• امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

“تغییرات مهم در برنامه واردات طلا توسط بانک مرکزی”

  • کد خبر : 340449
  • 13 دی 1402 - 21:17
“تغییرات مهم در برنامه واردات طلا توسط بانک مرکزی”

بانک مرکزی اعلام کرد که طبق ضوابط جدیدی که در تاریخ 7 دی 1402 ابلاغ شده است، تأمین ارز برای واردات طلا از محل ارز حاصل از صادرات خود صورت می‌گیرد و این فرآیند به شرط تحویل، عرضه و فروش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا ایران مشروط است. بر اساس اطلاعات به دست […]

  • بانک مرکزی اعلام کرد که طبق ضوابط جدیدی که در تاریخ 7 دی 1402 ابلاغ شده است، تأمین ارز برای واردات طلا از محل ارز حاصل از صادرات خود صورت می‌گیرد و این فرآیند به شرط تحویل، عرضه و فروش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا ایران مشروط است.

    بر اساس اطلاعات به دست آمده  بانک مرکزی در یک بخشنامه اعلام کرده است که وارد کنندگان طلا موظف به ارائه تأییدیه تحویل، عرضه و فروش آن در مرکز مبادله ارز و طلا ایران هستند. در صورت عدم ارائه این تأییدیه، بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلف به شکایت از وارد کننده نزد سازمان تعزیرات حکومتی شده‌اند.

    در این بخشنامه، یک پیوست جدید با تعهدنامه‌ای مرتبط با واردات طلا به صورت شمش استاندارد اضافه شده است. این تعهدنامه شامل الزام به تحویل، عرضه و فروش طلا در مرکز مبادله طلا و ارز ایران است.

    مقایسه با ضوابط قبلی نشان می‌دهد که در حالی که در مقررات قبلی امکان استفاده از چهار منبع برای واردات طلا وجود داشت، در مقررات جدید دو حالت برای واردات طلا به صورت شمش استاندارد در نظر گرفته شده است.

    یک نکته مهم در مورد تغییرات اخیر مقررات واردات طلا این است که در ویرایش قبلی مقررات، واردات طلا به شکل «شمش استاندارد» محدودیتی نداشت. اما در ویرایش جدید، تنها واردات طلا به صورت شمش استاندارد مجاز شناخته شده است. این بدان معناست که اگر واردات طلا به شکل شمش استاندارد نباشد، امکان تأمین ارز برای آن وجود ندارد.

    به طور کلی، به نظر می‌رسد که محدودیت‌ها در مورد واردات طلا در این تغییرات نسبت به نسخه قبلی مقررات افزایش یافته است و در عین حال، الزام به فروش کالا در مرکز مبادله ارز و طلا ایران نیز به مفهوم ایجاد یک بازار یکپارچه و واحد برای عرضه طلا در کشور تبدیل شده است. این الزام یک مرحله اضافی به روند رفع تعهد ارزی در مورد واردات طلا اضافه کرده است و به نظر می‌رسد که مقررات گذار ارزی با هدف افزایش دقت و سخت‌گیری در رابطه با شرایط ورود طلا و همچنین ایجاد یک بازار یکپارچه در زمینه عرضه طلا در کشور، این تغییرات را اعمال کرده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=340449

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم