• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

خان بلوکی در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون: اتاق تعاون استان تهران مسئولیت توسعه در توانمند سازی تعاونی‌ها را برعهده دارد

  • کد خبر : 306100
  • 13 شهریور 1401 - 1:19
خان بلوکی در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون: اتاق تعاون استان تهران مسئولیت توسعه در توانمند سازی تعاونی‌ها را برعهده دارد

پول بانک: تعاونی‌های تولیدی ما به سرعت در حال رشد هستند، اگر بتوانیم این رشد را حفظ کنیم و تعاونی‌های مصرف را مدیریت کنیم می‌توانیم به نتیجه بسیار مثبتی برسیم تا شرایط کشور بهتر شود.

  • رئیس اتاق تعاون استان تهران گفت: تعاونی‌های تولیدی ما به سرعت در حال رشد هستند، اگر بتوانیم این رشد را حفظ کنیم و تعاونی‌های مصرف را مدیریت کنیم می‌توانیم به نتیجه بسیار مثبتی برسیم تا شرایط کشور بهتر شود.

     

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری اعضای اتاق تعاون استان تهران، به مناسبت هفته تعاون، بعد از ظهر امروز شنبه 12 شهریور ماه 1401، با حضور محمد خان بلوکی، رئیس اتاق تعاون استان تهران و رئیس اتحادیه تعاونی های حمل و نقل سراسر کشور، محسن عزیزی، عضو هیئت رئیسه اتاق تعاونی تهران، خاطره استادرضایی معاون امور تعاون و اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران و جمعی از اصحاب رسانه، در محل اتاق تعاون استان تهران برگزار شد.

    محمد خان بلوکی، رئیس اتاق تعاون استان تهران و رئیس اتحادیه تعاونی های حمل و نقل سراسر کشور

    محمد خان بلوکی، رئیس اتاق تعاون استان تهران و رئیس اتحادیه تعاونی های حمل و نقل سراسر کشور، در این نشست خبری گفت: با توجه به اینکه در هفته تعاون هستیم، ابتدا لازم است اعلام کنم که اولین جشن به مناسبت هفته تعاون قرار است روز سه سنبه 15 شهریور ماه سالجاری، از ساعت 9 تا 12 در سالن خلیج پارس موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می شود.

    وی تصریح کرد: جشن بعدی هفته تعاون، عصر همان روز و از ساعت 16تا 19، در سالن همایشهای مجتمع فرهنگی و ورزشی تلاش برگزار می گردد.

    رئیس اتاق تعاون استان تهران، افزود: قرار است در این روز، ضمن معرفی برترینهای تعاونی ها، با اهداء تندیس و جوایز تجلیل شود.

    خان بلوکی، در ادامه بیان داشت: اتاق تعاون استان تهران مسئولیت توسعه در توانمند سازی تعاونی‌ها را برعهده دارد. کلیه داوری‌ها در بانک ها، شهرداری‌ها و حوزه نظارت بر انتخابات تعاونی‌ها زیر نظر اتاق تعاون استان تهران است. دادگستری این اختیارات را به تعاون کشور واگذار کرده است.

    وی تصریح کرد: حوزه‌های داوری ما با استفاده از قضات متخصص این حوزه به ۶ مورد افزایش پیدا کرده و اختلاف بین فروشندگان و خریدار ظرف ۳ ماه یا کمتر رفع می‌ شود.

    رئیس هیات مدیره اتاق تعاون استان تهران گفت: اتاق تعاون استان تهران نماینده مشورتی قوای سه ‌گانه و همچنین بخش پارلمانی تعاونیه‌ها در مجلس است. تمام اختلافات تعاونی‌های مسکن وزارتخانه‌ها و صدا و سیما بر عهده شعبات داوری اتاق تعاون تهران است. آرای صادر شده از این داوری‌ها تنها در صورت تایید تجدید نظر تعویض می‌شود؛ اما در غیر این صورت کاملا قطعی اجرا می‌شود.

    خان بلوکی، افزود: ما تمام سهمیه‌ها را به قیمتی که اعلام می‌شوند در بخش مسکن و  مصرف توزیع می‌کنیم. برای شورای داوری در ابتدا تنها سه شعبه وجود داشت که  متاسفانه فرآیند کاری آن‌ها هشت ماه طول می‌کشید؛ ما در سه ماه گذشته با همکاری متخصصان توانستیم تعداد شعبات را به شش عدد برسانیم که در آن‌ها ۲۴ داور با تجربه قرار دارد. نظارت بر امور اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی‌ها  بر عهده اتاق تعاونی است و ما دقت می‌کنیم کاندید‌های هیات مدیره حتما اصول و قوانین را رعایت کرده باشد و در چهارچوب قانونی مد نظر قرار گیرد.

    وی اظهار داشت: در هر شعبه اتاق تعاونی سه معاونت قرار گرفته که شامل نماینده امور بین‌الملل، معاونت مالی و همچنین امور اداری و اجرایی می‌شود. بحث نظارت بر انتخابات و تایید کاندید‌های قسمت‌های مختلف زیرمجموعه اتاق تعاونی از وظایف بسیار مهم ما به حساب می‌آید چرا که اگر فرد اشتباهی به ریاست یک شعبه تعاونی درآید مشکلات بسیاری صورت می‌گیرد.

    رئیس هیات مدیره اتاق تعاون استان تهران گفت: ما نمایندگان خود را به کمیسیون‌های دارایی و حقوقی می‌فرستیم تا مالیات و جرائم معاونیت‌های مصرف را، در صورت وجود برطرف کنند. تلاش ما آن است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اهمیت بسیاری به تعاون دهیم تا به پیشرفت شرایط کمک کنیم.

    خان بلوکی ادامه داد: بر خلاف گذشته اکنون ارتباط گیری با اتاق تعاونی تهران بسیار آسان شده و مردم می‌توانند در اتاق من حاضر شوند تا مشکلات آن‌ها را برطرف کنم.

    رئیس اتاق تعاون استان تهران، در پایان سخنان خود گفت: تعاونی‌های تولیدی ما به سرعت در حال رشد هستند، اگر بتوانیم این رشد را حفظ کنیم و تعاونی‌های مصرف را مدیریت کنیم می‌توانیم به نتیجه بسیار مثبتی برسیم تا شرایط کشور بهتر شود. برای مثال قیمت سیب‌زمینی تولید شده نباید با تحریم‌ها ارتباطی داشته باشد و این مسئله با مدیریت تعاونی‌ها قابل برطرف کردن است.

    محسن عزیزی، عضو هیئت رئیسه اتاق تعاونی تهران

    محسن عزیزی، عضو هیئت رئیسه اتاق تعاونی تهران، در این نشست خبری گفت: شوربختانه بیشتر تعاونی‌های ما در بازاریابی برای فروش محصول دچار مشکل هستند.

    وی ادامه داد: در اتاق تعاون تهران، امور مربوط به تعاونی‌های تولیدی و توزیعی و خدماتی که نیازمند بازاریابی برای فروش تولیدات است را به صورت نظام مند هماهنگ می‌ کنیم.

    عضو هیئت رئیسه اتاق تعاونی تهران، تصریح کرد: یکی از امور بسیار مهم برای رونق اقتصادی، اشتغال است که در این زمینه با تشکیل تعاونی‌هایی که خدمات بازرگانی دارند از این امر حمایت شده است. مسئله بعدی هم به کارگیری سرمایه‌های راکدی بود که بلا استفاده مانده بودند.

    عزیزی، در پایان سخنان خود بیان داشت: برای بهبود شرایط تعاونی ها، دوره‌هایی را برگزار کردیم. برآورد آسیب شناسی ما از تعاونی ها، نشان می‌دهد که عمده تعاونی‌های توزیعی و تولیدی ما مهارت لازم برای مذاکره و فروش و رساندن کالا به بازار عرضه ندارند. ایجاد زنجیره تامین و توزیع یکی دیگر از اهداف برای تسهیل کسب و کار است.

    خاطره استادرضایی، معاون امور تعاون و اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران

    خاطره استادرضایی، معاون امور تعاون و اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران، در ادامه این نشست خبری گفت: در پیک‌های کرونا جامعه کثیری از تعاونی‌ها توانستند خط تولید خود را تغییر بدهند و به سمت تولیدات بخش سلامت بروند. البته در ۶ ماه اول کرونا، بلاتکلفی و قرنطینه باعث کاهش اشتغال شد.

    وی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیون و پانصد هزار ادعای اشتغال در بخش تعاونی‌ها را دارند و حدود ۵۰ اتحادیه تعاونی در تهران فعال هستند. به این دلیل می‌گوییم ادعا، زیرا آمار ما مربوط به آخرین وضعیت نیست.

    معاون امور تعاون و اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران، بیان داشت: چندین برنامه مشخص داریم که یک سری از آن‌ها وارد مراحل اجرایی شده اند. در این برنامه‌ها جذب حداکثری تعاونی‌ها با گرایش‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

    استادرضایی، در ادامه گفت: در حال حاضر در کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شده، کمیته پیگیری‌های ویژه غربالگری‌ها در حال اجرا است. کمیسیون بانوان یکی از این حوزه‌ها است که تعاونی‌ها و کسب و کار‌های زنان در حوزه تعاون را پوشش می‌دهد.

    معاون امور تعاون و اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران، در پایان سخنان خود، در مورد تسهیلات بانوان فعال در تعاونی‌های گفت: دو تبصره وجود دارد که تبصره ماده ۱۸ شامل حوزه‌های صنایع دستی و مشاغل خانگی شد و معرفی آن هم بر عهده اداره کار و رفاه اجتماعی استان‌ها است. اما در مرحله تخصیص اعتبار دچار مشکل شدیم.

    خبرنگار: کوروش جم

    منبع: نسیم اقتصاد

    آلبوم عکس

    فیلم های ویدئویی

    ویدئو اول

    ویدئو دوم

     ویدئو سوم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306100

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم