نماد سایت پول بانک

تجلیل از عوامل برگزارکننده و رسانه‌های فعال مسابقات بین‌المللی قرآن

  • رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم امسال در پنج بخش بزرگ‌سالان، روشندلان، دانش‌آموزان، بانوان و طلاب برگزار شد. در حال حاضر مسابقات افزون بر رشته حفظ و قرائت، در رشته‌های تفسیر، معارف، ترتیل و پایان‌ نامه‌های قرآنی نیز برگزار می‌شود.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، مراسم تجلیل از عوامل برگزارکننده و رسانه‌های فعال در برگزاری سی و ششمین دوره برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز سه شنبه 10 اردیبهشت ماه 98، با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیران فرهنگی، فعالان قرآنی و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن اجتماعات ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار گردید.

    حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

    حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی حسینی، در این مراسم گفت: هم‌اینک مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از حالت تک‌بعدی خارج‌شده و به‌صورت فراگیر برگزار می‌شود.

    وی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم امسال در پنج بخش بزرگ‌سالان، روشندلان، دانش‌آموزان، بانوان و طلاب برگزار شد، افزود: در حال حاضر مسابقات افزون بر رشته حفظ و قرائت در رشته‌های تفسیر، معارف، ترتیل و پایان‌نامه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

    رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تنها متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه نیست و این مسابقات جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید، زیرا دوازده سال است که مسابقات پژوهشی قرآن را برگزار می‌کنیم و چندین دوره در کنار این مسابقات برای بانوان، روشندلان، طلاب و دانش‌آموزان مسابقات را برگزار کرده‌ایم.

    حجت‌الاسلام‌ حسینی، ادامه داد: امروز این مسابقات به اهتمام و زحمات متصدیان مسابقات قرآنی شکل‌گرفته است و این رویداد بزرگ‌ترین رویداد جهان اسلام و المپیاد قرآنی است، این جشنواره بزرگ قرآنی از برگزاری یک‌رشته قرآنی پا را فراتر گذاشته و یک بسته و فصل عظیم جدیدی را در جمهوری اسلامی ایران اسلامی ایجاد کرده است، باید در انعکاس و غنا بخشی این مسابقات بیشتر تلاش کنیم.

    بابک حمیدیا، کارشناس سازمان اوقاف و امور خیریه

    بنا به این گزارش، بابک حمیدیا، از کارشناسان سازمان اوقاف و امور خیریه، در این مراسم، گزارشی از وضعیت افکار سنجی مردمی در سطح کشور ارائه کرد و گفت: بسیاری از مخاطبان سطح فنی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار خوب ارزیابی کردند.

    گفتنی است، سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، امسال از ۲۱ تا ۲۵ فروردین‌ ماه گذشته، با حضور ۱۸۴ قاری و حافظ قرآن کریم از ۶۲ کشور جهان، در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

    خبرنگار: مهران احمدی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل