• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

حذف قیمت‌گذاری دستوری به معنی نفی نظارت نیست

  • کد خبر : 264973
  • 15 آذر 1400 - 8:58
حذف قیمت‌گذاری دستوری به معنی نفی نظارت نیست

حذف قیمت‌گذاری دستوری به معنی نفی نظارت نیست قیمت‌گذاری دستوری در بلندمدت موجب انحراف در بازار شده و به طور قطع ضمن وجود مشکلات متعدد، رانت ایجاد می‌کند. نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت‌گذاری در اقتصاد کشورها امری پسندیده نیست، به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: […]

  • حذف قیمت‌گذاری دستوری به معنی نفی نظارت نیست

    قیمت‌گذاری دستوری در بلندمدت موجب انحراف در بازار شده و به طور قطع ضمن وجود مشکلات متعدد، رانت ایجاد می‌کند.

    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت‌گذاری در اقتصاد کشورها امری پسندیده نیست، به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: اگر شرایط کشور دچار ناپایداری‌هایی شود، شاید در دوره‌ای کوتاه مدت، قیمت‌گذاری دستوری بتواند چاره ساز باشد اما به طور کلی قیمت‌گذاری دستوری در بلندمدت موجب انحراف در بازار شده و به طور قطع ضمن وجود مشکلات متعدد، رانت ایجاد می کند.

    علی اکبر کریمی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری دستوری، مطلوب هر اقتصادی نیست، افزود: دولت باید تلاش کند با عادی سازی فضا و پایدارسازی شرایط بازار، به سمت و سویی حرکت کند که قیمت‌های دستوری حذف و عرضه و تقاضا مطابق با قوانین حاکم بر اقتصاد، قیمت را در بازار تعیین کند.

    وی اضافه کرد: شناورسازی و آزاد سازی قیمت‌ها و منع قیمت‌گذاری دستوری به معنای این نیست که نظارت نفی شده و یا در نظر گرفته نشود، بلکه نظارت در بازار باید همواره وجود داشته باشد تا حقوق مصرف‌کنندگان و آحاد مردم را تضمین کند.

    کریمی عنوان کرد: به طور قطع نظارت هم باید در فرایند تولید و کنترل قیمت تمام شده کالاها و هم در چرخه توزیع کالاهای موجود در بازار باشد.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در کشور دو نوع کالا داریم، تصریح کرد: کالاهایی چون لبنیات، نان و برخی کالاهای اساسی مردم مشمول قیمت‌گذاری دستوری دولتی هستند اما یک سری کالاها هستند که بعد از آنالیز قیمت تمام شده آنها در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و گرفتن مصوبه های لازم، بدون در نظر گرفتن قیمت‌گذاری دستوری به فروش می‌رسند .

    کریمی خاطر نشان کرد: قیمت‌گذاری دستوری موجب ایجاد رانت و فساد در کشور شده است بنابراین، حذف قیمت گذاری دستوری از الزام ها است و اقتصاد کشور باید به این سمت پیش برود.

    *خبرنگار: پروین خدادادی

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=264973

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم