• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی

  • کد خبر : 154561
  • 12 آذر 1399 - 7:27
حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی

مدیر بانک صنعت و معدن استان یزد عنوان کرد؛ حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی مدیر بانک صنعت و معدن استان یزد حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی استان را در اولویت این بانک عنوان کرد.
به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، استان یزد دارای ظرفیت ها و قابلیت های بسیاری از لحاظ ذخایر معدنی مانند سنگ آهن و… است و افزون بر آن در صنایعی همچون نساجی، فولاد، کاشی و سرامیک و شیشه و… دارای مزیت اقتصادی است. بانک صنعت و معدن در استان یزد به عنوان تنها بانک تخصصی در حوزه تولید، اولویت خود را در تامین مالی صنایع گوناگون این استان قرار داده است، برای تشریح این موضوع روابط عمومی این بانک در مصاحبه ای با حمیدرضا کمالیان مدیر بانک صنعت و معدن این استان به گفتگو نشسته است که در ادامه می آید:
۱- مهمترین برنامه شعبه در سال ۹۹ چیست؟
طبیعتا برنامه اصلی شعبه در سال جاری، نیل به اهداف تعیین شده براساس سیاستهای اعتباری و برنامه عملیاتی ابلاغی سال ۹۹ خواهد بود که از طریق جذب منابع ارزان قیمت و همچنین تامین منابع مالی بنگاههای اقتصادی از محل تسهیلات ارزان قیمت ..

  • مدیر بانک صنعت و معدن استان یزد عنوان کرد؛

    حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی

    مدیر بانک صنعت و معدن استان یزد حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی استان را در اولویت این بانک عنوان کرد.

    به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، استان یزد دارای ظرفیت ها و قابلیت های بسیاری از لحاظ ذخایر معدنی مانند سنگ آهن و… است و افزون بر آن در صنایعی همچون نساجی، فولاد، کاشی و سرامیک و شیشه و… دارای مزیت اقتصادی است. بانک صنعت و معدن در استان یزد به عنوان تنها بانک تخصصی در حوزه تولید، اولویت خود را در تامین مالی صنایع گوناگون این استان قرار داده است، برای تشریح این موضوع روابط عمومی این بانک در مصاحبه ای با حمیدرضا کمالیان مدیر بانک صنعت و معدن این استان به گفتگو نشسته است که در ادامه می آید:

    ۱- مهمترین برنامه شعبه در سال ۹۹ چیست؟
    طبیعتا برنامه اصلی شعبه در سال جاری، نیل به اهداف تعیین شده براساس سیاستهای اعتباری و برنامه عملیاتی ابلاغی سال ۹۹ خواهد بود که از طریق جذب منابع ارزان قیمت و همچنین تامین منابع مالی بنگاههای اقتصادی از محل تسهیلات ارزان قیمت ( از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ )، وصول مطالبات به خصوص مطالبات غیرجاری به وجود آمده و نیز افزایش درآمد از محل کارمزدهای دریافتی می باشد.

    ۲- در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید) چه برنامه هایی دارید؟
    در حال حاضر مهمترین برنامه باتوجه به شرایط ناشی از تحریمهای بین المللی، حمایت از تولید از طریق تامین سرمایه درگردش تولیدکنندگان و واحد های صنعتی فعال در جهت نیل به ظرفیت حداکثری می باشد که این امر، اهمیت و تاثیر به سزایی در راستای تحقق شعار سال ۹۹ را دارد.
    برنامه دیگر، تامین مالی طرحهای نیمه تمام و راکد که دارای توجیه قابل قبول از لحاظ فنی، مالی و اقتصادی در شرایط فعلی کشور هستند، می باشد که با مشارکت در تجهیز و راه اندازی طرحهای مذکور، می توان نقش بسزایی در افزایش نرخ تولید محصولات مورد نیاز کشور داشت.

    ۳- با توجه به مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا چه اقداماتی و راهکاری برای حمایت از تولیدکنندگان استان خود دارید؟
    توجه و تعامل با مشتریان در جهت تامین سرمایه درگردش مورد نیاز و ارائه راهکار های مناسب برای تسهیل روند خرید مواد اولیه که به دلیل وضع تحریمهای بین المللی به وجود آمده و باعث تحمیل هزینه های اضافی مالی و همچنین بروز تاخیر زمانی شده است و همچنین تعامل با مشتریان آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا از طریق ظرفیت های قانونی ابلاغ شده از طرف بانک مرکزی و هیات دولت در جهت امهال و اعمال فرصت در بازپرداخت اقساط و همچنین حمایت از حفظ میزان اشتغال واحد های صنعتی در این برهه زمانی، از جمله مهمترین اقدامات این شعبه می باشد.

    ۴- مهمترین اقدامات انجام شده در سال ۹۸ چه بوده است و چه میزان درتحقق برنامه های سال گذشته موفق بوده اید و دلایل موفقیتتان چه بوده است ؟
    – افزایش منابع چهارگانه شعبه به میزان ۵۰ درصد
    – افزایش ضمانتنامه ریالی به میزان ۲۷۰ درصد
    – افزایش پرداخت تسهیلات به میزان ۲۳۰ درصد
    – افزایش وصول اقساط به میزان ۱۹۰ درصد
    – کاهش مطالبات غیرجاری شعبه به میزان ۱۹ درصد
    – کسب رتبه نخست پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی از محل بند الف تبصره ۱۸ سال ۹۷ و ۹۸ در بین بانکهای استان

    ۵- پس از تدوین سیاستهای اعتباری و راهبردی بانک در سال ۹۹، برای اجرای مؤثر سیاست ها و به منظور ایجاد هم افزایی و چابک سازی سازمان، چه اقداماتی را مؤثر می دانید؟
    از مهمترین اقدامات در نظرگرفته شده برای شعب در سال ۹۹ افزایش حدود اختیارات کمیته های اعتباری استانی و شعب در اعطای تسهیلات و اعتبارات و همچنین وصول مطالبات می باشد که این موضوع در تسهیل روند اعطای تسهیلات و خدمات شعب به مشتریان نقش مهمی داشته است که از یک طرف رضایت مشتریان را در برداشته و از طرف دیگر باعث پر رنگ تر شدن نقش مدیران شعب در استفاده از اختیارات در جهت اعمال مساعدت و تصمیم گیری در جلسات برگزار شده با سایر سازمانها و کارگروه های استانی شده است .

    ۶- برای اجرای حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال چه اقداماتی در شعبه تحت مدیریت شما صورت گرفته است؟
    یکی از رویکردهای اصلی و مهم بانک در سال جاری توجه به حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال می باشد که در این راستا ضمن آموزش پرسنل در شعبه، نسبت به شناسایی مشتریان واجد شرایط، با درنظرگرفتن پارامتر های تعیین شده اقدام گردیده است و درنظر است با برگزاری جلسات متناوب پیرامون مشکلات، نیازها و محصولات مورد نیاز هریک از آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
    لازم به ذکر است اجرای این نوع فعالیت ها، قطعا در جهت جذب مشتریان بزرگ و همچنین توسعه و تسهیل ارائه خدمات به آنها و ارتقاء عملکرد شعب، نقش بسزایی خواهد داشت.

    ۷- از چه روشهایی برای جذب منابع بیشتر در استان استفاده می کنید؟
    توجه به استفاده از بانکداری الکترونیکی، وصول مطالبات غیر جاری از طریق تعامل با بدهکاران شعبه، تسریع در فروش اموال تملیکی، جذب مشتریان جدید از طریق ارائه خدمات اعتباری مانند ضمانت نامه و گشایش اعتبارات اسنادی، از مهمترین عوامل در تقویت منابع شعبه می باشد که این شعبه نیز با بررسی و دسته بندی مشتریان و طرحهای جاری و همچنین ظرفیت موجود پرسنل، نسبت به برنامه ریزی و پیگیری درخصوص هر یک از موارد فوق اقدام نموده است.

    ۸- طی یکسال گذشته به چند طرح صنعتی و به چه میزان تسهیلات پرداخت کرده اید؟
    پرداخت تسهیلات به ۲۲۹ طرح در قالب سرمایه در گردش به مبلغ ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال
    پرداخت تسهیلات به ۱۶ طرح در قالب سرمایه ثابت به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال

    ۹- در این مدت چند طرح صنعتی با تسهیلات بانک در استان به بهره برداری رسیده و به چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
    تعداد ۱۰ طرح از طرحهای این بانک در استان یزد به بهره برداری رسیده و به میزان ۱۳۱ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

    ۱۰- چه تعداد واحد صنعتی با تسهیلات بانک در استان در حال اجرا است، چه مقدار پیشرفت داشته است و با بهره برداری از آنها چه مقدار شغل ایجاد شده است؟
    طی سال اخیر این بانک مجموعا پرداخت تسهیلات به ۱۶ طرح صنعتی در این استان را بالغ بر یک هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال مصوب نموده که تاکنون تعداد ۱۰ طرح با اشتغال مستقیم ۱۳۱ نفر در استان به بهره برداری رسیده و ۶ طرح در حال اجرا می باشد.

    ۱۱- وضعیت استان از نظر توسعه صنعتی چگونه است و شما چه پتانسیل هایی را برای توسعه صنعتی و اقتصادی استان می شناسید؟
    استان یزد با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و واقع شدن در مرکز کشور (نقطه صفر جغرافیائی)، دارای دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس از طریق برخورداری از شبکه راه‌های اصلی مواصلاتی شمال ـ جنوب و غرب ـ شرق می باشد. در بخش صنعت، استان یزد در ردیف ۶ استان بزرگ صنعتی و در بخش معدن هم با توجه به حجم ذخیره، تنوع و فرآوری مواد معدنی، با کسب رتبه برتر در صادرات مواد معدنی فرآوری شده، در جایگاه دوم کشور قرار دارد.
    در حال حاضر تولید ۴۵ درصد از کل محصولات کاشی و سرامیک کشور در استان یزد صورت می گیرد که از این حیث به قطب صنعت کاشی و سرامیک تبدیل شده است. از دیگر صنایع روبه رشد در این استان می توان به صنعت نساجی (با قدمت ۷۰۰ ساله) و آهن و فولاد ( با توجه به وجود معادن بزرگ کشور مانند معدن چادرملو و سنگ آهن بافق) اشاره داشت که با توجه به عدم وابستگی صنایع مذکور به مواد اولیه خارجی، از رشد بالایی در سالیان اخیر برخوردار بوده است.

    ۱۲- برای وصول مطالبات چه برنامه و راهکاری دارید؟
    نظر به اینکه در وصول مطالبات همواره باید شرایط هر مشتری به صورت خاص و یکتا مورد بررسی و واکاوی قرارگیرد بهترین راهکار وصول مطالبات همواره تعامل با مشتری و با درنظر گرفتن ضوابط و مقررات بانک می باشد که طبیعتا این شعبه نیز در همین راستا اقدام می نماید. به طوریکه طبق جلسات منظم و مدون در داخل شعبه و نیز برنامه ریزی انجام شده با در نظر گرفتن شرایط، مشتریان دسته بندی شده و سپس از روشهای موجود و کارآمدی مانند استفاده از ظرفیت های قانونی ابلاغ شده شرایط بازپرداخت، اجرای مصوبات ستاد تسهیل استانی، اعمال مساعدت و اعطاء فرصت مانند تقسیط مجدد و یا استمهال بدهی،‌ همچنین اعطاء مهلت و فرصت از طریق مذاکره با مدیران و متعهدین طرحها، در جهت وصول مطالبات اقدام می شود.

    ۱۳- چه برنامه هایی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان دارید؟ برای افزایش کارمزدها چه راهکارهایی دارید؟
    با عنایت به بروز شدن سیستم های غیرحضوری بانکداری در این بانک طی جلسات با مدیران شرکت ها و تشریح انواع خدمات سعی در جذب بیشتر منابع شده است. همچنین گسترش فعالیت های دارای کارمزد، نظیر ضمانت نامه و گشایش اعتبار از طریق دعوت مشتریان دارای خرید های ضمانتی و اعتباری در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

    ۱۴- با توجه به افزایش سطح اختیارات شعب، تعامل شما با ستاد بانک چگونه است و چه انتظاری از ستاد دارید؟
    با توجه به کلیه فرآیندهای انجام شده در شعب به طور مستقیم با ستاد در ارتباط می‌باشد لذا تسریع در انجام اقدامات مربوط به شعب از طرف ستاد و همچنین درک صحیح از شرایط خاص هر شعبه و مشتریان آن بسیار ضروری بوده و همواره مورد توقع شعب می باشد.
    از مهمترین مزایای تعامل مناسب شعب با ستاد،‌ کاهش فاصله فیزیکی بین ستاد و مشتریان و همچنین تسریع در ارائه خدمات و برآورده نمودن درخواستها و و رفع مشکلات مشتریان می باشد که این امر موجب رضایتمندی متقابل را فراهم می سازد.

    ۱۵- تعامل شما با مدیران ارشد استانی نظیر (استانداری، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت) چگونه است؟
    تعامل این شعبه با مدیران ارشد استانی همواره دو جانبه و سازنده بوده است. تصمیمات مرتبط با این بانک در حوزه های مختلف تسهیلاتی، وصول مطالبات، حقوقی و … معمولاً با جلب نظر مقامات و بدون حاشیه بوده است. در این راستا همواره سعی شده منافع حداکثری بانک در مذاکرات، دیدارها، جلسات با استاندار، نمایندگان استان، اتاق بازرگانی و خانه صنعت و ریاست سازمان صمت و … تأمین شود

    ۱۶- به نظر شما نقش نیروی انسانی کارآمد در موفقیت و برتری شعب چیست؟ برنامه شما برای افزایش سطح مهارت و دانش کارکنان مجموعه خود و فرآیند جانشین پروری چیست؟
    از آنجا که نیروی انسانی اصلی ترین سرمایه هر سازمان بشمار می آید، در بانک صنعت و معدن نیز با توجه به جوان بودن نیروی کارشناسی و همچنین برخورداری از سطح تحصیلات مناسب، با رعایت اصل مهم شایسته سالاری مبتنی بر توانایی فردی در استخدام نیرو و همچنین برنامه ریزی صحیح جهت آموزش بروز و منطبق بر فعایتهای جاری بانک برای پرسنل شاغل، می توان زمینه های رشد و تعالی بیشتر پرسنل و به دنبال آن موفقیت بیشتر شعب را فراهم نمود.
    توجه به مشکلات و خواسته های منطقی پرسنل نیز همواره باعث افزایش انگیزه و وفاداری بیشتر آنها به سازمان می شود.
    شناخت نیروهای فعال و مؤثر حاضر در شعب، آموزش مستمر و فراهم کردن زمینه های ارتقاء آنها در سازمان، عامل مهمی در فرآیند جانشین پروری می باشد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و برنامه ای مدون برای آن درنظر گرفته شود.

    ۱۷- روشهای شما برای استفاده از ایده ها و پیشنهادات همکارانتان در جهت بهبود فعالیتهای شعبه چیست؟
    مشارکت یک مفهوم تاریخی است که ریشه در اداره امور عمومی و افکار مذهبی دارد. به عنوان مثال، مشارکت بر مبنای مشورت در اسلام تحت عنوان «شورا» مورد توجه قرار گرفته است. نظام مدیریت مشارکتی یکی از نظام های مدیریتی پویا است که نقش مهمی در توسعه منابع انسانی سازمان ایفا می کند. همواره سعی بر این است که از نقطه نظرات همکارانی که فعال و پویا بوده و نظرات و پیشنهادات سازنده دارند در قالب نشست های مشورتی در خصوص بهبود فعالیتهای شعبه استفاده نماییم.

    ۱۸- طرحهایی که با تامین مالی بانک در آن استان راه اندازی شده و در سطح ملی مطرح هستند را بیان کرده و نحوه حمایت بانک از آنها را تشریح فرمائید؟
    در تمام طرحهای زیر، بانک انواع تسهیلات ریالی و ارزی در قالب عقود مشارکت مدنی، فروش اقساطی، جعاله و … جهت ساخت سالن های تولید و انبار کارخانه، خرید ماشین آلات و دستگاههای تولیدی، خرید و تامین مواد اولیه و مصرفی تولید و … پرداخت نموده است.
    کارخانجات شیشه اردکان، شرکت آهن و فولاد ارفع، شرکت آهن اسفنجی ایساتیس، شرکت تعاونی تولیدی سیرنگ، شرکت کاشی امین میبد، شرکت ایلیا نوین سازه میبد و شرکت کیان لعاب یزد

    منبع : ایبنا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=154561

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم