• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

تفاوت آوالانچ با بیت کوین و اتریوم در چیست؟

  • کد خبر : 306260
  • 17 شهریور 1401 - 10:53
تفاوت آوالانچ با بیت کوین و اتریوم در چیست؟

فهرست محتوا مقایسه بیت کوین، آوالانچ و اتریوم ما را به بررسی تفاوت های این بلاک چین ها و پرداختن به مسئله مقیاس پذیری و زمان انجام تراکنش‌ها می‌رساند. با رالی بزرگ رمز ارزها از سال 2020 به 2021 و سپس سقوط‌های متعدد در سال 2022، رمز ارزهای مختلفی پا با عرصه سرمایه گذاری گذاشتند. […]

فهرست محتوا

  • مقایسه بیت کوین، آوالانچ و اتریوم ما را به بررسی تفاوت های این بلاک چین ها و پرداختن به مسئله مقیاس پذیری و زمان انجام تراکنش‌ها می‌رساند.

    با رالی بزرگ رمز ارزها از سال 2020 به 2021 و سپس سقوط‌های متعدد در سال 2022، رمز ارزهای مختلفی پا با عرصه سرمایه گذاری گذاشتند. با این حال، انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری به یکی از دغدغه‌های بزرگ کاربران تبدیل شده است. در این مطلب، به مقایسه ویژگی‌های بیت کوین، اتریوم و آوالانچ پرداخته و اهداف هر کدام از این شبکه‌های بلاک چینی را بررسی می‌کنیم.

    مقایسه آوالانچ با بیت کوین و اتریوم

    هیچ شکی در تسلط بیت کوین بر بازار ارز دیجیتال نیست. با این وجود، با ظهور بلاک چین‌های نسل دوم و سوم نظیر اتریوم، پالیگان، سولانا، آوالانچ و ارائه برنامه‌های غیر متمرکز توسط آن‌ها، بیت کوین از رقابت در حوزه دیفای باز مانده است. در این قسمت، به بررسی بلاک چین‌های آوالانچ، بیت کوین و اتریوم پرداخته و قابلیت‌های هر کدام را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

    آوالانچ چیست؟

    برخلاف بیت کوین که یک بلاک چین واحد دارد، آوالانچ دارای انواع مختلف تراکنش‌ها و چندین بلاک چین به نام زنجیره تبادل (X-chain)، زنجیره پلتفرم (P-chain) و زنجیره قرارداد (C-Chain) و زیرشبکه‌هاست.

    حال اگر تا به حال از بلاک چین اتریوم استفاده کرده باشید، حتما با زمان بالای انجام تراکنش‌های آن نیز مواجه شده‌اید. افزایش محبوبیت و استفاده از یک بلاک چین، به تعداد کاربران فعال بیشتر و در نتیجه تراکنش‌های روی هم انباشته و پردازش‌نشده منجر می‌شود. به این اتفاق، تاخیر در شبکه می‌گویند. این امر ما را به یکی از مهمترین مسائل دنیای رمز ارزها یعنی مقیاس‌پذیری هدایت می‌کند.

    اگر یک بلاک چین قادر به افزایش ظرفیت برای همسو کردن خود با پایگاه کاربری رو به رشد نباشد، دارای مشکل مقیاس‌پذیری خواهد بود. با مقایسه بیت کوین، اتریوم آوالانچ، می‌توانیم تفاوت این شبکه‌ها را دریابیم. بلاک چین بیت کوین و اتریوم تا کنون شدیدا با این مسئله مواجه بوده‌اند، اما توسعه‌دهندگان آوالانچ با علم به این مشکل، به طراحی این شبکه پرداختند.

    این شبکه به سازندگان اجازه می‌دهد تا بلاک چین خود را با استفاده از بلاک چین آوالانچ توسعه دهند؛ یعنی تراکنش‌های یک پروژه قادر به پردازش و مدیریت از طریق زیرشبکه آن هستند. این زیرشبکه‌ها قابلیت مقیاس‌پذیری بسیار بالایی دارند و مجموعه اعتبارسنج‌های خود برای پردازش تراکنش‌ها را دارا هستند.

    این امر توانایی مدیریت تراکنش‌ها در کسری از ثانیه را برای کاربران آوالانچ فراهم کرده است. در حال حاضر، آوالانچ می‌تواند 4,500 تراکنش را در ثانیه پردازش کند، در حالی که این مقدار برای اتریوم تقریبا 15 TPS است. این تفاوت باعث برتری عظیم معامله آوالانچ نسبت به دیگر بلاک چین‌ها از نظر مقیاس‌پذیری و زمان مدیریت تراکنش‌ها می‌شود.

    بیت کوین چیست؟

    بیت کوین اولین شبکه و رمز ارزی بود که پا به عرصه گذاشت. این بلاک چین نسل اول با هدف ایجاد یک «سیستم پولی دیجیتال» و تحول پلتفرم‌های بانکداری فعلی متولد شد.

    بیت کوین یک شبکه غیر متمرکز از نودهاست که افرادی به نام ماینر با استفاده از تجهیزات سخت افزاری و مکانیزمی به نام اثبات کار (PoW)، به استخراج رمز ارزهای BTC می‌پردازند. در این شبکه، در واقع ماینرها با حل پازل‌های پیچیده، بلاک‌هایی از بلاک چین بیت کوین را استخراج کرده و با قرار دادن تراکنش‌ها در آن، آن‌ها را در شبکه پخش می‌کنند. حال در صورت موافقت دیگر ماینرها روی درستی بلاک استخراج‌شده، شبکه مقداری ارز دیجیتال BTC به ماینر مربوطه پاداش می‌دهد.

    با این حال، بیت کوین همیشه با سه‌گانه امنیت، تمرکززدایی و مقیاس پذیری دست و پنجه نرم کرده است. همانطور که می‌دانید، بر اساس کدهای پروتکل بیت کوین، بلاک‌ها هر 10 دقیقه یکبار قابل ماین کردن هستند و به دلیل محدودیت اندازه بلوک‌ها، قرار دادن تعداد تراکنش‌های بالا در یک بلاک امکان‌پذیر نیست. این ویژگی یکی از موانع بزرگ بر سر راه افزایش مقیاس‌پذیری بیت کوین بوده است.

    به همین خاطر، بلاک چین‌های نسل دوم و سوم مانند اتریوم و آوالانچ با هدف بهبود مقیاس‌پذیری و قابلیت انتشار برنامه‌های غیر متمرکز ظهور کردند.

    اتریوم چیست؟

    تفاوت آوالانچ با بیت کوین و اتریوم در چیست؟

    اتریوم یکی از قدیمی‌ترین بلاک چین‌هاست. برخلاف بیت کوین که صرفا یک سیستم پولی دیجیتال محسوب می‌شود، اتریوم برای ارائه کاربردهای بیشتر در بلاک چین طراحی شده و قابلیت‌های متنوع و مفید آن برای توسعه‌دهندگان دیفای، ساخت پروژه‌های متعدد را به همراه داشته است.

    طی سال‌های اخیر، رشد محبوبیت اتریوم باعث افزایش ازدحام و رشد شدید کارمزدهای این شبکه شده است. زیرساخت فعلی این شبکه قادر به پردازش بیش از 15 تراکنش در ثانیه نیست. اما در مقابل، پردازنده‌های متمرکز کارت‌های اعتباری مانند ویزا قادر به مدیریت تقریبا 1,700 تراکنش در ثانیه هستند.

    برای کاربران اتریوم، این یعنی باید در هر بار انجام تراکنش روی اتریوم، مقدار کارمزد بالاتری بپردازند. در اوایل سال 2021، کارمزد گس این شبکه تقریبا 75 دلار بود اما در اوایل سال 2022، این مقدار به 2.5 دلار رسید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306260

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم