• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

خرید بوتیل گلیکول در صنعت رنگ ‌سازی

  • کد خبر : 303437
  • 24 خرداد 1401 - 15:39
خرید بوتیل گلیکول در صنعت رنگ ‌سازی

فهرست محتوا بسیاری از سایت‌ها برای معرفی بوتیل گلیکول از تعریفی ناقص و صرفاً ترجمه شده استفاده می‌کنند. بیشتر این مقالات ترجمه‌ای کاملاً مکانیکی از این ماده است و در هیچ یک از آن‌ها به درستی کاربرد‌های بوتیل گلیکول و تری‌اتیلن گلیکول را توضیح نداده‌اند. در این مقاله قصد داریم به صورت خلاصه به این […]

فهرست محتوا

  • بسیاری از سایت‌ها برای معرفی بوتیل گلیکول از تعریفی ناقص و صرفاً ترجمه شده استفاده می‌کنند. بیشتر این مقالات ترجمه‌ای کاملاً مکانیکی از این ماده است و در هیچ یک از آن‌ها به درستی کاربرد‌های بوتیل گلیکول و تری‌اتیلن گلیکول را توضیح نداده‌اند. در این مقاله قصد داریم به صورت خلاصه به این سؤال پاسخ دهیم که با خرید بوتیل گلیکول و تری ‌اتیلن گلیکول چه چیزی را به دست خواهید آورد؟

    خرید بوتیل گلیکول در صنعت رنگ ‌سازی

    از این ماده بیشتر در صنعت رنگ و رزین استفاده می‌شود و نقش حلال را در تینر‌های روغنی بازی می‌کند. طبق آمار و بررسی‌های انجام شده چیزی نزدیک به 75 درصد از مقدار کل خرید بوتیل گلیکول تولید شده در سراسر جهان مربوط به رنگ و به طور خاص تینر می‌باشد.

    علت این استفاده گسترده این است که بوتیل گلایکول ویژگی‌های رنگ را به طرز قابل توجهی بهیود می‌دهد و بدون دستکاری در ساختار رنگ، غلظت آن را تغییر می‌دهد.

    دلیل دیگر استفاده از این ماده فراریت کم آن است که با این ویژگی زمان خشک شدن رنگ را بهتر می‌کند. در مرحله دوم ویژگی‌های بوتیل گلیکول باعث شده تا رنگ استفاده شده پوشش دهی خوبی داشته باشد و مایع رنگ علاوه بر روان بودن، تمام نقاط ضعف سطح مورد نظر را نیز از چشم بینندگان بپوشاند.

    استفاده از بوتیل گلیکول در شوینده‌ها

    مورد دیگر خرید بوتیل گلیکول برای محصولات شوینده خانگی و بهداشتی است. این ماده در اکثر مواد و وسایل شوینده مانند اسپری‌های پاک‌کننده سطوح، صابون‌هایی که به شکل مایع هستند، شیشه شوی‌ها و پاک‌کننده‌های چند منظوره به طور متناوب استفاده می‌شود.

    وجود بوتیل گلایکول باعث می‌شود تا محصولات نهایی تولید شده اثر بهتری در از بین بردن چربی و به طور کلی روغن موجود در سطوح داشته باشند.

    استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی

    استفاده از بوتیل گلایکول در برخی محصولات آرایشی و بهداشتی باعث می‌شود تا اجزای تشکیل دهنده این مواد از یکدیگر جدا نشده و بافتی یکپارچه داشته باشند. این ویژگی باعث می‌شود که لوازم آرایشی مانند رنگ صنعتی که کمی قبل به آن اشاره شده بود پوشش دهی خوبی روی صورت و سایر اعضای بدن داشته باشند و لکه‌ها را محو کنند.

    بوتیل گلایکول یک نرم‌کننده نیز هست و در مواد آرایشی باعث می‌شود که باعث سفت شدن پوست نشود. این مزیت باعث ترمیم پوست نیز شده و به جوان‌سازی آن کمک شایانی خواهد کرد.

    این ماده همچنین خاصیت جذب رطوبت اضافی فرمول را نیز دارد. جذب رطوبت مواد آرایشی باعث می‌شود که رشد باکتری‌ها کاهش یافته و شما محصولی بهداشتی‌تر را تولید یا خریداری نمایید.

    البته ذکر این نکته لازم است که این ماده به صورت تخصصی توط تولید‌کنندگان لوازم آرایشی خریداری می‌شود و ترکیب آن با لوازم آرایشی موجود کار مصرف کنندگان نهایی نیست.

    استفاده از این ماده در رنگ مو باعث نرمی در مو شده و گره‌هایی که به علت مجعد و وز شدن بعد رنگ کردن مو در بافت مو‌های سر ایجاد می‌شود را باز می‌کند و در نتیجه عمل شانه کردن مو‌ها را راحت‌تر می‌کند. همچنین شفافیت محصول را نیز در شرایط مختف جوی (آفتابی و بارانی و غیره) حفظ می‌کند.

    نام‌های دیگر بوتیل گلیکول

    بر روی بسته‌بندی محصولات مختلف شوینده و آرایشی بهداشتی این ماده با نام‌های مختلفی از جمله بوتیل اکسیتول، ‌اتیلن گلیکول بوتیل اتر، ‌اتیلن گلیکول مونو بوتیل اتر، بوتیل سلوزولو، Polysolv، Ektasolve EB درج شده است که همگی تقریباً همان ماده بوتیل گلیکول می‌باشند.

    تری‌اتیلن گلیکول چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

    تری‌اتیلن گلیکول نیز یکی از اعضای خانواده‌اتیلن گلیکول هاست و ما در اینجا قصد نداریم تا ساختار این ماده را برای شما تشریح کنیم. همان طور که در ابتدا اشاره شد در این مقاله قصد نویسنده این است که کاربرد‌های این دو ماده را شرح داده و شما را با مزیت‌های این دو ماده شگفت‌انگیز آشنا کند.

    استفاده از تری اتیلن گلیکول در ترکیب مواد شیمیایی به سال‌های دوری برمی گردد. حدود ۵۳ درصد خرید تری‌اتیلن گلیکول در بازار‌های بین‌المللی مربوط به صنعت جذب رطوبت از گاز‌های طبیعی است. در نرم‌کننده‌ها و حلال‌های شیمیایی و نرم‌کننده‌ها حدود ۱۲ درصد و برای تولید پلی اورتان چیزی نزدیک به ۸ درصد از تمام تری‌ اتیلن گلیکول دنیا مصرف می‌شود.

    در صنعت رزین نیز که شرکت شیمیایی تصفیه یکی از مدعیان در تولید و فروش انواع آن می‌باشد نیز ۴ درصد و ۷ درصد برای انواع روان‌کننده‌های نساجی استفاده می‌شود.

    از این حجم حدود ۴ درصد نیز به سایر صنوف تولیدی می رسد.

    همان طور که اشاره شد خانواده‌ اتیلن گلیکول‌ها سه عضو اصلی به نام‌های دی اتیلن، تری‌ اتیلن و مونو ‌اتیلن گلیکول دارد. طبق آزمایشات انجام شده ماده تری اتیلن گلیکول جذب آب بالاتری از گاز طبیعی نسبت به دی اتیلن دارد. بخاطر همین خاصیت است که مصرف بیش از ۵۰ درصد TEG دنیا مربوط به این صنعت شده.

    این عملکرد نسبت به DEG دائماً در حال تغییر است و هر ساله مقدار مصرف این مواد کمی با هم جابجا می‌شوند.

    در صنایع آرایشی از این ماده جهت تولید استون‌ها و گلیسیرین استفاده می‌شود که این ماده را برای بهبود کیفیت این مواد استفاده می‌کنند.

    دمای جوش تری‌اتیلن گلیکول عدد ۲۸۵ درجه سانتی گراد است و در دمای منفی۷ درجه منجمد می‌شود. این ماده در روغن و هیدروکربن‌ها حل نمی‌شود و با چربی نیز رابطه خوبی ندارد.

    کاربرد تری‌ اتیلن گلیکول در مصارف پزشکی

    در سال ۱۹۴۳ و با شیوع بیماری آنفولانزا محققان به این نتیجه رسیدند که می‌توان از تری اتیلن گلیکول برای از بین بردن ویروس استفاده کرد. هرچند این ادعا به طور قطعی بیان نشد اما محققان معتقدند که این ماده می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور برای از بین بردن ویروس‌های مختلف ازجمله کرونا وآنفولانزا مفید باشد.

    شرکت دانش بنیان شیمیایی تصفیه یکی از فروشندگان‌ تری ‌اتیلن گلیکول و بوتیل گلیکول می‌باشد که علاوه بر نیاز داخلی، به اکثر کشور‌های همسایه مانند ترکیه و عراق صادرات داشته است. این شرکت با تأکید بر تولید مواد اولیه شوینده توانسته است تا محصولات خود را که غالباً از کشور‌های اروپایی وارد کشور می‌شد مهندسی معکوس کرده و با کیفیتی به مراتب بهتر از نمونه‌های مشابه خارجی به شرکت‌های معتبر ایرانی بفروش رساند.

    برای خرید بوتیل گلیکول، تری اتیلن گلیکول، مواد اولیه شوینده و سایر مواد شیمیایی می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۹۰۱۳۰۰۰ تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303437

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم