• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

جهش ۲۰۰ درصدی قیمت توکن پراپی؛ علت چه بود؟

  • کد خبر : 278178
  • 27 دی 1400 - 6:50
جهش ۲۰۰ درصدی قیمت توکن پراپی؛ علت چه بود؟

قیمت توکن پراپی (Propy) اخیراً در کمتر از ۴۸ ساعت رشدی ۲۲۷ درصدی را تجربه کرده است. این پروژه که به دنبال استفاده از قابلیت‌های کاربردی توکن‌های غیرمثلی (NFT) است، می‌خواهد با ایجاد تعامل بین شبکه‌های..

فهرست محتوا

  • قیمت توکن پراپی (Propy) اخیراً در کمتر از ۴۸ ساعت رشدی ۲۲۷ درصدی را تجربه کرده است. این پروژه که به دنبال استفاده از قابلیت‌های کاربردی توکن‌های غیرمثلی (NFT) است، می‌خواهد با ایجاد تعامل بین شبکه‌های بلاک چینی و بازار املاک، فرایند خریدوفروش مسکن را با حذف واسطه‌ها ارزان‌تر و سریع‌تر از قبل کند.

    به گزارش کوین تلگراف، محبوبیت توکن‌های غیرمثلی در طول سال ۲۰۲۱، با برخی مجموعه‌های پرطرفدار نظیر کریپتو پانکس (CryptoPunks) و بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) به اوج خود رسید؛ اما این تصاویر دیجیتالی تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های گسترده توکن‌های غیرمثلی را به نمایش می‌گذارند.

    پراپی یکی از پروژه‌هایی است که روی استفاده از قابلیت‌های مختلف توکن‌های غیرمثلی متمرکز شده و قصد دارد گستره کارایی این پدیده را از فضای آثار هنری دیجیتال فراتر ببرد. این پروتکل در اصل به‌دنبال ایجاد تعامل بین فناوری بلاک چین و صنعت املاک است و تلاش می‌کند با خودکارکردن فرایندهای مرتبط با این حوزه، خرید مسکن را در آمریکا سریع‌تر، ساده‌تر و از نظر امنیتی بهینه‌تر کند.

    آن‌طور که از داده‌های تازه پیداست، قیمت توکن پراپی که در بازار با نماد «PRO» شناخته می‌شود، با جهشی ۲۲۷ درصدی از کف ۱.۱۲ دلاری روز ۱۲ ژانویه (۲۲ دی)، در تاریخ ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) به ۳.۶۷ دلار رسید. جهش قیمت پراپی باعث شد تا حجم معاملات ۲۴ ساعته آن با رشدی ۴۵۲ درصدی به ۲۹.۳ میلیون دلار برسد.

    نمودار قیمت پراپی (نمای ۴ ساعته بازار پراپی/ تتر)

    اضافه‌شدن توکن PRO به بازار کوین بیس، فروش موفقیت‌آمیز اولین ملک این پروژه در قالب یک توکن غیرمثلی و رشد کارایی NFTها در حوزه‌های مختلف از جمله دلایل اصلی رشد قیمت پراپی است که در ادامه هر یک از آنها را بررسی خواهیم کرد.

    اضافه‌شدن به بازار کوین بیس

    جهش اخیر قیمت پراپی عمدتاً تحت‌تأثیر اضافه‌شدن این توکن به بازار معاملاتی کوین بیس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا، بوده است.

    پیش از آغاز معاملات پراپی در کوین بیس، سرمایه‌گذاران تنها در چند صرافی‌ محدود از جمله هوبی گلوبال (Huobi Global)، بیترو (Bitrue) و صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ به این ارز دیجیتال دسترسی داشتند.

    کوین بیس دومین صرافی بزرگ جهان از نظر حجم معاملات و بزرگترین صرافی در ایالات متحده است. گفتنی است تاکنون بخش اعظمی از معاملات ارز دیجیتال جهان، مربوط به سرمایه‌گذاران آمریکایی بوده است.

    اولین پلتفرم مبتنی بر NFT برای خریدوفروش املاک در آمریکا

    فروش موفقیت‌آمیز اولین ملک این مجموعه در قالب یک توکن غیرمثلی، یکی دیگر از دلایل تأثیرگذار بر جهش اخیر قیمت پراپی است.

    ناتالیا کارایانوا (Natalia Karayaneva)، بنیان‌گذار و مدیرعامل مجموعه پراپی، در پاسخ به اینکه چرا تیم آنها فلوریدا را برای انجام اولین فروش یک ملک در قالب NFT انتخاب کرد، گفته است به این دلیل که مقامات این ایالت تاکنون رابطه خوبی با صنعت ارز دیجیتال داشته‌اند، قیمت ملک در این بخش از آمریکا پتانسیل رشد دارد، آمارهای جمعیتی مربوط به آن با اهداف پراپی سازگار است، بازار کار رو به رشدی دارد و در آن از محل درآمد اشخاص مالیاتی دریافت نمی‌شود.

    با اینکه از فروش مسکن در شهر تامپا ایالت فلوریدا با عنوان اولین معامله ملک مبتنی بر NFT در آمریکا یاد می‌شود، اولین فروش مجموعه پراپی که با یک توکن غیرمثلی انجام شد، به سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد؛ زمانی که مایکل آرینگتون (Michael Arrington)، بنیان‌گذار رسانه تک کرانچ (TechCrunch)، آپارتمان خود را که در شهر کیف اوکراین واقع شده بود در ازای ۳۶ اتریوم به فروش رساند.

    تصویر از بنیان‌گذاران پراپی در کنار ویتالیک بوترین

    تعامل سرنوشت‌ساز NFTها و صنعت املاک

    افزایش آگاهی کاربران نسبت به ماهیت توکن‌های غیرمثلی، یکی دیگر از دلایل رشد قیمت پراپی است.

    ایجاد ارتباط بین توکن‌های غیرمثلی و چیزهایی مانند اسناد ملکی یا قراردادهای رسمی، موضوعی است که از سال‌ها قبل میان فعالان حوزه ارز دیجیتال مورد بحث قرار گرفته است. با این حال، سال گذشته با گسترش محبوبیت این توکن‌ها و رشد حجم معاملات در بازارهای خریدوفروش NFT، آگاهی عمومی نسبت به قابلیت‌های ویژه این فناوری افزایش یافت.

    در کنار مزایای فناوری‌های مرتبط با توکن‌های غیرمثلی، شرایط نابسامان سیستم مالی جهان باعث شده است سرمایه‌گذاران به‌دنبال راهی برای ذخیره ارزش دارایی‌های خود باشند و خرید املاک از گذشته‌های دور، راهی امن و قابل‌اعتماد برای مقابله با تورم در نظر گرفته شده است.

    اکنون تعامل بین بازار املاک، فناوری بلاک چین و توکن‌های غیرمثلی، می‌تواند این صنعت را به معنای واقعی کلمه وارد قرن بیست‌ویکم کند؛ چراکه این همکاری می‌تواند دست واسطه‌ها را از بازار مسکن کوتاه کند و در کاهش هزینه‌های مرتبط با فرایند خریدوفروش املاک مؤثر واقع شود.

    جهش ۲۰۰ درصدی قیمت توکن پراپی؛ علت چه بود؟

    در این باره بیشتر بخوانید

    • قیمت آلت کوین‌ها؛ جهش ۱۶۲ درصدی ترا در بحبوحهٔ سقوط بازار
    • تحلیل‌گر مطرح: دوج کوین آماده جهش است
    • وضعیت بازار؛ روز خونین بازار، اختلال در صرافی‌ها و حجم بالای سرمایه‌های لیکوییدشده
    • انتشار تصویر سگ شیبا اینوی ایلان ماسک باعث رشد ۱۰۰ درصدی قیمت فلوکی اینو شد!
    • اولنچ اوج تاریخی تازه‌ای را ثبت کرد؛ دلایل رشد ۱۰۰ درصدی قیمت اولنچ

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=278178

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم