• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

تقدسی‌‌ نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه: سنگ‌اندازی‌ از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه سئول برای حذف نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب

  • کد خبر : 305810
  • 07 شهریور 1401 - 18:24
تقدسی‌‌ نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه: سنگ‌اندازی‌ از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه سئول برای حذف نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب

پول بانک: مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: مسئولان برگزار کننده نمایشگاه سئول در چندین نوبت تلاش کردند از برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب جلوگیری کنند.

  • مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: مسئولان برگزار کننده نمایشگاه سئول در چندین نوبت تلاش کردند از برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب جلوگیری کنند.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری عباس تقدسی‌‌ نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، صبح امروز چهارشنبه 27 مرداد ماه 1401، با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

    عباس تقدسی‌‌ نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب

    عباس تقدسی‌‌ نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، در ابتدای این نشست خبری گفت: نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، ظرفیت خوبی برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف دارد و می‌توانیم نمایشگاه کتاب را نیز در این مجموعه برگزار کنیم.

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده در طی 6 ماه در دوره جدید مدیریت نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب اظهار کرد: از همان ابتدا وارد بررسی ایرادات و چالش‌های موجود در این نمایشگاه شدیم و در این زمینه از نظرات کارشناسی همکاران در شهر آفتاب و همچنین از تجربیات برگزارکنندگان پرسابقه نمایشگاه‌ها بهره بردیم.

    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، تصریح کرد: یکی از مسائلی که از سوی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب پیگیری و مورد بررسی قرار گرفت، مسئله اساسنامه شهر آفتاب بود که در ادامه این اساسنامه تدوین و تصویب شد و از مجموعه شهرداری مجوزهای لازم اخذ شد تا بتوانیم اجازه طرح‌های توسعه‌ای را در مجموعه شهر آفتاب داشته باشیم که هم‌اکنون این اساسنامه به شورای شهر ارسال شده است و امیدواریم در طی دو هفته آینده به تصویب اعضای شورای شهر تهران برسد.

    تقدسی‌‌ نژاد، ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات جدی بحث ساختار سازمانی شهر آفتاب بود که متاسفانه این ساختار سازمانی مناسب با نمایشگاه نبوده است و همانند یک ساختار روتین و متداول در شهرداری بوده است که در همین ارتباط نیز تغییراتی در این ساختار سازمانی شکل گرفت و معاونت‌هایی از جمله معاونت بازرگانی در ساختار جدید تعریف شده است.

    وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که طی 6 ماه گذشته و در دوره جدید مدیریت شهر آفتاب صورت گرفته است، بحث دسترسی آسان به نمایشگاه شهر آفتاب بوده است. به طوری که در گذشته مراجعه‌کنندگان برای ورود به نمایشگاه شهر آفتاب با مشکلاتی روبرو بودند که در همین ارتباط با تعاملاتی که با مجموعه راهداری صورت گرفت ورودی و خروجی‌های مناسبی برای دسترسی به شهر آفتاب فراهم شده است.

    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، بیان داشت: ماحصل اتفاقات خوب در حوزه دسترسی راحت به شهر آفتاب این بود که در 4 روز از برگزاری نمایشگاه خودرو، شاهد حضور 200 هزار بازدیدکننده بودیم که از این تعداد در روز آخر 60 هزار نفر به این مجموعه تردد داشته‌اند، علاوه بر اینکه 20 هزار خودرو نیز وارد مجموعه‌های پارکینگی شهر آفتاب شده بودند و با این اتفاقات ما می‌توانیم در آینده پذیرای نمایشگاه‌ها در مقیاس‌های بزرگ باشیم.

    تقدسی‌‌ نژاد، گفت: یکی از چالش‌ها و مشکلاتی که مراجعه‌کنندگان در گذشته به محل نمایشگاه شهر آفتاب داشته‌اند عدم دسترسی به خدمات غذایی بوده است که در همین ارتباط توانسته‌ایم خدمات رستورانی و غذایی را در مجموعه شهر آفتاب فراهم کنیم و این مشکل نیز برطرف شده است.

    وی تصریح کرد: متاسفانه در طی دوره گذشته از مدیریت شهری، بی‌مهری‌هایی به شهر آفتاب صورت گرفت به طوری که برخی از قسمت‌های آن از جمله فضای سبز شهر آفتاب از بخین رفته بود که با تصمیمات انجام شده و تغییر پیمانکار و نظارت مستمر این مشکل نیز در حال حل شدن است به طوری که 52 هکتار فضای سبز را در مجموعه شهر آفتاب داریم و این مجموعه می‌تواند بخش قابل توجهی از فضای تفریحی جنوب تهران را تامین کند.

    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، با اشاره به اینکه 100 پروژه کوچک در یک کلان‌پروژه پیش‌بینی شده است، گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار شهر آفتاب قرار دارد ایجاد یک مثلثی شامل نمایشگاه شهر آفتاب، مجموعه اقتصادی ری و فرودگاه امام(ره) است و در تلاش هستیم این 3 ضلع مثلث اقتصادی را در قسمت جنوب تهران ایجاد کنیم و در این بخش طراحی، بازاریابی و خدمات پشتیبانی و … نیز تعریف شده است.

    تقدسی‌‌ نژاد، با اشاره به راه‌اندازی بندر خشک جهت انتقال باربری‌ها از شهر تهران به مجاورت شهر آفتاب گفت: در این زمینه نیز 200 هکتار زمین در یک توافق و تفاهمنامه چند جانبه بین بخش‌های مختلف و شهرداری تهران ایجاد شده است. همچنین امیدواریم با همکاری وزارت راه، وزارت صمت و آستان حضرت امام خمینی (ره)‌، این کار تسریع پیدا کند.

    وی با اشاره به اینکه 35 طرح سرمایه‌ای نیز در همایش اخیر فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری تهران تعریف شده است، گفت: سرمایه‌گذاران علاقه‌مندی زیادی را برای مشارکت در این طرح‌ها دارند و ان‌شاءالله نیز در این بخش اقدامات موثری انجام خواهد شد.

    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، با بیان اینکه در پلن اول نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب راه‌اندازی 120 هزار سالن پیش‌بینی شده است، گفت: تا به امروز 25 هزارمتر از این سالن‌ها ساخته شده است که 15 هزار متر سالن‌های جانبی در مجموعه شهر آفتاب راه‌اندازی شده است که در کل 40 هزار متر سالن در مجموعه شهر آفتاب وجود دارد. همچنین قرار است مجتمع تجارت جهانی که توسط بخش خصوصی در گذشته احداث شده بود و 5 سال نیز بلاتکلیف شده بود مجددا فرآیند احداث این مجتمع در دستور کار قرار بگیرد به طوری که سرمایه‌گذار اعلام کرده است که 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیگیری‌هایی از سوی بخش‌های مختلف شهرداری صورت گرفته است تا بتوانیم از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

    تقدسی‌‌ نژاد، در ادامه گفت: با بهره‌برداری از مجتمع تجارت جهانی در شهر آفتاب که قرار است در بهمن ماه به بهره‌برداری برسد ظرفیت بهره‌برداری سالن‌های شهر آفتاب به 110 هزار متر خواهد رسید.

    وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در نیمه ابتدایی سال 1401، 10 نمایشگاه و در نیمه دوم 30 نمایشگاه برگزار خواهد شد که از 10 نمایشگاه اشاره شده بخشی از آنها در مجموعه شهر آفتاب برگزار شده‌اند.

    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، با اشاره به اینکه در 6 ماهه گذشته تلاش شده که تعاملات خود را با بخش‌های مختلف شهرداری تهران افزایش دهیم، گفت: در این بخش توانسته‌ایم همکاری خوبی با سازمان زیباسازی و مجموعه خدمات شهری حمل و نقل و … داشته باشیم.

    تقدسی‌‌ نژاد، با تاکید بر اینکه آمادگی داریم نمایشگاه کتاب را در سال جاری، در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار کنیم، گفت: تمام تمهیدات و برنامه‌ریزی‌ها از جمله توسعه سالن‌های نمایشگاهی پیش‌بینی شده و هیچ محدودیتی برای برگزاری نمایشگاه کتاب در نمایشگاه شهر آفتاب وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه بالغ بر 50 الی 60 میلیارد تومان هزینه ساخت مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب در گذشته شده است تصریح کرد: شهر آفتاب یک مجموعه فاخر محسوب می‌شود که دارای امکانات مناسبی است و باید از این حقوق بیت‌المال به نحو مطلوب استفاده کرد و نباید این سرمایه را از بین ببریم.

    مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، با انتقاد از سنگ‌اندازی‌ها از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه سئول برای حذف نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در برگزاری نمایشگاه‌ها گفت: متاسفانه شاهد چنین اقداماتی از سوی سئول هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی از سوی مسئولان شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

    تقدسی‌‌ نژاد، با بیان اینکه مسئولان برگزار کننده نمایشگاه سئول در چندین نوبت تلاش کردند از برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب جلوگیری کنند گفت: در این بخش به گونه‌ای عمل شده است که ما حتی توافقاتی را با برخی از اصناف انجام دادیم؛ اما مسئولان نمایشگاه سئول با تلاش‌های غیرحرفه‌ای از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی جلوگیری کرده‌اند.

    وی در پایان سخنان خود، اظهار امیدواری کرد: مسئولان بخش‌های مختلف نیز از تخریب نمایشگاه شهر آفتاب جلوگیری کنند تا از این فرصت به وجود آمده از ظرفیت نمایشگاه شهر آفتاب به نحو مطلوب استفاده شود.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305810

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم