• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
1

جهش بیت کوین به بالای ۳۰هزار دلار؛ روند صعودی ادامه دارد؟

  • کد خبر : 314575
  • 22 فروردین 1402 - 8:08
جهش بیت کوین به بالای ۳۰هزار دلار؛ روند صعودی ادامه دارد؟

با کنترل موج ورشکستگی بانکی در ایالات متحده در ماه گذشته و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به سیاست‌های پولی فدرال رزرو، قیمت بیت کوین بار دیگر توانست تا به بالای سطح ۳۰٬۰۰۰ دلاری برسد.
به گزارش کوین دسک،..

  • با کنترل موج ورشکستگی بانکی در ایالات متحده در ماه گذشته و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به سیاست‌های پولی فدرال رزرو، قیمت بیت کوین بار دیگر توانست تا به بالای سطح ۳۰٬۰۰۰ دلاری برسد.

    به گزارش کوین دسک، بزرگترین ارز دیجیتال با جهش بیش از ۷درصدی در شبانه‌روز گذشته تا قیمت ۳۰٬۳۹۹ دلاری نیز معامله شد.

    نمودار روزانه قیمت بیت کوین در صرافی بیت‌استمپ

    ریچارد میکو (Richard Mico)، مدیرعامل شعبه آمریکا بنکسا، شرکت ارائه‌دهنده زیرساخت‌های پرداخت برای ارزهای دیجیتال دراین‌باره گفت:

    واضح است که با افت نرخ رشد بازار، شاهد کاهش فشار سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه فدرال رزرو در طول سال ۲۰۲۳ هستیم. کافی است تا تنها به بازار اوراق قرضه نگاه کنید.

    بررسی بازار اوراق قرضه نشان می‌دهد که پس از آنکه معامله‌گران به‌سرعت انتظارات خود را نسبت به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در آینده تغییر دادند، سود اسناد ۲ ساله خزانه‌داری ایالات متحده از بالای ۵درصد در اوایل ماه مارس (اسفند) به کمتر از ۴درصد کاهش یافته است.

    میکو اضافه کرد:

    در نتیجه، احتمالاً همچنان نقدینگی زیادی به بازار تزریق خواهد شد. بیت کوین در سال ۲۰۲۳، بهترین عملکرد را در میان سایر دارایی‌ها داشته است و این دارایی معمولاً سریع‌ترین و شدید‌ترین واکنش را به این شکل از تغییرات پولی نشان می‌دهد.

    بیت کوین آخرین بار در ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۰ خرداد ۱۴۰۱) به ۳۰٬۰۰۰ دلار رسید و پس از آن به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد. محدوده‌ای که در بخش بزرگی از اواخر همان سال و اولین هفته‌های سال جدید در آن نوسان می‌کرد.

    در حالی که سرمایه‌گذاران در حال بررسی تأثیرات ورشکستگی بانکی اخیر، تداوم فشارهای تورمی و سایر ابهامات کلان اقتصادی بودند، این ارز دیجیتال طی ۳ هفته گذشته در حدود ۲۸٬۰۰۰ دلاری در حال معامله بود. بیت کوین سال ۲۰۲۳ را با قیمت ۱۶٬۶۰۰ دلاری آغاز کرد و تا به امروز بیش از ۸۰درصد رشد داشته است.

    قیمت این ارز دیجیتال در ماه ژانویه (دی) و در بحبوحه مشاهده نشانه‌هایی مبنی بر کاهش تورم افزایش یافت اما رشد آن در ماه فوریه (بهمن) متوقف شد. اما قیمت آن بار دیگر در اواخر ماه مارس (اسفند)، پس ورشکستگی بانک‌های سیلیکون‌ولی و سیگنچر، در زمانی که برخی از سرمایه‌گذاران ثبات سیستم پولی کنونی را زیر سوال بردند و به سمت دارایی‌های دارای ارزش ذاتی حرکت کردند، بار دیگر افزایش یافت. قیمت طلا نیز اخیراً افزایش یافته و برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ تاکنون از مرز ۲٬۰۰۰ دلار عبور کرده است.

    میکو خاطرنشان کرد که مطمئناً به‌دلیل این بحران بانکی که باعث جهش بیت کوین شد، یک تغییر روند در حال رخ‌دادن است.

    او افزود:

    بیت کوین به‌شکل فزاینده‌ای به‌عنوان یک دارایی ذخیره‌کننده ارزش قابل‌اعتماد در نظر گرفته می‌شود که مشکلات مربوط به ذخیره‌سازی پول از طریق واسطه یا بانک را ندارد. اکنون، دیگر بیت کوین در حال پذیریش به‌عنوان یک دارایی بدون‌ریسک است.

    میکو در پایان گفت:

    کاهش سلطه دلار بر بازارهای جهانی نیز که پذیریش بیت کوین را تسریع می‌کند، بخشی از این تغییر روند است. به‌طور خلاصه، با بیت کوین، شما بانک خودتان هستید. پیش‌بینی بازار با توجه به نوسانات اخیر دشوار است، اما اگر روند کنونی بیت کوین ادامه یابد، متعجب نخواهم شد.

    باب راس (Bob Ras)، یکی از بنیان‌گذاران سولوژنیک، یک شبکه مبتنی بر بلاک چین برای توکنیزه‌کردن اوراق بهادار، خاطرنشان کرد که مسیر بیت کوین از بازار سهام جدا شده و این دارایی دیگر «جذابیت روزافزون خود را به‌عنوان یک پناهگاه امن برای سرمایه‌گذاران» را نشان داده است.

    او نوشت:

    در حالی که می‌توان سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ را به‌عنوان دوره پیشرفت بیت کوین در نظر گرفت، زمان کنونی واقعاً نشان‌دهنده صعود آن در صحنه جهانی به‌عنوان یک دارایی بزرگ است.

    راس خاطرنشان کرد:

    در میان افزایش بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی، وجود سیستم‌های بانکی متزلزل و نگرانی‌های فزاینده پیرامون ذخیایر ارزی، بیت کوین، همان طور که بسیاری پیش‌بینی کرده بودند، به‌عنوان پناهگاه قابل‌اعتمادی ظاهر شد. این مقطع حیاتی نشان‌دهنده یک پیشرفت اساسی برای بخش ارزهای دیجیتال است.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=314575

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم