• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

تقسیم زمین مجانی بین خانواده‌ها: نیازمندی به اقدام فوری

  • کد خبر : 343212
  • 20 فروردین 1403 - 12:00
تقسیم زمین مجانی بین خانواده‌ها: نیازمندی به اقدام فوری

سردار ابراهیم بیانی در یک نشست با مدیران رسانه‌های فارس اعلام کرد که طی دو سال گذشته، ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگری فارس درخواست دریافت مسکن کرده‌اند، اما باید به این آمار افرادی که شرایط لازم را دارند اما هنوز درخواست خود را ثبت نکرده‌اند، نیز افزود. وی اظهار کرد: از بین […]

  • سردار ابراهیم بیانی در یک نشست با مدیران رسانه‌های فارس اعلام کرد که طی دو سال گذشته، ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگری فارس درخواست دریافت مسکن کرده‌اند، اما باید به این آمار افرادی که شرایط لازم را دارند اما هنوز درخواست خود را ثبت نکرده‌اند، نیز افزود.

    وی اظهار کرد: از بین متقاضیان با بررسی فرم ج، ۱۴ هزار نفر که فرم ج سبز داشتند به اداره کل راه و شهرسازی لارستان و استان فارس معرفی شدند و تصمیم گرفته شد تا پایان سال ۱۴۰۲، با واگذاری زمین، این آمار به صفر برسد.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس افزود: از ۱۴ هزار نفر متقاضی دارای شرایط، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر به راه و شهرسازی استان و بقیه به اداره‌کل لارستان معرفی شدند، اما تا کنون تنها زمین به سه هزار و ۷۰۰ نفر واگذار شده که بخشی از آن ابهام دارد.

    بیانی اضافه کرد: از میان ۲ هزار و ۱۷۹ زمینی که به متقاضیان جامعه ایثارگری شیراز واگذار شده بود، ۷۷۰ تنها به نفر در میانرود واگذار شده و برای بقیه متقاضیان در کمیل آباد مکانی تعیین شده است که هنوز جزئیات وضعیت دقیق و حدود آن مشخص نیست. منتظریم تا پس از تعیین موقعیت و جزئیات اراضی، به واگذاری قطعی برسد.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: از سه هزار و ۵۷۵ قطعه زمینی که اداره کل راه و شهرسازی فارس واگذار کرده بود، تاکنون تنها یکهزار و ۱۳۸ نفر به صورت انفرادی زمین دریافت کرده‌اند و بقیه به صورت تجمیعی واگذار شده‌اند که هنوز با مشکلاتی مواجه هستند.

    وی یادآور شد: خدمات به این گروه در قوانین همه کشورهای دنیا وجود دارد؛ به جانبازان و خانواده‌هایی که فرزندان خود را در جنگ از دست داده‌اند، خدمات زیادی ارائه می‌شود، اما برخی فکر می‌کنند که این خدمات تنها در ایران رایج است.

    وی اظهار کرد: به عنوان یک نظام اسلامی، ایران باید خدمات بهتری به جامعه ایثارگری ارائه دهد.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس از مسئولان خواست تا مشکلات واگذاری زمین به مردم و جامعه ایثارگری استان را حل کنند.

    وی یادآور شد: طبق قانون همسر و فرزند شهید، در یک دوره، فقط یک خانواده می‌تواند از این امکانات استفاده کند و جانبازان می‌توانند بیش از ۲۵ درصد از زمین‌هایی با مساحت ۷۰ متر و در بعضی موارد ۱۰۰ متر را با قیمت مناسب دریافت کنند.

    وی افزود: در پیام ۱۰ بندی امام خمینی (ره) در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۸، رسیدگی به موضوع مسکن ایثارگران یکی از مطالبات بود و این مسئله زیبا نیست که بیش از ۴۰ سال از آن گذشته و هنوز با مشکلاتی مواجه باشیم.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اظهار کرد که ایثارگران فارس با ارائه خدماتشان به جامعه، به قربانیت خود نسبت به خداوند ایثار کردند و اصلاً به دنبال مزایای مادی نبودند، اما وظیفه مسئولان است که به وظایفشان در قبال آنها عمل کنند.

    وی اظهار داشت: همانطور که رئیس سازمان بنیاد شهید کشور نیز بارها تأکید کرد، این بنیاد نقشی دارد که از سایر دستگاه‌ها خدمت به جامعه ایثارگری را مطالبه کند و تنها نمی‌تواند مشکلات آنها را حل کند.

    او افزود: جامعه ایثارگری فارس دارای جمعیتی بالغ بر ۴۳۰ هزار نفر است و این استان سهم مهمی در خدمت به انقلاب اسلامی دارد، به‌طوری‌که جمعیت ایثارگری آن به عنوان سومین بزرگ‌ترین جمعیت ایثارگری در کشور شناخته می‌شود.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: فارس، ۱۵ هزار شهید را در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، دفاع از امنیت، سلامت، حج و دیگر عرصه‌ها تقدیم انقلاب کرده است.

    وی افزود: این استان دارای ۴۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۲۳۰ آزاده سرافراز است.

    با اشاره به زندگی دشوار برخی از جانبازان فارس در ۳۰ سال پس از دفاع مقدس، او گفت: خدمت به این خیل عظیم از جامعه ایثارگری فارس، وظیفه دستگاه‌های مختلف است.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343212

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم