• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
5

تفاوت ورق سیاه با دیگر ورق های فولادی

  • کد خبر : 306701
  • 29 شهریور 1401 - 19:48
تفاوت ورق سیاه با دیگر ورق های فولادی

ورق سیاه یکی از پرکاربرد ترین مقاطع فولادی در بازار آهن می باشد، که در صنعت های گوناگونی از آن استفاده می شود. انواع ورق فولادی با یک دیگر دارای تفاوت هایی می باشند، که در این مقاله به توضیح تفاوت ورق سیاه با دیگر مقاطع فولادی می پردازیم. به طور کلی نوع های مختلفی […]

  • ورق سیاه یکی از پرکاربرد ترین مقاطع فولادی در بازار آهن می باشد، که در صنعت های گوناگونی از آن استفاده می شود. انواع ورق فولادی با یک دیگر دارای تفاوت هایی می باشند، که در این مقاله به توضیح تفاوت ورق سیاه با دیگر مقاطع فولادی می پردازیم. به طور کلی نوع های مختلفی از این محصول وجود دارد که شامل ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق آجدار و …. می باشد.

    در این مقاله به توضیح تفاوت ورق سیاه با ورق روغنی و دیگر مقاطع فولادی می پردازیم. ورق سیاه با ورق روغنی در ویژگی های مختلفی از جمله کیفیت، سایز، قیمت، فرایند تولید، کارخانه های تولید کننده و …. تفاوت دارد، با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری بدست آورید.

    چنانچه قصد خرید ورق رنگی را دارید، برای اطلاع از بهترین قیمت ورق رنگی در ایران و نوسان‌های لحظه ای بازار آهن و تغییرات روزانه قیمت می‌توانید به صفحه مربوط به این محصول در سایت آرادآهن مراجعه کنید و ضمن مشاهده قیمت این محصول، مشخصات فنی آن را نیز مشاهده نمایید و یا از طریق تماس با کارشناسان آراد آهن از آخرین قیمت ورق رنگی در بازار آهن مطلع شوید.

    قیمت ورق سیاه

    همانطور که گفته شد یکی از عمده ترین از انواع ورق، ورق سیاه می باشد که کارخانه های بزرگ متعددی به تولید آن می پردازند، که از پر استفاده ترین این محصول در ایران می توان به St37 و St52 اشاره نمود. قیمت ورق سیاه مانند مقاطع فولادی دیگر برای صنایعی متعددی قابل اهمیت می باشد و همچنین قیمت آن وابسته به عواملی است، که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

    در بخش بالا گفته شد انواع مقاطع فولادی با یک دیگر تفاوت هایی دارد، که در این بخش به توضیح تفاوت ورق سیاه با ورق گالوانیزه می پردازیم. از تفاوت های این دو محصول می توان به پایه تولید، مقاومت در برابر اکسید آهن، کاربرد، زمان تولید، ظاهر ورق، ابعاد اشاره نمود.

    خرید ورق سیاه

    ورق سیاه در صنایع گوناگون مانند ساختمانی، کشتی سازی، عمرانی و …  کاربرد دارد. و در زمان خرید برای خریداران سوال پیش می آید که این محصول را از کجا خریداری نمایند. برای پاسخ به این سوال می توان گفت که باید با شرکت های فروش آهن آلات آشنایی داشته باشید، برای خرید محصولات فولادی شرکت های ارائه کننده آهن آلات گزینه ی خوبی برای خرید می باشند.

    یکی از شرکت های معتبر فروش محصولات فولادی (ورق، میلگرد و….) در اصفهان بازرگانی آراد آهن می باشد، که تامین کننده انواع مقاطع فولادی، میلگرد، تیرآهن است. این بازرگانی با داشتن بیش از دو دهه سابقه در عرصه ی آهن آلات برای راحتی مشتریان خود در کنار فروش حضوری، خدمات فروش آنلاین را فراهم نموده است، به این معنی برای خرید این محصول در هر ضخامتی و نوعی می توانید به سایت آراد آهن مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت کنید.

    همچنین این بازرگانی برای راحتی مشتریان خود جدولی از مشخصات مقاطع فولادی فراهم نموده است، به این معنی که برای خرید ورق سیاه، می توانید به بخش انواع ورق بروید و مشخصات این محصول را در هر ضخامتی مشاهده نمایید. زمانی که قصد خرید این محصول و دیگر مقاطع فولادی را داشتید می توانید با شماره 34055-031تماس بگیرید تا با مشاوران صحبت نمایید، تا خریدی آسان و به صرفه را تجربه کنید.

    ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

    کارخانه فولاد مبارکه اصفهان یکی از معتبر ترین تولیدکننده محصولات فولادی می باشد، که تولید کننده محصولات فولادی متنوعی مانند ورق سیاه است. این محصول یکی از مهم ترین ورق ها برای تولید محصولات متنوع است و ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان دارای استاندارد و کیفیت جهانی می باشد و این کارخانه از دو نوع فولاد A36 و A1011 برای ساخت این نوع محصول استفاده می کند.

    تفاوت ورق سیاه با دیگر ورق های فولادی

    این محصول دارای کربن می باشد که بر اثر حرارت زیاد و نورد گرم در زمان ساخت رنگ آن به صورت مات و تیره در می‌آید. به طور کلی نرم و سختی بودن ورق سیاه به مقدار کربن استفاده شده در آن بستگی دارد. به عنوان مثال هر چقدر میزان کربن در ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان کمتر باشد از نظر فنی نرم تر است.

    همچنین برای توضیح تفاوت ورق سیاه با ورق آجدار می توان گفت از لحاظ ظاهری با یک دیگر تفاوت دارد، به این معنی که ورق آجدار دارای برآمدگی هایی بر روی خود است، ولی ورق سیاه به این شکل نمی باشد. همچنین ورق سیاه یک محصول پایه است، ولی ورق آجدار از ورق سیاه تولید می شود.

    بازرگانی آراد آهن ارائه دهنده ورق سیاه کارخانه های متعددی از جمله فولاد مبارکه اصفهان، فولاد سبا، اکسین اهواز، کارخانه گیلان، ورق سیاه کاویان و موارد دیگر می باشد. این بازرگانی ارائه دهنده ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان در ضخامت های متفاوتی می باشد.

    کاربرد ورق سیاه

    این محصول با توجه به حالت های مختلفی مانند ابعاد و ضخامت، در زمینه های متفاوتی از صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته توجه داشته باشید که برای استفاده از ورق سیاه در هر صنعتی، یک استاندارد خاصی وجود دارد که باید از آن استفاده نمود. به این معنی که این محصول براساس استانداردهای خاصی تولید می‌شود، که در این بخش به توضیح کاربرد این محصول می پردازیم.

    از کاربرد این محصول می توان استفاده از آن در صنعت خودروسازی، ساخت انواع تجهیزات تخصصی و صنعتی کشاورزی، صنعت کشتی‌سازی و ساخت اجزای کشتی مانند مخازن سوخت، ساخت بازه گسترده ایی ازمصالح ساختمان ‌سازی فلزی، صنایع فلزی سنگین و موارد دیگر اشاره نمود.همچنین برای محاسبه وزن این محصول کافی است حجم ورق محاسبه شده را در چگالی فولاد که تقریبا ۷/۸ گرم بر سانتی متر مکعب است ضرب کنید

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306701

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم