصلی که برای خرید ملک پرداخت می‌کنند، باید مبالغ دیگری نیز بپردازند. نیم درصد از کل قیمت خانه خریداری شده، 3 درصد اجاره، مالیات و 5 درصد مالیات خرید ملک از جمله هزینه‌های جانبی برای خرید ملک در قبرس هستند. هزینه خرید انشعابات یکی دیگر از هزینه‌های خرید زمین در قبرس است و افراد برای راه‌اندازی این شعب و ساخت خانه باید مبلغی به دولت قبرس پرداخت کنند. در حال حاضر بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی بهترین قیمت‌ها را در بین کشورهای مدیترانه‌ای ارائه می‌دهد. در سال‌های اخیر، قیمت مسکن در قبرس شمالی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. به طور متوسط، قیمت مسکن در قبرس شمالی با نرخ 10 درصد در سال افزایش می‌یابد.

    بسیاری از املاک مقرون به صرفه در قبرس شمالی وجود دارد که آن را به یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری در این کشور تبدیل میکند. قیمت خرید ملک در قبرس شمالی نیز در شهرهای کوچکتر به نسبت شهرهای بزرگ کمتر است. شما می‌توانید با خرید ملک در قبرس سرمایه‌گذاری کنید.

     

    خرید ملک در قبرس شمالی

    مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

    خرید ملک در قبرس شمالی دارای مراحل زیر است که می‌بایست به ترتیب اجرا کنید:

    • انتخاب ملک در قبرس شمالی

    ابتدا ملکی را که می‌خواهید بخرید پیدا کنید و با فروشنده در مورد قیمت و شرایط پرداخت توافق کنید.

    • پیش پرداخت جهت خرید ملک در قبرس

    در صورت توافق با فروشنده، فروشنده برای اطمینان از خرید شما و اینکه ملک به شخص دیگری فروخته نمی‌شود، به پیش‌پرداخت نیاز دارد.

    • بررسی ملک مورد نظر در قبرس شمالی

    پس از پرداخت ودیعه، باید شخصا به وکیل مهاجرت مراجعه کرده و از وی بخواهید که بررسی لازم از قبیل عدم رهن و وام و یا هرگونه مشکل دیگر را از ملک انجام دهد.

    • تنظیم قرارداد ملک خریداری شده در قبرس

    قرارداد خرید ملک در قبرس می‌بایست به زبان انگلیسی تنظیم شود. این قرارداد باید تمام اطلاعات دارایی، طرح‌های پرداخت ملک و غیره را مستند کند.

    • مجوز خرید ملک در قبرس
    • خریداران ملک خارجی غیر ترک در قبرس باید جهت انتقال سند به غیر مجوز داشته باشند. این مجوز را می‌توان از اتحادیه شهرداری‌های قبرس دریافت کرد.

    بهترین پروژه‌های خرید ملک در شهر گیرنه قبرس

    بهترین پروژه‌های املاک در شهر گیرنه در قبرس شمالی افرادی را جذب می‌کند که قصد مهاجرت به قبرس و یا انتقال بخشی از زندگی خود را به این کشور برای مقاصد مختلف مانند سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، مهاجرت، تحصیل و بقیه دارند. این شهر کوچک است، اما از نظر شرایط زندگی منطقه بسیار جذابی است. آشنایی با بهترین پروژه‌های ملکی در شهر گیرنه و کسب اطلاعات در مورد جزئیات آن می‌تواند برای کسانی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی و در منطقه گیرنه را مفید باشد.

    • پروژه ملک تپه زیتون امتان (Emtan Olive Hill)
    • پروژه ملک ویلاهای بگون (Begon Villas)
    • پروژه ملک برج‌های فینیکس (Phoenix Towers)
    • پروژه ملک ویلاهای نستویا (Nestoya Villas)
    • پروژه ملک تپه سبز آردم پارک (Ardem Park Green Hill)
    • پررژه ملک آوانگارت پلاس (Avangart Plus)
    • پروژه ملک ویلاهای شمالی لند (NorthernLAND Villas)
    • پروژه ملک خانه‌های دره کرمی (Karmi Valley Homes)

     

    سخن آخر

    خرید ملک در قبرس شمالی، اقامت در قبرس با خرید خانه، نکات مثبت در خرید خانه در قبرس و اهمیت سرمایه‌گذاری با خرید ملک در قبرس در این مقاله بررسی شده است. خرید ملک در کشوری مانند قبرس یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت دائم و شهروندی قبرس است. همچنین قبرس شمالی به دلیل داشتن عمق بسیار مناسب آب و تنوع گونه‌های آبزی یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای علاقه‌مندان به غواصی در سراسر جهان است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=321335

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم