• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

حبیبی در نشست خبری با موضوع «تحقق داخلی سازی قطعات های تک در شرکت کروز»: دولت باید صنعت خودرو را رها کند و به دست افراد متخصص بسپارد

  • کد خبر : 260617
  • 19 آبان 1400 - 2:42
حبیبی در نشست خبری با موضوع «تحقق داخلی سازی قطعات های تک در شرکت کروز»: دولت باید صنعت خودرو را رها کند و به دست افراد متخصص بسپارد

پول بانک: عضو عضو هیات مدیره کروز و انجمن همگن قطعه سازان خودرو گفت: به منظور سربلندی کشور باید دست بخش خصوصی کشور را باز گذاشت تا با ورود دانش و تکنولوژی روز به کشور و استخدام جوانان این مرز و بوم از خروج آنها از کشور و همچنین خروج ثروت های معنوی جلوگیری کند.

  • عضو عضو هیات مدیره کروز و انجمن همگن قطعه سازان خودرو گفت: به منظور سربلندی کشور باید دست بخش خصوصی کشور را باز گذاشت تا با ورود دانش و تکنولوژی روز به کشور و استخدام جوانان این مرز و بوم از خروج آنها از کشور و همچنین خروج ثروت های معنوی جلوگیری کند.

    به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پول بانک، نشست خبری اعضای هیأت مدیره شرکت کروز، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ‌ترین قطعه ساز کشور، با موضوع «تحقق داخلی سازی قطعات های تک در شرکت کروز»، در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران، صبح امروز سه شنبه 18 آبان ماه 1400، با حضور بهروز حبیبی عضو هیات مدیره کروز(عضو انجمن همگن قطعه سازان خودرو تهران و عضو انجمن کارآفرینی کشور)، علی یوسفی مدیر فروش، محمدرضا دهقان مدیر مرکز تحقیقات و نوآوری، حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه، حمید صالحی معاون برنامه ریزی، مجتبی نظری مدیر ارتباطات شرکت قطعه‌سازی کروز، بابک شریفی مدیر گروه نشانگرها و مولتی مدیا شرکت صنایع تولیدی کروز و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

    بهروز حبیبی، عضو هیات مدیره شرکت کروز

    بهروز حبیبی، عضو هیات مدیره شرکت کروز، در ابتدای این نشست خبری گفت: شرکت قطعه سازی کروز از سال 1370 با رویکرد تامین نیاز کشور به حوزه تولید قطعات خودرو ورود پیدا کرد و بر این اعتقاد بود که اگر دانش روز را در قالب ارائه قطعات با کیفیت در اختیار خودروسازان قرار دهد می تواند گام بزرگی در جهت گسترش کارآفرینی و بالندگی بردارد.

    وی ادامه داد: شرکت کروز مفتخر است که در 40 سال گذشته همواره به بالندگی و کارآفرینی اندیشیده چرا که بر این باوریم کارآفرینی ایجاد اشتغال و ثروت می کند و فضای پیشرفته ای را برای ارائه قطعات با کیفیت و با دانش روز فراهم می کند و همواره اندیشه ما بهره گیری از آخرین دستاوردها و تکنولوژی روز و ارائه محصولی با کیفیت و به روز است.

    حبیبی با اشاره داخلی ‌سازی قطعات گفت: نهضتی در شرکت کروز شکل گرفته است که بر اساس آن بیش از سه هزار قطعه خودرو را داخلی‌سازی کرده‌ایم.

    وی افزود: با همت جمعی و استفاده از متخصصین و نیروهای دانشگاهی به خصوص در حوزه برق خودرو به دستاوردهای مهمی دست پیدا کرده‌ایم و بسیاری از قطعات در این حوزه داخلی ‌سازی شده‌است.

    عضو هیات مدیره شرکت کروز، با تاکید بر این که کروز، تولید با بالاترین شاخص کیفیت را در دستور کار قرار داده، افزود: هدف این شرکت تبدیل شدن به برند نخست کشور است تا همگام با شرکت های بزرگ قطعه سازی دانش روز را کسب کنیم.

    حبیبی، باز گذاشتن دست بخش خصوصی را راهکار نجات و خروج بحران اقتصادی اعلام  کرد و گفت: کانونی متشکل از طلایه داران صنعت کشور با هدف ترویج کارآفرینی و ایجاد شبکه با هدف تبادل اطلاعات تشکیل تا مسیر برون رفت از بحران فعلی را هموار کند؛ چرا که معتقدیم ایجاد اشتغال با دانش روز، تنها راه توسعه پایدار است تا با بهره گیری از جوانان خلاق نسبت به ایجاد اشتغال اقدام شود.

    وی با بیان اینکه، در صورت فراهم شدن شرایط برای صنعت خودرو و قطعه، از شرایط بقاء خارج و به شرایط آفرینش نزدیک خواهیم شد، اظهار داشت: در حال حاضر در شرایط بقا هستیم و تلاش میکنیم که در صنعت قطعه زنده بمانیم. قطعه سازان در حال فقیر شدن هستند و باید فکر اساسی در این خصوص کرد.

    عضو هیات مدیره شرکت کروز، با تاکید بر ضرورت واگذاری بخش های صنعتی به بخش خصوصی اظهار کرد: دولت باید صنعت خودرو را رها کند و به دست افراد متخصص بسپارد.

    حبیبی، با اشاره به مصوبه اخیر دولت در خصوص واردات خودرو در ازای صادرات قطعات ادامه داد: در شرایط فعلی پتانسیل صادرات وجود دارد اما ساز و کار آن در کشور موجود نیست بنابراین اولویت اصلی ، حمایت از خودروسازان داخلی است اما در صورت فراهم شدن شرایط ، کروز توانایی های لازم برای این امر را خواهد داشت .

    وی عنوان کرد: ارائه محصول با کیفیت نیاز به دانش روز، تامین مواد اولیه با کیفیت و ماشین آلات به روز و برنامه ریزی صحیح دارد.

    عضو هیات مدیره شرکت کروز، اذعان داشت: در سالهای اخیر با توجه به شرایط بسیار دشوار که بخشی از آن تحریم های داخلی است توانستیم با انگیزه و تلاش بیشتر سازمان خود را گسترش دهیم و در حال حاضر 13 هزار نیرو در شرکت کروز مشغول به کار هستند و در صدد استخدام 4 هزار نیرو دیگر در سال آینده هستیم.

    حبیبی، در ادامه با دعوت از اندیشمندان، کارآفرینان و فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: شرکت کروز از تمام کسانی که دارای ایده و یا طرحی در حوزه دانش و تکنولوژی صنعت خودرو و قطعه هستند استقبال می کند.

    وی همچنین یادآور شد: در سالهای گذشته نهضتی را با هدف کمک به شرکت هایی که توان تولید قطعات های تک را داشتند آغاز کردیم و در واقع کمک به این شرکت ها با هدف ایجاد اشتغال، کار آفرینی و جلوگیری از خروج ارز از کشور بود.

    عضو هیات مدیره شرکت کروز، با تاکید بر اینکه رسالت شرکت کروز برند یک بودن در صنعت قطعه سازی کشور است اظهار داشت: تمام دغدغه شرکت کروز تامین رفاه، آسایش و امنیت هموطنان و پاسداری از کیفیت و به روز بودن قطعات است.

    حبیبی، ادامه داد: افزایش تیراژ به این منظور که پاسخگوی خودروساز باشیم، الویت کروز نیست و ما بیشتر روی کیفیت محصولات خود تمرکز می کنیم تا بتوانیم در کنار شرکت های بزرگ قطعه سازی دنیا مهارت های روز را کسب کرده و در اختیار خودروساز قرار دهیم.

    عضو انجمن همگن قطعه سازان خودرو کشور، راه نجات کشور و خروج از بحران اقتصادی را کار و تلاش دانست و تاکید کرد: به منظور سربلندی کشور باید دست بخش خصوصی کشور را باز گذاشت تا با ورود دانش و تکنولوژی روز به کشور و استخدام جوانان این مرز و بوم از خروج آنها از کشور و همچنین خروج ثروت های معنوی جلوگیری کند.

    حبیبی، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه کارآفرینی و به کارگیری جوانان متخصص اشتغال و توسعه پایدار ایجاد می کند، بیان داشت: خوشبختانه شرکت کروز در دو سال اخیر با بهره گیری از متخصصین ممتاز در صنعت خودرو و قطعه به دستاوردهای بزرگی رسیده و توانسته بسیاری از قطعات را داخلی سازی و به روز رسانی کند.

    علی یوسفی، مدیر فروش شرکت کروز

    علی یوسفی، مدیر فروش شرکت کروز، در ادامه این نشست خبری، با اشاره به شرایط صنایع قطعه‌سازی در کشور گفت: افزایش قیمت مواد اولیه باعث شده تا قیمت تمام شده در قطعه‌سازی‌ها بالا رفته و در نهایت با توجه به قیمت دستوری خودرو به بحران نقدینگی در صنعت خودرو منجر شود.

    یوسفی، با توجه به بحران تراشه‌ها در سطح جهان گفت: با توجه به شرایط جهانی تراشه‌ها سطح تولید خودرو در جهان تا ۸۰ میلیون دستگاه در سراسر دنیا پایین خواهد آمد این در حالی‌ست که در ایران برنامه‌ریزی برای رشد تیرا‍ژ خودرو در حال انجام است و کروز در این راستا حداکثر تلاش خود را به کار خواهد بست تا در راستای اهداف تعیین شده در سطح کشور دست یابیم.

    وی با اشاره به بدهی دو خودروساز بزرگ کشور به شرکت کروز گفت: خودروسازان بیش از ۶۵۰۰ میلیارد تومان به کروز بدهکار هستند که در میان ایران‌خودرو ۵۵ درصد از این سهم را به خود اختصاص داده‌است.

    مدیر فروش کروز، به افزایش قیمت‌ها در سال 1400 اشاره کرد و گفت: مجموعه کروز بزرگترین تامین کننده قطعات خودرو در ایران است، امسال قطعات خودرو تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها افزایش یافت. اما همواره محصولات در بالاترین سطح خود تولید می‌شود.

    یوسفی، در پایان اظهار داشت: بحران نقدینگی در کروز نیز مانند بسیاری از شرکت‌ها وجود دارد؛ اما کروز هیچ‌گاه کیفیت را فدای تامین نخواهد کرد.

    محمدرضا دهقان، مدیر مرکز تحقیقات و فناوری کروز

    محمدرضا دهقان، مدیر مرکز تحقیقات و فناوری کروز، در ادامه این نشست خبری، پیرامون ورود ارگان‌های نظامی به صنعت قطعه ‌سازی گفت: تفاوت عمده‌ای در صنعت خودروسازی و صنایع نظامی مرتبط هست که اصلی‌ترین آن مربوط به تولید قطعه مهندسی شده و صد البته هزینه تمام شده آن است، قطعه‌ساز باید تلاش کند محصولی اقتصادی ارائه کرده و روند درست تحقیق و توسعه را طی کند اما در صنایع نظامی بدین شکل نیست.

    وی با توجه به رویکرد دانش محوری شرکت کروز گفت: هم‌اکنون ما در حال ساخت مرکز تحقیقات مجهزی در دانشگاه تهران هستیم تا در اختیار دانشگاهیان و اساتید دانشگاه‌ها قرار گیرد و با اساتید دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف نیز ارتباط تنگاتنی داریم.

    مدیر مرکز تحقیقات و فناوری کروز، در ادامه گفت: کروز به دنبال برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت است. این شرکت در دانشگاه تهران، امیرکبیر و شریف مراکز تحقیقات و نورآوری دارد و در دانشگاه تهران در حال ساخت مرکز تکنولوژی الکترونیک است. البته مهم این است که نتیجه تلاش‌ها در خودروسازی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

    دهقان، در پایان سخنان خود افزود: در کروز هیچ وقت تعدیل نیرو نداشتیم و همواره استخدام متخصصین و حرکت بر روی خط نوآوری از جمله مهمترین موضوعاتی است که در کروز پیگیری می شود.

    حسین انصاری، مدیر گروه قوای محرکه کروز

    حسین انصاری، مدیر گروه قوای محرکه کروز گفت: در حوزه الکترونیک کروز ۶۰ درصد قطعات ۲ خودروساز ایران خودرو و سایپا را تامین کرده است . مجبور هستیم بخشی از قطعات را وارد کنیم زیرا تکنولوژی خاصی دارند و تولیدکنندگان آنها در جهان محدود هستند.

    مجتبی نظری، مدیر ارتباطات شرکت قطعه‌سازی کروز

    مجتبی نظری، مدیر ارتباطات شرکت قطعه‌سازی کروز، در این نشست خبری عنوان کرد: صنایع «های ‌تک» سرمایه ‌بر بوده و کروز تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا به اهداف تعیین شده در صنعت خودروسازی دست یابد.

    گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران، در بیش از 10 سالن، از 16 تا 19 آبان ماه 1400، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

    خبرنگاران بخش خودرو: مهران احمدی – عاطفه حیاطی

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=260617

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم