• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

جلد مجله تایم با عنوان «آیا فیات مرده است؟» به‌صورت NFT فروخته شد

  • کد خبر : 210628
  • 07 فروردین 1400 - 12:30
جلد مجله تایم با عنوان «آیا فیات مرده است؟» به‌صورت NFT فروخته شد

مجله تایم روز گذشته (۶ فروردین) ۴ توکن غیرمثلی از ۴ طرح معروف خود را به ارزش نزدیک به نیم میلیون دلار، در قالب اتریوم، به فروش رساند. یکی از این طرح‌ها، تیتر معروف تایم با عنوان «آیا فیات [پول رایج] م..

  • مجله تایم روز گذشته (۶ فروردین) ۴ توکن غیرمثلی از ۴ طرح معروف خود را به ارزش نزدیک به نیم میلیون دلار، در قالب اتریوم، به فروش رساند. یکی از این طرح‌ها، تیتر معروف تایم با عنوان «آیا فیات [پول رایج] مرده است؟» بود.

    به گزارش دیکریپت، مجله تایم (TIME) چهار توکن غیر مثلی از جلدهای مختلف مجله دیجیتال را با قیمت تقریبی ۵۰۰,۰۰۰ دلار به فروش رساند. این توکن‌ها روز گذشته در پلتفرم سوپرریر (SuperRare) به حراج گذاشته و در مجموع با قیمت ۲۷۶ اتریوم معادل ۴۴۶,۰۰۰ دلار فروخته شدند.

    توکن غیرمثلی (NFT)، نوعی دارایی دیجیتال منحصربه‌فرد و کمیاب است. این توکن‌ها را می‌توان با استفاده از فناوری بلاک چین خریداری کرد و در همین بستر منتقل کرد. توکن‌های فروخته‌شده از جمله مشهورترین جلدهای مجله تایم بودند که همگی آ‌ن‌ها درباره یک موضوع خاص هستند.

    فروش این مجموعه در سال ۱۹۶۶ با کاور معروف مجله تایم تحت عنوان «آیا خدا مرده است؟» آغاز شد. این جمله یکی از جنجالی‌ترین و بحث‌برانگیز‌ترین مقالات تاریخ مجله تایم است که ۵۰ سال پیش برای نخستین بار بدون عکس و فقط با سه کلمه و یک علامت سؤال منتشر شد. جان السون (John Elson)، دبیر بخش دینی تایم نویسنده این مقاله بود و این کاور معروف مجله تایم به‌شکل یک توکن NFT با قیمت ۷۰ اتریوم معادل ۱۱۲,۰۰۰ دلار به فروش رفت.

    بعدها این طرح برای بار دوم در دوره ریاست جمهوری ترامپ با عنوان «آیا حقیقت مرده است؟» استفاده شد. این کاور مجله تایم هم به عنوان یک توکن غیر مثلی به ارزش ۸۸ اتریوم معادل ۱۴۱,۰۰۰ دلار فروخته شد.

    سومین اثر این مجموعه هم جلد دیگری از مجله تایم با عنوان «آیا ارز فیات مرده است؟» است که در تاریخ ۲۹ مارس منتشر شد. این عنوان مقاله‌ای است که در آن موضوع رشد روز افزون NFTها و همچنین پیشی گرفتن ارزهای دیجیتال از ارزهای فیات دولت‌های مختلف از جمله دلار بررسی شده بود. این کاور معروف هم به قیمت ۸۳ اتریوم معادل ‍۱۳۰,۰۰۰ دلار به فروش رفت.

    اما چهارمین اثر این مجموعه تصویری است که هر سه جلد مجله را در خود جای داده است. این تصویر که بیانگر طراحی ثابت و پایدار این مجله طی ۵۵ سال است، تغییر و تحول صنعت چاپ با ورود فناوری دیجیتال را نیز نشان‌ می‌دهد که به قیمت ۳۵ اتریوم معادل ۵۶,۰۰۰ دلار به فروش رفت.

    مجله تایم یکی از شرکت‌هایی است که اخیراً به دنیای NFTها علاقه‌مند شده است. بازار این توکن‌های غیر مثلی در سال جاری میلادی رشد قابل ملاحظه‌ای داشت و رونق زیادی گرفت. بسیاری از هنرمندان آثار خود را با مبالغ چند میلیون دلاری به فروش رسانده و برندهای تجاری NFT خود را راه‌اندازی می‌کنند تا از این فرصت استفاده کنند. در حالی که هنوز مشخص نیست که ارزهای فیات مرده‌اند یا خیر، NFT ها زنده هستند و رونق بسیار زیادی دارند.

    جلد مجله تایم با عنوان «آیا فیات مرده است؟» به‌صورت NFT فروخته شد

    در این باره بیشتر بخوانید

    • جرارد پیکه، ستاره بارسلونا، در یک بازی مبتنی بر اتریوم سرمایه‌گذاری کرد
    • یک گربه دیجیتالی به‌صورت توکن غیرمثلی (NFT) با قیمت ۳۰۰ اتر به فروش رسید
    • یک کارت دیجیتال NFT به صورت توکن دیجیتال از سیمپسون‌ها با قیمت ۳۲۰ هزار دلار فروخته شد
    • هارد فورک ترون در ماه فوریه با هدف افزودن قابلیت‌های کاربردی برای موسسات تایید شد
    • تحقیق تازه بایننس می‌گوید فصل آلت کوین‌ها نزدیک است

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=210628

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم