• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

جلسه خودروسازان با شورای‌عالی امنیت ملی/ قیمت دستوری خودرو لغو می‌شود؟

  • کد خبر : 304154
  • 15 تیر 1401 - 15:46
جلسه خودروسازان با شورای‌عالی امنیت ملی/ قیمت دستوری خودرو لغو می‌شود؟

جلسه خودروسازان با شورای‌عالی امنیت ملی/ قیمت دستوری خودرو لغو می‌شود؟ قائم‌مقام ایران‌خودرو گفت: جلسه‌ای در شورای‌عالی امنیت ملی با حضور مدیران ایران‌خودرو و سایپا و همچنین نمایندگانی از انجمن قطعه‌سازان و انجمن صنایع همگن به‌منظور بررسی قیمت‌گذاری دستوری خودرو برگزار شده بود. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کیانوش پورمجیب […]

  • جلسه خودروسازان با شورای‌عالی امنیت ملی/ قیمت دستوری خودرو لغو می‌شود؟

    قائم‌مقام ایران‌خودرو گفت: جلسه‌ای در شورای‌عالی امنیت ملی با حضور مدیران ایران‌خودرو و سایپا و همچنین نمایندگانی از انجمن قطعه‌سازان و انجمن صنایع همگن به‌منظور بررسی قیمت‌گذاری دستوری خودرو برگزار شده بود.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کیانوش پورمجیب امروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه ایران‌خودرو در سال جاری 279 برنامه و پروژه را در راستای ارتقای کیفی محصولات خود تعریف کرده است، گفت: 7 مورد از این پروژه‌ها تولید محصولات جدید شامل هایما اس8، هایما 7ایکس، K125 و آریسان2 است که همه استانداردهای 85گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد ایران را پاس خواهند کرد.

    وی افزود: 73 پروژه هم در بهبود مشخصات خودرویی تعریف شده است که بر اساس بازخوردهای گرفته‌شده از مشتریان درخصوص قوای محرکه، گیربکس، رگلاژ، دوام و استحکام بدنه، ارتقای کیفیت رنگ و غیره است.

    قائم‌مقام ایران‌خودرو ادامه داد: مابقی 199 پروژه زمان‌دارتر شامل برنامه‌های زیرساختی و سیستمی از جمله ارتقای سازندگان، تقویت رویه‌های نظارتی برای ورود قطعات، سیستم‌های کیفی داخل خطوط تولید و استفاده از فناوری‌های به‌روز و… خواهد بود.

    وی‌ با بیان اینکه در وهله نخست نیز از خودروی تارا آغاز و ضمانتنامه 6ماهه موتور و گیربکس برای این محصول صادر می‌شود، تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل، همکاران ما در نمایندگی‌های کل کشور در کمتر از 48 ساعت به رفع عیب خواهند پرداخت و مشتریان بدون نیاز به اخذ نوبت پذیرش می‌شوند و در صورت لزوم خودروی جایگزین ارائه خواهد شد.

    * معضلی به‌نام خودروی کف پارکینگ پایان می‌یابد؟

    پورمجیب همچنین با اشاره به 62 هزار و 500 خودروی کسری‌دار و ناقص در ابتدای امسال، گفت: اکنون تعداد خودروهای ناقص به کمتر از 22 هزار دستگاه رسیده است و پیش‌بینی‌ می‌شود بعد از تعطیلات تابستانی ایران‌خودرو و اواخر مردادماه دیگر خودروی ناقصی در کف پارکینگ‌ها باقی نماند.

    وی تصریح‌کرد: ‌دیگر معضلی به‌نام خودرو در کف پارکینگ نخواهیم داشت و همین مسئله و شاخص «عبور مستقیم» (تولید خودروی کامل و در اختیار سازمان فروش قرار دادن) که از ابتدای خرداد ماه به 100 درصد رسیده است، منجر به ارتقای کیفی 25درصدی خودروهای این گروه صنعتی خواهد شد.

    *جلسه خودروسازان با شورای‌عالی امنیت ملی/ قیمت دستوری خودرو لغو می‌شود؟

    وی در ادامه صحبت‌های خود به جلسه‌ای در شورای‌عالی امنیت ملی با حضور مدیران ایران‌خودرو و سایپا و همچنین نمایندگانی از انجمن قطعه‌سازان و انجمن صنایع همگن اشاره کرد و افزود: این جلسه به‌منظور بررسی قیمت‌گذاری دستوری خودرو برگزار شده بود.

    وی اضافه کرد: در این زمینه دو پیشنهاد اجرایی ارائه کردیم که یکی از آنها را انتخاب کنند. جلسه دیگری نیز با دریادار شمخانی برگزار خواهد شد تا بهبود کیفیت و قیمت در بخش‌های مختلف عملی شود.

    قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌‌خودرو با اعلام موتور توربوشارژ و ECU نیز از جمله خروجی‌های میز تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو بوده است، گفت: برخی هدف‌گذاری‌های میز تعمیق صنعت خودرو محقق شده است ولی در زمان حاضر آمار و رقمی در این مورد ندارم.

    *جایگزین‌های خودروی سمند معرفی شدند

    وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده برای تولید 750 هزار دستگاه خودروی سواری و تجاری طی سال جاری، اظهار کرد: 25 هزار خودروی تجاری و 725 هزار دستگاه نیز خودروی سواری خواهد بود که از این تعداد، 100 هزار دستگاه به‌صورت CKD و SKD تولید می‌شوند و 625 هزار دستگاه خودروی سواری ساخت داخل خواهیم داشت.

    پورمجیب در ادامه با اشاره به توقف تولید پژو405 از دو سال پیش، گفت: سمند نیز امسال از مدار تولید خارج می‌شود و در عین حال، تولید تارا، دناپلاس، پژو207، پژو206، رانا، پژوپارس و هایما را در دستور کار داریم.

    وی در ادامه از اجرای طرحی ویژه در جهت حمایت از صاحبان خودروی تارا خبر داد و گفت: اطمینان ما در مورد کیفیت موتور و گیربکس تارا به حدی رسیده است که به مشتریان اعلام کردیم که موتورهای تارا تا 6 ماه پس از تحویل بابت خدمات پس از فروش به‌دلیل عیوب موتور و گیربکس مراجعه‌ای نخواهند داشت و اگر احیاناً این اتفاق افتاد، بسته جبرانی برای مشتری لحاظ خواهد شد.

    انتهای پیام/+

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304154

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم