• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

جزیره کیش در جریان جام جهانی از دستگاه‌هایی برای تبدیل ارز دیجیتال به ریال استفاده می‌کند

  • کد خبر : 304740
  • 01 مرداد 1401 - 13:59
جزیره کیش در جریان جام جهانی از دستگاه‌هایی برای تبدیل ارز دیجیتال به ریال استفاده می‌کند

مهرداد تاوتلی، دبیرکل جامعه هتل‌داران کیش، گفته قرار است در جریان بازی‌های جام جهانی فوتبال در پاییز امسال، دستگاه‌هایی مانند «ATM» در مراکز مهم این جزیره نصب و راه‌اندازی شود که قابلیت تبدیل آنی ۴ ار..

  • مهرداد تاوتلی، دبیرکل جامعه هتل‌داران کیش، گفته قرار است در جریان بازی‌های جام جهانی فوتبال در پاییز امسال، دستگاه‌هایی مانند «ATM» در مراکز مهم این جزیره نصب و راه‌اندازی شود که قابلیت تبدیل آنی ۴ ارز دیجیتال به ریال را دارد.

    به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از راه پرداخت، مهرداد تاوتلی، دبیرکل جامعه هتل‌داران کیش از آغاز برنامه تبادل با رمزارز در کیش هم‌زمان با بازی‌های جام‌ جهانی ۲۰۲۲ خبر داد. تاوتلی در گفت‌وگو با راه پرداخت، از آماده‌سازی دستگاه‌های مبدل چهار رمزارز به ریال و نصب آن در جزیره کیش می‌گوید که طبق صحبت‌های او استفاده از آن فقط برای گردشگران خارجی یا ایرانیان ساکن خارج با پاسپورت خارجی امکان‌پذیر است.

    چند وقتی است که با نزدیک‌شدن به برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر و اعلام پشتیبانی جزیره کیش برای اقامت مهمانان این بازی‌ها بحث ابزاری به نام «رمزارز کیش» مطرح شده است. اولین‌بار انجمن بلاکچین صحبت از رمزارز کیش را عنوان کرد؛ اما هیچ اطلاعاتی درباره این رمزارز وجود نداشت و بعدها مشخص شد که اساساً نام «رمزارز کیش» کمی غلط‌انداز است، چراکه قرار نیست ارز دیجیتالی راه‌اندازی شود، بلکه قرار است یک ابزار مبدل رمزارز به ریال به‌صورت آنی طراحی شود و به‌گفته کارشناسان تا به اینجا بدعت و نوآوری انجام نشده و از قبل چنین امکانی موجود بوده است. حالا مهرداد تاوتلی، دبیرکل جامعه هتل‌داران کیش توضیحات روشن‌کننده‌ای در خصوص برنامه‌های رمزارزی در کیش ارائه داده که کل این فرایند را بیشتر مشخص می‌کند؛ اینکه دقیقاً قرار است چه اتفاقی بیفتد.

    چهار ارز دیجیتال مشخص‌شده برای تبدیل آنی به ریال

    دبیرکل جامعه هتل‌داران کیش در این رابطه توضیح داد:

    با نزدیک‌شدن به بازی‌های جام جهانی در دوحه و نزدیکی کشور میزبان به جزیره کیش ما به‌صورت جدی به ورود مهمانان بازی‌ها به جزیره کیش فکر کردیم. طبق برآوردهایی هم که داریم، طبعاً جمعیتی از گردشگران جام جهانی به کیش و مکان‌هایی به‌جز دوحه خواهند آمد؛ چراکه پیش‌بینی می‌شود این دور بازی‌ها یک میلیون گردشگر داشته باشد، در حالی که ظرفیت دوحه نهایتاً ۳۰ الی ۴۰ درصد آن را می‌تواند پوشش دهد و به‌هرحال تعدادی از آنها، به‌جز امارات و عربستان به‌سمت کیش سرازیر می‌شوند. ضمن اینکه گردشگران ایرانی مقیم خارج نیز ترجیح می‌دهند به کیش بیایند. مهم‌ترین چالش در این زمینه با توجه به تحریم‌ها بحث رزرواسیون و انتقال مالی برای گردشگران خارجی است. یکی از راهکارها استفاده از رمزارز بود و بنده شاید اولین نفری بودم که از ضرورت رفتن به‌سمت این راهکار و عملیاتی‌کردن آن صحبت کردم.

    او ادامه داد:

    پروژه‌ای که ما در پیش داریم، خیلی بزرگ‌تر و بلندمدت‌تر از بازی‌های جام جهانی است. خوشبختانه تاکنون مذاکراتی طی چهار جلسه با دوستان بانک مرکزی داشته‌ایم و همچنین با دو صرافی رمزارز داخلی نیز مذاکرات برای همکاری انجام شده و تقریباً نهایی است. برنامه اصلی هم این است که در جزیره کیش و بعد از آن در دیگر شهرهای توریستی ایران، دستگاه‌هایی مانند «ATM» نصب و راه‌اندازی شود که قابلیت تبدیل آنی رمزارز به ریال را داشته باشد. این تجهیزات در حال حاضر آماده است و به‌زودی خبر نصب آنها را اعلام خواهیم کرد. در واقع فقط منتظر رفع آخرین ملاحظات قانونی که خیلی هم جزئی است، هستیم و دستگاه‌ها و تجهیزات کاملاً آماده است.

    طبق صحبت‌های تاوتلی، در مورد کارکردن با این دستگاه‌ها یکسری محدودیت‌ وجود دارد؛ دبیرکل جامعه هتل‌داران کیش توضیح داد:

    ما در وهله نخست چهار رمزارز را مشخص کردیم که فعلاً فقط امکان تبدیل این چهار رمزارز به ریال در این برنامه وجود دارد و تبدیل سایر رمزارزها فعلاً ممنوع است. بیت‌کوین، اتریوم، تتر و ترون، چهار رمزارزی هستند که ما انتخاب کرده‌ایم؛ اما به‌خاطر مسائل پول‌شویی این امکان فقط در اختیار گردشگران خارجی یا ایرانیان مقیم خارج، آن هم با پاسپورت خارجی و نه دوتابعیتی است و ایرانیان نمی‌توانند از آن استفاده کنند. این دستگاه‌ها قابلیت تحویل ریال به‌صورت آنی به گردشگران خارجی را دارد و با توجه به اینکه برای گردشگر خارجی سخت است که در شرایط فعلی ایران پول نقد با خودش به ایران بیاورد، این قابلیت می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

    او تأکید کرد:

    حتی با دوستان بانک مرکزی صحبت شد که در فرودگاه این دستگاه‌ها و به‌قولی این ATMها دایر شود تا توریست واردشده به ایران همان‌جا کار تبدیل رمزارز به ریال را انجام دهد و در زمان خروج هم ریال باقی‌مانده را بتوانند به رمزارز تبدیل کنند.

    بنابراین طبق گفته‌های دبیر جامعه هتل‌داران کیش، به‌زودی گردشگران خارجی در کیش با دستگاه‌های کارت‌خوان تبدیل رمزارز به ریال، امکان رزرو هتل را خواهند داشت.

    جزیره کیش در جریان جام جهانی از دستگاه‌هایی برای تبدیل ارز دیجیتال به ریال استفاده می‌کند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • هتل‌های کیش از گردشگران خارجی ارز دیجیتال می‌پذیرند
    • سیاست بانک مرکزی در قبال ارز دیجیتال؛ نه منع کند و نه اجازه دهد
    • امکان تخلف در ارز دیجیتال پایین است
    • بازار داغ زمین‌های متاورس در ایران؛ یک تکه زمین دیجیتال، ۵۰۰ میلیون تومان!
    • صدور مجوز ماینینگ منوط به تأیید وزارت نیرو؛ تیر خلاص بر پیکره استخراج ارز دیجیتال در ایران؟

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304740

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم