• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

خبر فوری: حقوق کارگران به ۲۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد!

  • کد خبر : 342877
  • 26 اسفند 1402 - 22:17
خبر فوری: حقوق کارگران به ۲۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد!

در سال 1403، حقوق کارگران افزایش خواهد یافت. حقوق کارمندان و بازنشستگان نیز در سال جدید 20 درصد افزایش داشته و حقوق کارگران حداقل 20 درصد بیشتر خواهد شد. کارگران معتقدند افزایش حقوقشان با افزایش تورم متناسب نیست و درخواست حقوق بیشتری دارند. سید صولت مرتضوی درباره اظهارات برخی نمایندگان مجلس که کف سبد معیشتی […]

  • در سال 1403، حقوق کارگران افزایش خواهد یافت. حقوق کارمندان و بازنشستگان نیز در سال جدید 20 درصد افزایش داشته و حقوق کارگران حداقل 20 درصد بیشتر خواهد شد.

    کارگران معتقدند افزایش حقوقشان با افزایش تورم متناسب نیست و درخواست حقوق بیشتری دارند.

    سید صولت مرتضوی درباره اظهارات برخی نمایندگان مجلس که کف سبد معیشتی کارگران را 25 میلیون تومان اعلام کرده و این موضوع باید در تعیین دستمزد کارگران مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: اطلاعاتی در این خصوص ندارم. امکان دارد که برخی افراد این موضوع را مطرح کرده باشند. در کشور ما، آزادی اظهار نظر وجود دارد و هر فردی می‌تواند نظر خود را بیان کند، اما نظر یک نماینده یا فردی می‌تواند معیار عمل نباشد، مگر اینکه مجلس قانونی مربوطه را تصویب کرده باشد، در این صورت، آن اقدام را پشتیبانی خواهیم کرد.

    در یک گزارش، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره روند تعیین سبد معیشت کارگران تاکید کرده است. او اشاره کرده که قانون‌گذار مقرر کرده است که انستیتو تغذیه باید مشخص کند که هر نظری که این انستیتو (که قانون‌گذار مشخص کرده) ارائه می‌دهد، به صورت مطلق و قطعی باشد.

    درباره اتهاماتی که مطرح شده است که در بررسی کالری سبد معیشت کارگران دستکاری انجام شده است، وزیر اظهار کرده است: هیچ دستکاری‌ای اتفاق نیافتاده است. وی این موضوع را به این صورت توضیح داده که مرجع این کار انستیتو تغذیه است.

    وی ادامه داده و یادآور شده که در انستیتو تغذیه، افرادی با دانش و تخصص حضور دارند که پس از بررسی، نظر خود را اعلام می‌کنند و هر آنچه که این انستیتو اعلام کند، به عنوان ملاک عمل در نظر گرفته می‌شود.

    حقوق کارگران در حال حاضر در حال تغییر است. وزیر کار در مورد این افزایش صحبت کرده و گفته است: ما سعی می‌کنیم تا بتوانیم این ضریبی که همیشه نسبت به سبد معیشت دیده می‌شد و معادل آن پرداخت می‌شد، امسال را بهبود ببخشیم و افزایش دهیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید صولت مرتضوی، به سوالی درباره اینکه آیا این افزایش حقوق به نتیجه می‌رسد، گفت: احتمالاً، ما تلاش می‌کنیم.

    در پاسخ به پرسشی درباره مبلغی که پیشنهاد می‌دهند، وزیر کار گفت: ما پیشنهاد خاصی نداریم، باید قانون را اجرا کنیم. تلاش ما این است که امسال تا حدی به این افزایش دست یابیم.

    وقتی به اینکه آیا این افزایش با تورم همراه خواهد بود، پاسخ داد: ان‌شاالله که تلاش می‌کنیم.

    وی در پاسخ به سوالی درباره مقدار سبد معیشتی که در نظر گرفته شده است، گفت: انستیتو تغذیه پیشنهاداتی داده که در حال بررسی هستیم و هنوز مشخص نشده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=342877

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم