• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

دکتر حجازی در نشست خبری « نمایشگاه ملی شهر خانواده »: نگاه جدی به مباحث فرهنگی برای مردم داریم

  • کد خبر : 310368
  • 04 بهمن 1401 - 2:34
دکتر حجازی در نشست خبری « نمایشگاه ملی شهر خانواده »: نگاه جدی به مباحث فرهنگی برای مردم داریم

پول بانک: قبل از انقلاب اقداماتی در خصوص هویت فرهنگی اراضی عباس‌آباد با مقتضیات زمان رخ داد که عملی نشد.

  • مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد گفت: این مجموعه سعی کرده به موضوعات مختلف مردمی ورود داشته باشد و به همین دلیل بر آن شدیم نگاه و حضوری جدی در عرصه‌های کلان هنری، فرهنگی و تفریحی داشته باشیم.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری « نمایشگاه ملی شهر خانواده »، بعد از ظهر امروز دوشنبه 3 بهمن 1401، با حضور دکتر سید محمد حسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد، دکتر سید مجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، سجاد لطفی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، امیر آقایی دبیر بازارپردازی فرهنگی، تنی چند از مسئولان و اصحاب محترم رسانه، در سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

    دکتر سید محمد حسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد

    دکتر سید محمد حسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد، با بیان اینکه آغاز به کار مجموعه اراضی عباس آباد به عنوان شرکت نوسازی در سال 44 و ثبت آن در سال 53 یاد کرد و گفت: در آن دوران اقداماتی در خصوص هویت فرهنگی با مقتضیات زمان رخ داد که عملی نشد.

    وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی با همت مسئولین، اراضی عباس آباد به هویت فرهنگی، هنری، گردشگری و مذهبی خود دست پیدا کرد. این مجموعه سعی کرده به موضوعات مختلف مردمی ورود داشته باشد و به همین دلیل بر این شدیم نگاهی جدی به مباحث فرهنگی برای مردم داشته باشیم و بتوانیم حضوری جدی در عرصه‌های کلان هنری، فرهنگی و تفریحی داشته باشیم.

    مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد، از طرح جامع در بازارپردازی تهران یاد کرد و گفت: به نمایندگی از شهرداری تهران در خدمت این حوزه برآمدیم و سعی کردیم به نمایشگاه بزرگ شهر خانواده بپیوندیم. چون یکی از دغدغه‌های اصلی شهر تهران خانواده است و یکی دیگر از دغدغه‌های این مجموعه نشاط اجتماعی است.

    دکتر حجازی، از برگزاری کنسرت خیابانی توسط این مجموعه یاد کرد و گفت: این مجموعه در چهار سال پیش که کسی به دنبال کنسرت خیابانی نبود، کنسرت فاخری را اجرا کرد و نشاط اجتماعی را به صورت بزرگ در پایتخت رقم زد.

    دکتر سید مجید امامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس

    دکتر سید مجید امامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، در این نشست خبری، با اشاره به سازمان‌ها و ارگان‌های همراه این رویداد گفت: به جز مجموعه اراضی عباس آباد که همراه ما در این رویداد است، صندوق اعتباری هنر هم حامی و مشارکت کننده مادی و معنوی این رویداد بزرگ است.

    وی درباره برگزاری جشنواره مد و لباس فجر تصریح کرد: دیگر ظرفیتی برای جشنواره مد و لباس نیست و این جشنواره، مثل سال 1401 در ایام دهه فجر برگزار نمی‌شود و در بهار سال آینده خواهد بود.

    رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، از تحول کامل آیین‌نامه این رویداد خبر داد و گفت: ویژند‌های مختلف که توانایی طراحی، تولید، بازاریابی و بسته‌بندی دارند در آن فعال خواهند بود. ما مدل و الگو این رویداد را تغییر دادیم، اگرچه جشنواره ملی است، اما مهمان خارجی هم خواهد داشت و یکی از این مهمانان هنرمندان و طراحان لباس از تونس خواهند بود که در زمینه حفظ ارزش‌های پوشاک سنتی بسیار پرقدرت هستند.

    دکتر امامی، یادآوری کرد: این رویداد تا قبل از ماه محرم برگزار می‌شود و بخش استانی آن بسیار متفاوت شده است.

    رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، در پایان سخنان خود گفت: اشکالاتی در رویداد طی یازده دوره گذشته وجود داشت که در این دوره برطرف خواهد شد.

    امیر آقایی، دبیر بازارپردازی فرهنگی

    امیر آقایی، دبیر بازارپردازی فرهنگی، در این نشست خبری، با اشاره به برگزاری نمایشگاه الگونما در سال گذشته و همزمان با دهه فجر گفت: در نمایشگاه سال گذشته تصمیم گرفته شد که در مورد شخصیت‌های ایرانی اسلامی کار فرهنگی انجام شود. زیرا اعتقاد داریم که وقتی یک عروسک، کتاب یا اسباب‌بازی وارد خانه می‌شود دو یا سه نسل در خانواده دوام دارد و ما اگر تسلط داشته باشیم در این حوزه می‌توانیم بر سبک زندگی خانواده‌ها نیز تأثیرگذار باشیم.

    وی از برگزاری دو رویداد فرهنگی در دو مجموعه اراضی عباس‌آباد و مصلی تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم از فرصت بزرگ مصلی برای یک نمایشگاه دائمی با محوریت تولیدکنندگان داخلی استفاده کنیم.

    دبیر بازارپردازی فرهنگی، از برگزاری نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران یاد کرد و گفت: این نمایشگاه ترجمه‌ای از نمایشگاه الگونما است. ما ظرفیت شخصیت‌های ایرانی را در قالب زنجیره‌ای از محصولات در درون ساحت‌های مختلف خانواده قرار دادیم. یک خانواده الگو در آنجا حضور دارد که به صورت تئاتر تعاملی با مخاطب ارتباط می‌گیرد.

    آقایی، ادامه داد: در این رویداد شصت محصول از حدود ده کاراکتر، در قالب اسباب بازی، کتاب، گیم، پوشاک، اکسسوری و… حضور دارد و گروه تئاتر با یک سناریو مخاطب را درگیر خواهد کرد.

    وی ابراز امیدواری کرد: شهر خانواده یک الگوی کاربردی برای خانواده باشد تا بداند مثلاً در اتاق خواب کودک باید چه وسایلی باشد. محصولات این رویداد در حال حاضر در بازار هستند و ضریب نفوذی دارند و قرار نیست از صفر شروع کنند.

    دبیر بازارپردازی فرهنگی، خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه، سانس‌ها در سایت و گیشه هفت مشخص می‌شود. البته این سانس‌ها به طور کامل رایگان است. هر روز چهار سانس برگزار خواهد شد و دو سانس هم به صورت عمومی خواهیم داشت.

    آقایی، در پایان ییان داشت: دوشنبه هفته آینده چهلمین رویداد صندوق توسعه و نوآوری برگزار می‌شود و قصد داریم از فضای سفارشی فاصله بگیریم. در این روز رویداد پیچ برگزار می‌شود و تیم‌ها طرح‌های خود را ارائه می‌دهند.

    سجاد لطفی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور

    سجاد لطفی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، درباره شهر خانواده گفت: این رویداد یک شعار دارد و آن هم تأمین کالای فرهنگی خانواده است. علاوه بر این ما دستگاه‌های دیگری مثل شهرداری، مصلی و سازمان بسیج اصناف را همراه کردیم تا از یازده بهمن تا پایان سال این رویداد را داشته باشیم.

    وی ادامه داد: در سه ماهه اخیر تولید کنندگان با ضرر و زیان‌هایی مواجه شدند و درخواست‌هایی داشتند و ما سعی کردیم از طریق این سکوی فروش به کمک تولید کنندگان بیاییم و در طرف مقابل برای رفاه حال مصرف کنندگان بحث قیمت را هم به حداقل برسانیم تا حداقل با 15 درصد زیر قیمت بازار محصولات خود را در این رویداد تهیه کنند.

    دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، تصریح کرد: در استان‌ها بحث دسترسی به پوشاک عفیفانه خوب نیست، اگرچه در همدان، کرمانشاه و اصفهان نمایشگاه‌هایی داشتیم و باتوجه به کمبود‌های موجود در جامعه استقبال از آن‌ها خوب بود.

    لطفی، افزود: پوشاک ایرانی اسلامی و تجهیزات و ملزومات خانواده‌ها در ایام شب عید در این رویداد به فروش می‌رسد. محصولات برای تمام اعضای خانواده و همه سنین است، اگرچه بیشتر محصولات برای استفاده خانم هاست. ما کمیته نظارتی هم برای این رویداد داریم که تمام مسائل ارزشی فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کند و ناظرانش این رویداد را بررسی می‌کنند. بحث قیمت‌گذاری محصولات نیز با همراهی بازرسان اصناف جلو می‌رود.

    دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در پایان گفت: تمام محصولات نمایشگاه باید شناسه شیما داشته باشند و سعی بر این است که تبلیغات محیطی شهرداری و صداوسیما از مزایای این نمایشگاه باشد. همچنین تولیدکنندگان در این روز‌ها می‌توانند از طریق سایت ثبت نام کنند و در این رویداد که اولویت اصلی آن کیفیت است حضور پیدا کنند. ما سعی کردیم تسهیلاتی را از بانک‌ها و دستگاه‌های مختلف روانه این نمایشگاه کنیم و بن‌هایی هم روانه این رویداد خواهد شد تا شرایط خوبی برای غرفه‌داران و مردم باشد.

    گفتنی است، نمایشگاه ملی « شهر خانواده »، با شعار « سبک زندگی نسل آینده » و با معرفی دستاورد‌های فرهنگی، از 6 تا 12 بهمن‌ ماه سالجاری، در کوشک باغ هنر تهران برگزار می گردد.

    خبرنگار رسانه: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=310368

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم