• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
3

تولید روزانه 90 تا 100 میلیون لیتر بنزین/اگر روند اصلاح نشود ابتدای 1402 واردکننده بنزین می‌شویم

  • کد خبر : 305441
  • 24 مرداد 1401 - 19:04
تولید روزانه 90 تا 100 میلیون لیتر بنزین/اگر روند اصلاح نشود ابتدای 1402 واردکننده بنزین می‌شویم

تولید روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین/اگر روند اصلاح نشود ابتدای ۱۴۰۲ واردکننده بنزین می‌شویم دبیرکل انجمن‌صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: در حال حاضر تولید و مصرف بنزین به نقطه سربه‌سر رسیده و اگر روند کنونی مصرف اصلاح نشود و با همین روند پیش برویم، ابتدای سال ۱۴۰۲ واردکننده بنزین خواهیم شد. – […]

  • تولید روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین/اگر روند اصلاح نشود ابتدای ۱۴۰۲ واردکننده بنزین می‌شویم

    دبیرکل انجمن‌صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: در حال حاضر تولید و مصرف بنزین به نقطه سربه‌سر رسیده و اگر روند کنونی مصرف اصلاح نشود و با همین روند پیش برویم، ابتدای سال ۱۴۰۲ واردکننده بنزین خواهیم شد.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ناصر عاشوری، دبیرکل انجمن‌صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت در نشستی خبری اظهار داشت: 9 پالایشگاه عضو این انجمن هستند؛ در واقع به‌جز پالایشگاه آبادان سایر پالایشگاه‌ها عضو انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت هستند.

    عاشوری با بیان اینکه "این انجمن مصوباتی در خصوص سیاستگذاری ها و ارائه خدمات دارد"، گفت: کم فروشی، گران فروشی و دامپینگ ممنوع است و همه پالایشگاه ها مقید به اجرا هستند تا بازار دچار مشکل نشود.

    وی افزود: وظیفه اصلی این 10 شرکت، تولید 6 محصول اصلی مانند بنزین و گازوییل و 41 فرآورده نفتی دیگر است که با عنوان فرآورده‌های ویژه شناسایی می‌شوند.

    دبیرکل انجمن‌صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت تصریح کرد: سیاست این انجمن حمایت از طرح های توسعه ای است که نظام، دولت و مجلس دنبال آن هستند از جمله تاسیس پتروپالایشگاه های جدید باید انجام شود.

    عاشوری با بیان اینکه "احداث پتروپالایشگاه‌ها نیاز کشور است"، گفت: این پتروپالایشگاه‌های جدید از جمله پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و پتروپالایشگاه مروارید مکران می توانند با عضویت در انجمن، از حمایت‌های قانونی و حقوقی انجمن بهره‌مند شوند.

    وی ادامه داد: از سال 1399 حمایت از پالایشگاه‌های کوچک که خوراک میعانات گازی و نفت خام دارند در دستور کار انجمن قرار گرفت؛ اکنون سه پالایشگاه کوچک عضو انجمن هستند و تعدادی نیز درخواست داده اند.

    عاشوری اولویت بعدی را حمایت از شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: در ماه های آینده یک گردهمایی با هماهنگی معاونت ریاست جمهوری برگزار خواهیم کرد و جایگاه شرکت های پالایشی و نقش و حمایت آنها از شرکت های دانش بنیان در این گردهمایی تبیین خواهد شد.

    وی افزود: در هر اورهال پالایشگاهی حدود 24 تا 25 هزار قطعه را تعویض می‌کنیم که 75 درصد این قطعات از داخل کشور تامین می شود.

    عاشوری با اشاره به اینکه در تلاشیم تا 25 درصد باقی‌مانده را از شرکت های دانش بنیان تامین کنیم و به تولید انبوه و صادرات برسیم، گفت: این سیاست وجود داشته و در سال های اخیر استفاده از تولیدات شرکت های دانش بنیان تقویت شده است.

    دبیرکل انجمن‌صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت تاکید کرد: شرکت های پالایشگاهی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان خرید نقدی و ثبت سفارش خواهند داشت.

    عاشوری با بیان اینکه "دریافت خوراک پالایشگاه ها کاهش نداشته"، گفت: در سال 1401 هیچ کاهش ظرفیت تولیدی ندشته‌ایم؛ ظرفیت پالایشگاه های کشور هم‌اکنون 2.2 میلیون تن است و پالایشگاه ها با همه ظرفیت کار می کنند.

    وی افزود: متوسط تولید روزانه بنزین کشور 90 تا 100 میلیون لیتر و تولید گازوییل نیز حدود 100 میلیون لیتر در روز است.

    دبیرکل انجمن‌صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت تصریح کرد: دریافت بنزین پیرولیز را از پتروشیمی ها تکذیب می کنیم و این نوع بنزین، ارتباطی با صنعت پالایش ندارد، بنزین با کیفیت با استانداردهای یورو4 و 5 تولید می شود و بنزینی از پتروشیمی‌ها دریافت نمی کنیم.

    وی ادامه داد: اکنون پالایشگاه های کشور بیش از ظرفیت اسمی کار می کنند و به مجلس و دولت اعلام کرده‌ایم که نمی‌توان از ظرفیت پالایشی موجود، بهره برداری بیشتری کرد؛ بلکه باید در بخش مصرف، مدیریت و بهینه‌سازی انجام داد.

    عاشوری خاطرنشان کرد: باید تولید خودرو در خودروسازی‌های کشور اصلاح شود، بحث دوگانه‌سوز کردن خودروها با جدیت بیشتری از سوی دولت پیگیری شود و مشوق‌هایی در این زمینه برای تسریع در افزایش ناوگان دوگانه‌سوز داده شود.

    وی افزود: در حال حاضر تولید و مصرف بنزین به نقطه سربه‌سر رسیده و اگر روند کنونی مصرف اصلاح نشود و با همین روند پیش برویم، ابتدای سال 1402 واردکننده بنزین خواهیم شد.

    انتهای پیام/

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305441

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم