• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

تعمیرات موبایل و درآمد 3 تا 5 میلیونی آن

  • کد خبر : 669
  • 14 اردیبهشت 1396 - 22:32
تعمیرات موبایل و درآمد 3 تا 5 میلیونی آن

به گزارش پایگاه خبری پول بانک، اگر اندکی به  دنیای مجازی و  نیازمندی های روزنامه های مختلف نگاهی بیاندازیم درمیابیم که علاقه مندان به آموزش تعمیرات موبایل به شدت زیاد شده است،وبازار کلاس های مجازی تا دوره های حضوری با مبالغ مختلف و متنوع داغ داغ است.اما سوالی که اینجا مطرح میشود این است که چرا با […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک، اگر اندکی به  دنیای مجازی و  نیازمندی های روزنامه های مختلف نگاهی بیاندازیم درمیابیم که علاقه مندان به آموزش تعمیرات موبایل به شدت زیاد شده است،وبازار کلاس های مجازی تا دوره های حضوری با مبالغ مختلف و متنوع داغ داغ است.اما سوالی که اینجا مطرح میشود این است که چرا با این حجم آموزش تعمیرکار حرفه ای در بازار بسیار کم است؟
    به همین منظور با یکی از موسسات آموزش تعمیرات موبایل تماس گرفتیم و مسئول این موسسه درباره برگزاری این دوره ها چنین پاسخ داد: روال کار کاملا عملی است و مباحث تئوری فقط در حد آشنایی با قطعات و نحوه کار آنهاست. آموزش‌ها همراه با تعمیرکار خبره است و طول دوره‌ها براساس یادگیری است. تکرار دوره‌ها نیز هزینه‌ای ندارد و این یکی از تضمین‌های موسسه ماست.

    بعد از آموزش هر مبحث از سرفصل‌ها امتحان عملی گرفته می‌شود. هزینه دوره یک‌میلیون و پانصد هزار تومان است که به‌صورت عادی پنج جلسه در هفته است و یک ماه و نیم طول می‌کشد. یکی دیگر از خدمات ما تهیه و عرضه لوازم و ابزار کار است که خود موسسه در اختیار هنرجو می‌گذارد که وسایل و ابزار مقدماتی 2 میلیون تومان هزینه دارد و وسایل و ادوات تخصصی 4میلیون تومان خرج دارد که این مبلغ 15 تا 20درصد از خود بازار ارزان‌تر است.

    مسئول این موسسه معتقد است که میزان درآمد برای چنین شغلی بستگی به فاکتور های مختلفی دارد، از مکانی که برای فعالیت در این صنف انتخاب می کنید تا میزان تلاش و کوشش شما ، میزان درآمدتان را تغییر می دهد. ولی به صورت میانگین اگر در جای مناسب مانند محدوده بازار های موبایل تهران قرار گرفته باشید با روزی هشت ساعت کار درآمدی بین 3 تا 5 میلیون تومان نیز می توانید از این راه کسب کنید.

    اما از سوی دیگر نظر فعالان این صنف کمی متفاوت است. یکی از فعالان تعمیر کار موبایل بازار تهران در خصوص برگزاری کلاس های تعمیرات موبایل از سوی موسسه های آموزشی می گوید: از نظر من کلاس‌های موجود خیلی مفید نیستند، البته آموزش‌های‌شان  بد نیست  اما  فقط در حد تئوریک قابل ارائه و ارزیابی هستند.

    این تعمیرکار که هیچ کلاسی نرفته، می‌افزاید: در این حرفه سیستم استاد شاگردی حاکم است و کاملا یک شغل حرفه‌ای به حساب می‌آید. رقابت در این بازار زیاد بوده و باید رضایت استادکار را جلب کنید تا شما را به‌عنوان شاگرد قبول کند، در غیر‌این صورت شاگردی کردن خیلی راحت نیست.

    به نظر من تحصیلات دانشگاهی در رشته‌هایی مثل الکترونیک، برق و آی‌تی مرتبط نیز می‌تواند کمک زیادی بکند چون فرد کارآموز آموخته‌هایش را در یک مسیر کاملا تجربی به کار می‌گیرد که این بسیار مفید و موثر است و باعث می‌شود مهارت‌های لازم را زودتر بیاموزند.

    او در ادامه می گوید: باید توجه داشته باشیم که نسل جدید موبایل‌ها (گوشی‌های هوشمند) از فناوری پیشرفته و پیچیده‌ای بهره می‌برند و ریزه‌کاری‌های فراوانی دارند. در نتیجه کار کردن و تعمیرات با این قبیل گوشی‌ها ساده نیست. کوچک‌ترین اهمالی از طرف تعمیرکار موجب بروز خسارت می‌شود و دعوای بعد از آن با مشتری نیز خود بحث دیگری است.

    او در مورد شرایط کاسبی می‌گوید: اگر بخواهید فقط کار خدمات موبایل را انجام دهید باید از اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی ایران مجوز بگیرید. اما اگر می‌خواهید کار فروش موبایل را انجام دهید باید مجوز فعالیت را از اتحادیه فروشندگان موبایل کسب کنید.

    به هر حال بازار موبایل مانند دیگر بازارهای فعال کشور همرا به ریسک هایی است، ریسک های اقتصاد کلان کشور و سیاست های دولتی تا ورود رقبایی مانند سایت های فروش اینترنتی و عدم اطمینان از میزان فروش آینده. بنابراین اگر تصمیم به ورود به این شغل را دارید با دید باز وارد شوید و سعی کنید تمام جوانب آن را در نظر بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=669

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم