سرپرستان خانوار میتوانند به وبسایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و در صورت نیاز، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعات خود را ثبت کنند. این سامانه به دلیل مشکلاتی که به مدتی با آن روبهرو بودیم، اکنون بهبود یافته و قابل دسترسی است.
این به این معناست که سرپرستان خانوار میتوانند با مراجعه به وبسایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir اعتراضات و درخواستهای خود را ثبت کرده و در صورت نیاز درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ارسال کنند. این اطلاعات میتواند به سرپرستان خانوارهایی که به کمک مالی یا سایر امکانات رفاهی نیازمندند، کمک کند.
علیرضا محمدی اظهار کرد: طبق بند (د) تبصره (۱۷) قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است دادههای ثبتی را بهروزرسانی کند و برای دهکبندی و وسعسنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.
وی افزود: با توجه به آخرین دهکبندی، خانوارها میتوانند در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند. این سامانه اخیراً با مشکلاتی روبهرو بود، اما اکنون در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار میتوانند با مراجعه به وبسایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت نیاز، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان درباره زمان اعلام نتایج اعتراضات خانوارهایی که مخالف دهکبندی خود هستند، اظهار کرد: بررسیها به تدریج انجام میشود، زیرا چون دادهها ثبتی است و بهروزرسانیها هر ۶ ماه یکبار انجام میشود، تا زمان اعمال و بهروزرسانی، هیچ تغییری در فرآیند دریافت یارانهها برای افراد ایجاد نمیشود.
محمدی افزود: البته ممکن است در برخی مواقع دستگاههای حمایتی برای اولویتبندی افراد با شرایط خاص با ما تماس بگیرند و ما نیز با توجه به شرایط ویژه آنها را در اولویت بررسی قرار میدهیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اظهار کرد: علاوه بر سامانه حمایت، افراد میتوانند با تماس با شماره ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراضات خود را بیان و ثبت کنند.
محمدی در بخش دیگری از گفتگوی خود اعلام کرد که ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهکبندیشان اعمال شده بود، اعتراض کردهاند.
وی در پایان افزود: با توجه به اعلام طرح کالا برگ فجرانه، در مرکز پاسخگویی در روزهای گذشته با ترافیک زیادی روبرو بودیم و سعی میکنیم در روزهای آینده این سامانه تلفنی تقویت شود.