• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

توسعه بیمه‌های زندگی متکی به تقویت زیرساخت‌هاست

  • کد خبر : 247776
  • 11 شهریور 1400 - 0:11
توسعه بیمه‌های زندگی متکی به تقویت زیرساخت‌هاست

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، معتقد است که برای توسعه بیمه‌های زندگی در کشور باید به زیرساخت‌های مورد نیاز آن مانند تنوع محصولات و نرم‌افزارهای بیمه‌گری مناسب توجه ویژه‌ای شود.

  • پول بانک: مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، معتقد است که برای توسعه بیمه‌های زندگی در کشور باید به زیرساخت‌های مورد نیاز آن مانند تنوع محصولات و نرم‌افزارهای بیمه‌گری مناسب توجه ویژه‌ای شود.

    مهدی نوروزی، مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه با حضور در میزگرد تخصصی با موضوع “چشم انداز توسعه بیمه‌های عمر کشور” در کلاب هاوس، بخش قابل توجهی از توسعه بیمه‌های زندگی را در ارتباطی مستقیم با زیرساخت‌های مورد نیاز آن دانست و توسعه بیمه‌های زندگی در کشور بدون داشتن  زیر ساخت‌های لازم  آن در شرکت‌های بیمه را امری دشوار دانست.

    نوروزی، با اشاره به نحوه نگرش سهامداران و مؤسسین شرکت‌های بیمه، اظهار داشت: ‌به‌طور معمول سهامداران و مؤسسین شرکت‌های بیمه عمر انتظار دارند که به سرعت طرح‌ها و برنامه‌ها به نتیجه رسیده  و به میزان سودآوری مورد انتظار سهامداران دست یابد. اما واقعیت این است که حداقل 4 تا 5 سال زمان لازم است تا بیمه‌های عمر به مرحله سودآوری برسد و افرادی که می‌خواهند در بخش تأسیس شرکت بیمه عمر و زندگی فعالیت کنند، نباید انتظار بازدهی سریع و کوتاه مدت را داشته باشند.

    وی، در ادامه گفت: سال‌های اول شروع فعالیت در شرکت بیمه زندگی خاورمیانه با مشکلات و سختی‌های بسیار زیادی کار را پیش بردیم اما با توجه به زیرساخت‌هایی که ایجاد شد امروز امور روی غلتک افتاده و نتایج بسیار خوبی بدست آمده است.

    وی همچنین محصولات بیمه‌ای را یکی دیگر از زیرساخت‌های ضروری برای توسعه بیمه‌های زندگی دانست و گفت: محصولات بیمه‌های زندگی باید متناسب با نیاز اقشار مختلف جامعه و متناسب با بازار هدف شرکت بیمه باشد. همچنین شبکه فروش ابتدا باید محصول را به خوبی درک و با آن ارتباط برقرار کند تا بتواند این محصول را وارد بازار کند.

    وی، اذعان داشت که از یک دیدگاه باید شبکه فروش را بعنوان درگاه فروش دید و در بعضی از محصولات باید به سمت فروش‌ الکترونیکی رفت تا حضور استارت‌آپ‌ها را به صورت پررنگ در فروش بعضی از محصولات داشته باشیم.

    اما از طرفی استارت‌آپ‌ها در عرضه و فروش بخشی از محصولات بیمه عمر مانند عمر و سرمایه‌گذاری، مستمری و اندوخته‌دار موفق نیستند در حالیکه در دیگر کشورها هم نمایندگان و شبکه فروش در ارائه این محصولات حرف اول را می‌زنند.

    وی، توسعه نرم‌افزارهای بیمه‌گری را یکی دیگر از زیرساخت‌های ضروری بیمه‌های زندگی دانست که شرکت‌های بیمه در طول این سالها توانستند نرم‌افزارهای بیمه‌گری مناسبی در شرکت‌های خود راه‌اندازی کنند. اما به دلیل نوع نگاه آنها به فرآیند پیاده‌سازی نرم‌افزارهای بیمه‌گری برای تمام رشته‌های بیمه‌ای، کمتر به صورت تخصصی به بیمه‌های زندگی پرداخته شد که با ورود شرکت‌های بیمه تخصصی به این مسئله توجه بیشتری شده و نتایج بسیار خوبی بدست آمده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

    منبع: چابک آنلاین

    انتشار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=247776

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم