• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

تکلیف صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی تا پایان فروردین مشخص می‌شود

  • کد خبر : 212820
  • 11 فروردین 1400 - 11:59
تکلیف صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی تا پایان فروردین مشخص می‌شود

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از ایبنا، در جریان نشست دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رییس کل بانک مرکزی مقرر شد در خصوص «رمز ارزها» تا پایان فروردین ماه، پس از نهایی‌شدن و تصویب آئین‌نامه..

  • به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از ایبنا، در جریان نشست دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رییس کل بانک مرکزی مقرر شد در خصوص «رمز ارزها» تا پایان فروردین ماه، پس از نهایی‌شدن و تصویب آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل لازم برای صدور مجوز تأسیس صرافی‌های دیجیتال در مناطق ابلاغ شود.

    تخصیص حداقل ۵۰ درصد سپرده‌های هر یک از بانک های مستقر در مناطق آزاد به تأمین مالی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی همان منطقه از مهم‌ترین توافقات انجام شده در نشست مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی و رئیس کل بانک‌ مرکزی بود. در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰، «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» به‌منظور پشتیبانی و حمایت مالی از فعالان اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توافقاتی صورت گرفت.

    اصلاح رویه «رفع تعهد ارزی» در مناطق ویژه با هدف تسهیل، تسریع و مانع زدایی فعالیت فعالان اقتصادی در مناطق از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که مقرر شد؛ به منظور کاهش بروکراسی، کاهش مراحل رفع تعهد ارزی، کاهش زمان و هزینه‌های مترتب برای فعالان، مستندات رفع تعهد ارزی پس از تأیید سازمان منطقه مربوطه، مستقیماً به بانک عامل ارائه شود.

    همچنین در خصوص «تخصیص و تأمین ارز» برای فعالیت واحدهای تولیدی و بازرگانان، در این نشست مقرر شد هماهنگی لازم بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد و دبیرخانه شورایعالی به‌منظور رفع موانع، اولویت‌های مناطق را به این وزارتخانه اعلام کند.

    هماهنگی برای تأمین تضامین لازم به‌منظور استفاده از منابع مالی خارجی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. همچنین اصلاح مصوبه تأسیس «بانک آف ـ شور» به‌منظور تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای تأسیس این بانک‌ها و صدور «مجوز تأسیس صرافی دیجیتال/صرافی رمز ارز در مناطق آزاد» موضوعات دیگری بود که در این نشست مطرح شد.

    در این نشست ضروری دانسته شد تا شرایط ویژه ای از طریق بانک مرکزی برای مناطق آزاد به‌منظور تأسیس بانک آف ـ شور در نظر گرفته شود.

    تکلیف صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی تا پایان فروردین مشخص می‌شود

    در این باره بیشتر بخوانید

    • دستورالعمل اخذ مجوز صرافی‌های ارز دیجیتال بررسی شد
    • بیانیه مشترک نظام صنفی، انجمن بلاکچین و انجمن فینتک در رابطه با تقابل های شتابزده در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال
    • دبیر کارگروه تبادل انجمن بلاکچین ایران: صرافی‌های رمزارز به دنبال قانون‌گذاری در این حوزه هستند
    • بیانیه کمیسیون بلاکچین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور
    • فعالیت ماینینگ و صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران قانونی می‌شود

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=212820

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم