• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

جلالی در نشست خبری هفتمین جشنواره بین‌ المللی صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی فجر: ایران کشور جشنواره‌ هاست/ با رونمایی از تمبر جشنواره آغاز خواهد شد

  • کد خبر : 311413
  • 25 بهمن 1401 - 4:43
جلالی در نشست خبری هفتمین جشنواره بین‌ المللی صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی فجر: ایران کشور جشنواره‌ هاست/ با رونمایی از تمبر جشنواره آغاز خواهد شد

پول بانک: این جشنواره محلی برای گفت و گو و تعامل هرچه بیشتر آثار هنرمندان است.

  • معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گفت: تحقق اقتصاد‌ هویت ‌بنیان چشم‌انداز اصلی این دوره از جشنواره است و امید داریم بتوانیم نوآوری‌های خوبی در این حوزه داشته باشیم.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی خبرگزاری پول بانک، نشست خبری تشریح برنامه‌های هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی فجر، بعد از ظهر امروز دوشنبه 24 بهمن ماه 1401، با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی، ویدا توحدی مدیرکل دفتر حمایت از آموزش و ترویج صنایع ‌دستی، نادر زینالی رئیس کمیته استان‌های هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی فجر و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن فجر وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی برگزار شد.

    مریم جلالی، معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی
    مریم جلالی، معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی، در ابتدای این نشست خبری گفت: ایران کشور جشنواره‌هاست؛ اما تمام تلاش من و همکارانم این بوده که در این جشنواره تلاش‌ها به ثمر برسد و به نتایج خوبی برسد. امسال هفتمین سال برگزاری این جشنواره است و چون عدد ۷ عدد مقدسی است این دوره را بین‌المللی برگزار می‌کنیم.
    وی افزود: با داوران و اعضای شورای جهانی صنایع‌دستی رایزنی شده و تعدادی از آن‌ها با سفر به تهران در این جشنواره حضور خواهند یافت.
    معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گفت: تحقق اقتصاد‌ هویت‌بنیان چشم‌انداز اصلی این دوره از جشنواره است و امید داریم بتوانیم نوآوری‌های خوبی در این حوزه داشته باشیم. تقویت توجه و تقویت زنجیره ارزش را دنبال می‌کنیم و هشت استراتژی مهم را برای این جشنواره برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
    جلالی ادامه داد: با رونمایی از تمبر، هفتمین دوره جشنواره آغاز خواهد شد و در روز افتتاحیه بازدید میدانی از بخش‌های مختلف به عمل خواهد آمد و نزدیک به ۱۵ بخش جانبی برای این دوره از جشنواره تدارک دیده شده که یکی از مهمترین بخش‌های جانبی این جشنواره، کاشت نمادین درخت سرو است. ضمن این که رادیو سرو سیمین نیز با تولید و پخش روزانه تا سه ساعت برنامه به معرفی این جشنواره می‌پردازد.
    وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سینما سرو سیمین ۷ نیز به مناسبت برگزاری این دوره از جشنواره تدارک دیده شده و فیلم‌های مرتبط با حوزه صنایع‌دستی هم‌زمان با برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر پخش خواهد شد.
    معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی افزود: این جشنواره محلی برای گفت و گو و تعامل هرچه بیشتر آثار هنرمندان است. برای هر روز برگزاری این جشنواره یک رئیس افتخاری از میان پیشکسوتان حوزه صنایع‌دستی انتخاب شده و در هر روز کارگاه‌های تخصصی به ریاست رئیس افتخاری برگزار خواهد شد.
    جلالی، در ادامه اظهار کرد: با رایزن‌های فرهنگی کشورهای مختلف نیز مکاتبه و رایزنی شده و از آن‌ها برای حضور در جشنواره و بازدید از نمایشگاه آثار جشنواره دعوت شده است.
    وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای این جشنواره تدارک دیده شده و در روز جهانی صنایع‌دستی در خرداد ۱۴۰۲، نتایج و ثمره این جشنواره را برداشت خواهیم کرد.
    معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی افزود: در کنار برگزاری جشنواره‌های صنایع‌دستی که در داخل برگزار می‌کنیم، هنرمندان ما نیز در جشنواره‌های بین‌المللی در خارج از کشور حضور می‌یابند. هنرمندان ما این قابلیت را دارند و با قدرت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف بین‌المللی حضور می‌یابند.

    جلالی خاطرنشان کرد: دانش‌بنیان‌تر از صنایع‌دستی وجود ندارد، تمام آثار نمایشگاه ملی صنایع‌دستی دانش‌بنیان هستند. خبرنگاران باید صدای صنایع‌دستی باشند و کارهای خوب این حوزه باید به صورت وسیع و گسترده تبلیغ و معرفی شود.

    ویدا توحدی، مدیرکل دفتر حمایت از آموزش و ترویج صنایع ‌دستی
    ویدا توحدی، مدیرکل دفتر حمایت از آموزش و ترویج صنایع ‌دستی، در ادامه این نشست خبری گفت: در این دوره از جشنواره توجه ویژه‌ای به بانوان شده است و به منظور معرفی اقوام محتلف کشور، اقوام با لباس‌ها و پوشش محلی خود شرکت می‌کنند.
    وی افزود: همچنین مدرسان درجه یک برای کارگاه‌های تخصصی این دوره از جشنواره دعوت شده‌اند و داوران شناخته شده از جمله مهدی کشاورز افشار، محمدتقی عاشوری، یوسف صمدی بهرامی، مهدی محمدی از ایران و ایتی سینگ و آسیف شیخ از هندوستان و ژوزف لو از سنگاپور به‌عنوان داور خارجی در این دوره از جشنواره حضور دارند.
    مدیرکل دفتر حمایت از آموزش و ترویج صنایع ‌دستی همچنین افزود: هند، عمان، سنگاپور، فلسطین، کویت و … از جمله کشورهای شرکت‌کننده بین‌المللی در این دوره از جشنواره هستند و ۵۰ اثر خارجی از کشورهای گوناگون به دست ما رسیده است. ضمن این که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده شش نسل از یک خانواده کلاش‌باف از استان کردستان در این جشنواره حضور خواهند داشت. مسن‌ترین کلاش‌باف این خانواده ۱۰۷ سال و کوچکترین آن‌ها ۱۳ سال سن دارد.

    نادر زینالی، رئیس کمیته استان‌های هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی فجر
    نادر زینالی، رئیس کمیته استان‌های هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی فجر، در ادامه این نشست خبری گفت: از گروه‌های هنری استان‌های مختلف برای حضور در این دوره از جشنواره و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در طول برگزاری نمایشگاه آثار جشنواره دعوت شده است. ضمن این که از هر استان ۲۰ هنرمند صنایع‌دستی در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت.

    بنا به این گزارش، شش دوره این جشنواره به صورت ملی برگزار شده و امسال برای اولین بار به صورت بین‌المللی برگزار می شود. علاقه ‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با آثار این جشنواره، می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس www.ssfajr.ir مراجعه نمایند.

    گفتنی است، هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی فجر، با عنوان سرو سیمین ۷، از ۲۶ بهمن تا ۴ اسفند ماه سالجاری، در محل موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

    انتشار: کوروش جم

    آلبوم عکس

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=311413

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم