• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
4

جهش ۸۰درصدی پالیگان طی ۳۰ روز گذشته؛ روند صعودی تا کجا ادامه دارد؟

  • کد خبر : 305062
  • 11 مرداد 1401 - 12:43
جهش ۸۰درصدی پالیگان طی ۳۰ روز گذشته؛ روند صعودی تا کجا ادامه دارد؟

پالیگان در ماه ژوییه (تیر) عملکرد امیدوارکننده‌ای داشت و توکن اصلی این شبکه یعنی ماتیک (MATIC) طی ۳۰ روز گذشته، رشدی حدوداً ۸۰ درصدی را تجربه کرد؛ اما این روند صعودی تا کجا ادامه دارد؟
به گزارش کوین ت..

  • پالیگان در ماه ژوییه (تیر) عملکرد امیدوارکننده‌ای داشت و توکن اصلی این شبکه یعنی ماتیک (MATIC) طی ۳۰ روز گذشته، رشدی حدوداً ۸۰ درصدی را تجربه کرد؛ اما این روند صعودی تا کجا ادامه دارد؟

    به گزارش کوین تلگراف، قیمت پالیگان پس از انتخاب‌شدن در برنامه شتاب‌دهنده شرکت والت دیزنی (Walt Disney) برای کار روی پروژه واقعیت افزوده خود، ساخت توکن‌‌های غیرمثلی (NFT) و توسعه راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، افزایش یافت.

    نمودار روزانه قیمت پالیگان.

    تیم پالیگان در ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) اعلام کرد قصد دارد یک سرویس سازگار با ماشین مجازی اتریوم با استفاده از فناوری «اثبات بدون دانایی» (zkEVM) را پیاده‌سازی کند. این فناوری، چندین تراکنش را پیش از ارسال به بلاک چین اتریوم به شکل یک تراکنش بسته‌بندی می‌کند. میهایلو بیلیچ (Mihailo Bjelic)، یکی از بنیان‌گذاران پالیگان، در مصاحبه اخیر خود با کوین تلگراف گفته این راه‌حل بلاک چینی جدید هزینه کارمزدهای اتریوم را ۹۰درصد کاهش می‌دهد و توان عملیاتی را به ۴۰ تا ۵۰ تراکنش در ثانیه افزایش خواهد داد.

    یکی دیگر از دلایل رشد قیمت پالیگان، افزایش تعداد پلتفرم‌هایی بود که امکان سهام‌گذاری سیال یا لیکوئید استیکینگ (Liquid Staking) را برای توکن ماتیک فراهم کردند. این کار امکان کسب پاداش (سود) بیشتر را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. طبق اطلاعات دیفای پالس (DeFi Pulse)، لیدو فایننس (Lido Finance)، بالانسر (Balancer)، مش‌سواپ (Meshswap) و انکر استیکینگ (Ankr Staking) نمونه‌هایی از این پلتفرم‌ها هستند.

    با اینکه، ارزش بازار کنونی پالیگان ۶۹درصد از اوج خود پایین‌تر است، همچنان در میان ۱۵ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد. علاوه بر این، حدود ۱.۸۲میلیارد دلار سرمایه در قراردادهای هوشمند این شبکه سپرده‌گذاری شده است که با عنوان «ارزش کل سرمایه قفل‌شده» یا «TVL» شناخته می‌شود.

    مقیاس‌پذیری سازگار با اتریوم شبکه پالیگان کاملاً کاربردی‌ است. این پلتفرم طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز را میزبانی می‌کند که شامل صرافی‌های غیرمتمرکز، خدمات دریافت وام با وثیقه، پلتفرم‌های تجمیع‌کننده سود، بازارهای NFT و بازی‌ها هستند.

    همچنین بخوانید: پالیگان (Polygon) چیست؟ آموزش خرید و کیف پول‌ها + ویدیو

    کاهش ۴۲درصدی ارزش کل سرمایه قفل‌شده در شبکه پالیگان

    با وجود افزایش بیش از ۸۰ درصدی قیمت ارز دیجیتال پایگان در ۳۰ روز اخیر، ارزش کل سرمایه قفل‌شده در این پروتکل برحسب ماتیک، نسبت به دوره گذشته ۴۲درصد کاهش یافته است. برای مقایسه، در مدت مشابه ارزش کل سرمایه قفل‌شده در شبکه فانتوم و کلیتین (Klaytn) به ترتیب ۱۴درصد و ۱۱درصد کاهش یافته است.

    ارزش کل سرمایه قفل‌شده در بلاک چین پالیگان.

    ارزش دلاری سرمایه قفل‌شده شبکه پالیگان نیز با ۶۷درصد کاهش از ابتدای سال ۲۰۲۲، اکنون ۱.۴۲میلیارد دلار است. با وجود این، بر اساس داده‌‌های وب‌سایت دیفای لاما (DeFi Llama)، این مقدار با رقم ۲.۰۸میلیارد دلاری سولانا و یا ۲.۵۲میلیارد دلاری اولنچ فاصله زیادی ندارد.

    برای تأیید این موضوع که آیا کاهش ارزش سرمایه قفل‌شده پالیگان ناشی از افول نرخ پذیرش آن است یا نه، باید داده‌های مربوط به استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز را بررسی کنیم. از آنجا که برخی از این برنامه‌ها مانند بازی‌ها یا بازارهای NFT به حجم زیاد سپرده نیازی ندارند، پس بررسی شاخص TVL در این مورد می‌تواند ما را به اشتباه بیندازد.

    سنجه استفاده از برنامه‌های مبتنی بر پالیگان در ۳۰ روز گذشته.

    همان طور که داده‌های دپ‌ریدار (DappRadar) نشان می‌دهد، تعداد آدرس‌های شبکه پالیگان که با برنامه‌های غیرمتمرکز در تعامل هستند، نسبت به ماه گذشته ۱۹درصد کاهش یافته است.

    با در نظر گرفتن کاهش ۴۲درصدی ارزش سرمایه قفل‌شده پالیگان، این شبکه به رشد کاربران قابل‌توجه‌ و پایدار‌تری برای حمایت از روند افزایش قیمت توکن ماتیک نیاز دارد. با این حال، صرافی غیرمتمرکز کوئیک ‌سواپ (Quickswap)، تعداد ۱۳۸٬۵۳۰ آدرس فعال را در ۳۰ روز گذشته ثبت کرده است. برای مقایسه، تعداد آدرس‌های فعال کاربران پلتفرم اوپن‌سی در همین مدت برابر با ۲۹۹٬۹۱۰ بوده است.

    بررسی داده‌های بالا نشان می‌دهد که شبکه پالیگان، بخشی از علاقه خود را در بازار راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر از دست داده است. با این حال، فناوری اثبات بدون دانایی (Zero-knowledge Proof) سازگار با ماشین مجازی اتریوم که به‌تازگی معرفی شده هنوز پیاده‌سازی و اجرا نشده است، البته که مزایای آن می‌تواند قیمت توکن ماتیک را در آینده به بالای ۱ دلار برساند.

    جهش ۸۰درصدی پالیگان طی ۳۰ روز گذشته؛ روند صعودی تا کجا ادامه دارد؟

    در این باره بیشتر بخوانید

    • جهش و رکوردشکنی قیمت لونا هم‌زمان با تثبیت بازار؛ علت چه بود؟
    • بررسی نشانه‌های صعودی و نزولی موجود در بازار ارز دیجیتال؛ چه خطراتی سرمایه‌گذاران را تهدید می‌کند؟
    • گزارش تحلیلی سانتیمنت: ۶ توکن شانس جهش دارند
    • تحلیل قیمت دوج کوین؛ احتمال سقوط ۳۰ درصدی قیمت
    • هشدار یک تحلیلگر: هدف بعدی بیت کوین بین ۲۱ تا ۲۳هزار دلار است

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305062

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم