• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

تعلیق سپرده‌های دلاری در کوبا به دلیل تحریم‌های آمریکا

  • کد خبر : 238570
  • 21 خرداد 1400 - 16:34
تعلیق سپرده‌های دلاری در کوبا به دلیل تحریم‌های آمریکا

تعلیق سپرده‌های دلاری در کوبا به دلیل تحریم‌های آمریکا – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دولت کوبا اعلام کرد پذیرش سپرده های بانکی نقدی به دلار را موقتاً به دلیل تحریم های ..

  • تعلیق سپرده‌های دلاری در کوبا به دلیل تحریم‌های آمریکا – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دولت کوبا اعلام کرد پذیرش سپرده های بانکی نقدی به دلار را موقتاً به دلیل تحریم های آمریکا متوقف کرده است.

    به گفته دولت کوبا، افزایش تحریم های آمریکا توانایی این کشور برای استفاده از دلار در خارج را محدود کرده است.

    این اقدام در حالی صورت گرفت که کوبا قرار بود در مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه سالانه خود را برای پایان دادن به چند دهه تحریم تجاری ایالات متحده علیه این کشور ارائه دهد.

    دارندگان حساب های بانکی در کوبا تا 21 ژوئن فرصت دارند تا قبل از اجرای این طرح، سپرده دلاری باز کنند.

    بانک مرکزی کوبا در بیانیه ای نوشت: یافتن بانک های بین المللی یا موسسات تأمین مالی که مایل به دریافت ، تبدیل یا پردازش پول نقد هستند برای کوبا دشوارتر شده است.

    کوبا: سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه کوبا و ایران شکست خورده استبایدن تمایل چندانی برای بازنگری در سیاست‌های ترامپ در قبال کوبا ندارد

    این بانک در ادامه تاکید کرد که این اقدام تاثیری بر عملیات انتقال یا واریز به ارزهای دیگر که به طور آزاد قابل تبدیل و پذیرش در کشور هستند، ندارد.

    به گفته یامیل بررا سییرس، معاون رئیس بانک مرکزی کوبا، از زمان سخت گیری تحریم های دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، بیش از 20 بانک معاملات مربوط به کوبا را متوقف کرده اند.

    سال‌هاست که کوبا 10 درصد مالیات برای دلار وضع کرده است، دلیل این امر مشکل استفاده از آن درپی تحریم های واشنگتن بود. این کشور سال گذشته این مالیات را لغو کرد چرا که مغازه های بیشتری از پول نقد سخت به جای ارز محلی استفاده می کنند.

    جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ، در جریان مبارزات انتخاباتی خود تاکید کرد که برخی اقدامات ترامپ در کوبا را که به مردم این کشور "آسیب رسانده و هیچ کاری برای پیشبرد دموکراسی و حقوق بشر انجام نداده است" تغییر دهد.

    این در حالی است که دولت بایدن بعداً اعلام کرد تغییر سیاست نسبت به کوبا در اولویت های اصلی سیاست خارجی ایالات متحده نیست.

    انتهای پیام/

    لینک منبع : تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=238570

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم