• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

توافق ایران با روسیه و اوکراین برای صادرات نهاده های دامی از خاک ایران

  • کد خبر : 306144
  • 12 شهریور 1401 - 14:58
توافق ایران با روسیه و اوکراین برای صادرات نهاده های دامی از خاک ایران

توافق ایران با روسیه و اوکراین برای صادرات نهاده های دامی از خاک ایران معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت براساس توافقاتی که با مقامات اوکراین و روسیه انجام شده است به دنبال آن هستیم که نهاده های دامی این کشورها را از مسیر ایران به دیگر کشورها صادر کنیم. – اخبار اقتصادی – به گزارش […]

  • توافق ایران با روسیه و اوکراین برای صادرات نهاده های دامی از خاک ایران

    معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت براساس توافقاتی که با مقامات اوکراین و روسیه انجام شده است به دنبال آن هستیم که نهاده های دامی این کشورها را از مسیر ایران به دیگر کشورها صادر کنیم.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین دماوندی نژاد معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی دام و طیور، اظهار داشت: علاوه بر تولیدکنندگان ایرانی 16 شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و بازدیدکنندگان مختلفی از دیگر کشورها حضور یافته اهند که شرایط خوبی برای ازاد سازی محصولات پروتئینی بعد از مردمی سازی یارانه ها فراهم آورده است.

    توافق مسئولین دولتی ایران با روسیه و اوکراین برای صادرات نهاده های دامی

    وی افزود: 24 تا 27 میلیون تن ظرفیت تولید خوراک دام وجود دارد و توافقاتی با مقامات ارشد روسیه و اوکراین برای صادرات نهاده های دامی این کشورها از طریق ایران منعقد شده است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارد اشت: ترکیه به هاب صادرات گندم تبدیل شده است که امیدواریم ما نیز بتوانیم خوراک دام این کشورها را از ایران به کشورهای دیگر صادر کنیم که توافقات اولیه آن توسط مسئولین و مقامات دو کشور انجام شده است.

    دماوندی نژاد درباره گران شدن قیمت مرغ در بازار، گفت: گزارشهایی درباره گران فروشی مرغ و هر کیلو گرم 65 هزار تومان داریم اما با توجه به اینکه قیمت مرغ زنده 42 هزار تومان است حداکثر قیمت این محصول نباید بیشتر از 60 هزار تومان باشد.

    وی افزود: ذخایر کافی از مرغ داریم که به استانهای مختلف ابلاغ شده که ذخایر خود را در بازار توزیع کنند.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: توزیع مرغ منجمد تنظیم بازاری ابلاغ شد. صادرات دام زنده آغاز شده به طوری که اولین محموله آن با 5 هزار رأس در قرنطینه قرار دارد.سقفی برای صادرات دام زنده نیز تامین شده تامنجر به صادرات بی رویه و برهم خوردن بازار داخلی نشود.

    دماوندی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره امکان زنجیره ای سازی واحدهای تولیدکننده طیور کوچک در کشور، گفت: برای اقتصادی کردن این واحدها باید خود به زنجیره ها وصل شوند که ما نیز به زنجیره ها ابلاغ کرده ایم که شرایط جذب این واحدها را فراهم کنند تا تولید آنها تحت یک برند به بازار عرضه شود.

    وی افزود: این اتفاق نیز در شرف انجام است و واحدهای کوچکی که بعد از مردمی سازی یارانه ها امکان ادامه تولید ندارند با متصل شدن به زنجیره های تولید فعالیت اقتصادی داشته باشند.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین یادآور شد: ترکیه در بازار مرغ دامپینگ کرده است که با عبور از این شرایط می توانیم تولیدات زنجیره های تولید را به بازارهای صادراتی عرضه کنیم.

    دماوندی نژاد تاکید کرد: تولیدات بخش های زنجیره ای طیور اقتصادی هستند و قابلیت صادرات با قیمت تمام شده کشورهای دیگر دارند.

    وی در ارتباط با امکان تغییر قیمت مرغ در ماه های آینده، گفت: مرغداران خواهان اصلاح قیمت این محصول هستند به همین منظور جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور در هفته پایانی شهریور برگزار می شود که در صورتی که افزایش قیمت تصویب شود اعلام خواهد شد.

    مصرف مرغ 30 تا 50 درصد کاهش یافت

    معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مصرف مرغ بعد از مردمی سازی یارانه ها کاهش یافته است گفت: براساس اعلام مرکز پژوهشهای مرکز مصرف مرغ 30 تا 50 درصد کاهش یافته است اما براساس براورد ما نباید این کاهش مصرف بیش از 30 درصد باشد.

    به دنبال توزیع کالابرگ مرغ هستیم

    دماوندی نژاد اضافه کرد: برای جبران کاهش مصرف مرغ به دنبال توزیع کالابرگ هستیم تا دوباره مصرف مرغ در کشور به اندازه قبل برگردد.

    انتهای پیام/

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306144

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم