• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

جهش بیت کوین به مرز ۲۵هزار دلار؛ علت چه بود؟

  • کد خبر : 312409
  • 23 اسفند 1401 - 10:40
جهش بیت کوین به مرز ۲۵هزار دلار؛ علت چه بود؟

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته و برخلاف انتظار بخش بزرگی از معامله‌گران، بیش از ۹درصد افزایش یافته است تا به بالاترین سطح خود در ۳ هفته گذشته برسد و در محدوده ۲۴٬۵۰۰ دلاری معامله شود؛ اما دلیل جهش بیت..

  • قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته و برخلاف انتظار بخش بزرگی از معامله‌گران، بیش از ۹درصد افزایش یافته است تا به بالاترین سطح خود در ۳ هفته گذشته برسد و در محدوده ۲۴٬۵۰۰ دلاری معامله شود؛ اما دلیل جهش بیت کوین، باوجود بی‌ثباتی‌های اخیر قیمت استیبل کوین‌ها و موج جدیدی از ورشکستگی‌ها بین بانک‌های مرتبط با شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال چه بود؟

    به گزارش کوین‌دسک، جهش بیت کوین احتمالاً برای آن دسته از معامله‌گرانی غافلگیرکننده بود که پس از تعطیلی دو بانک مهم مرتبط با ارزهای دیجیتال در هفته گذشته و ازدست‌رفتن نرخ برابر دلاری یو‌اس‌دی کوین، روی کاهش قیمت‌ها شرط بسته بودند.

    با افزایش قیمت‌‌ها در روز دوشنبه، بیش از ۱۰۰میلیون دلار موقعیت معاملاتی شورت بیت کوین لیکوئید شدند. این بیشتر میزان سرمایه لیکوئیدشده از ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) بود؛ زمانی که افزایش قیمت بیت کوین باعث لیکوئیدشدن ۵۰۰میلیون دلار سرمایه در بازارهای فیوچرز شد.

    داده‌های پلتفرم تحلیلی کوین‌گلس نشان می‌دهد که در جریان لیکوئید‌شدن‌های روز دوشنبه، ۷۸درصد از کل معامله‌گران فیوچرز بیت‌کوین متحمل ضرر شده‌اند. این زیان‌ها عمدتاً در صرافی های ارز دیجیتال بایننس، اوکی‌اکس، هوبی و بای‌بیت رخ داده است.

    لیکوئیدشدن به این معنی است که یک صرافی به‌دلیل ازدست‌رفتن بخشی یا کل مارجین (سپرده) اولیه معامله‌گر، موقعیت معاملاتی لوریج‌شده او را به اجبار بندد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک معامله‌گر سرمایه کافی برای بازنگه‌داشتن موقعیت معاملاتی خود نداشته باشد.

    نمودار یک‌روزه قیمت بیت کوین.

    حجم بالای لیکوئیدشدن‌ها می‌تواند نشانه‌ای از تغییر شدید قیمت از سقف یا کف روند باشد که احتمالاً به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا جهت موقعیت معاملاتی خود را بر اساس آن تعیین کنند.

    قیمت بیت کوین با کاهش شدید ارزش سهام بانک‌های ایالات متحده در روز دوشنبه افزایش یافت؛ زیرا سقوط بانک سیلیکون‌ولی در هفته گذشته باعث تشدید ترس نسبت به مواجهه دیگر بانک‌ها با بحران‌های مشابه شد.

    بدین ترتیب، داده‌ها نشان می‌دهند که این روند قیمتی در بازار اسپات شکل گرفته است. حجم قراردادهای باز بیت کوین تا روز سه‌شنبه، زمانی که قیمت به بالای محدوده ۲۳٬۵۰۰ دلاری بازگشت، پایین‌تر از سطح ۹ مارس (۱۸ اسفند) باقی مانده بود. این بدان معناست که جهش قیمت توسط سرمایه‌گذارانی شکل گرفته است که بیت‌کوین را به‌جای معامله در بازار فیوچرز، در بازار اسپات خریداری کردند.

    علاوه بر این، صرافی ارز دیجیتال بایننس نیز روز دوشنبه اعلام کرد که یک میلیارد دلار استیبل کوین بایننس یو‌اس‌دی موجود در صندوق بازیابی صنعت را به بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و دیگر توکن‌ها تبدیل خواهد کرد که احتمالاً در افزایش قیمت‌ نیز نقش داشته است.

    در همین زمان، کاهش ۲.۲درصدی شاخص داو جونز آسیا، ۲.۵درصدی نیکی ۲۲۵ ژاپن و نزدیک به ۱درصدی هنگ سنگ هنگ کنگ در روز سه‌شنبه، بازتاب‌دهنده تأثیر روند بازار ایالات متحده در شرکت‌های آسیایی بود.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=312409

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم