نماد سایت پول بانک

تعطیلی 150 بوتیک در تهران به دست دادستانی

تعطیلی 150 بوتیک در تهران به دست دادستانی
  • بوتیک‌های لباسی که سال‌ها پیش در ایران فعالیت می‌کردند، به دلیل هشدار قاطع دادستانی تهران درباره جلوگیری از خرید و فروش کالاهای قاچاق، مورد توجه قرار گرفتند.

    دادستانی تهران در دهه ۸۰ میلادی، با انتشار هشداری واضح در روزنامه‌ها، مردم را به خرید از فروشندگان لباس و بوتیک‌ها هشدار داد. این اطلاعیه مهم در تاریخ اول اسفند ۱۴۰۲ در روزنامه اطلاعات منتشر شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

    روزنامه با عنوان «دادستانی به بوتیک‌ها هشدار داد، مبارزه با فساد مقطعی نیست» در این زمینه نوشت: «حجت الاسلام میر عمادی، دادستان عمومی تهران، با انتشار اطلاعیه‌ای، دوباره به افرادی که از راه‌های غیرمشروع و غیرقانونی کالاهای قاچاق می‌فروشند و با رفتارشان به زیان عفت جامعه اسلامی می‌انجامند، هشدار داد.»

    اطلاعاتی که در ادامه به انتشار این اطلاعیه پرداخته شده، شامل موارد زیر است:

    «فرصت‌طلبان باید بدانند که مبارزه با فساد مقطعی نیست و هرگز نخواهد بود. بلکه، این مبارزه با عوامل فساد و منکرات مجدانه ادامه خواهد یافت. متأسفانه، با گذشت شش سال از انقلاب اسلامی ایران و تضحیات بسیاری از شهدای زیادی که برای اسلام فدا شده‌اند، همچنان گروهی از افراد با نادانی از صبر و بردباری ملت شهید‌پرور سوءاستفاده کرده و با ایجاد بوتیک‌ها، به اعمال غیرقانونی و خلاف شرع اقدام می‌کنند. این دادستانی تاکنون اطلاعات و تذکرات قانونی و شرعی را به افراد داده و از ملت شهید‌پرور خواسته که از این منکرات پرهیز کنند. به لحاظ مواد ۱۰۲ و ۱۰۳ و ١٠۴ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) و ماده ۲۲ قانون نظام صنفی و به منظور حراست از حریم عفت عمومی، دادستانی عمومی تهران اقدام به تعطیلی این بوتیک‌ها کرده است.»

    نکته جالب توجه این است که انجمن‌های اسلامی و نهادهای مختلف، از جمله وزارت آموزش و پرورش، کمیته انقلاب اسلامی، امور تربیتی استان تهران و سایر سازمان‌ها، از این اقدام دادستانی تهران حمایت کرده و آن را قدردانی کرده‌اند. این سازمان‌ها و نهادها با انتشار اطلاعیه‌هایی در این زمینه، از تعطیلی ۱۵۰ بوتیک توسط دادستانی تهران حمایت کرده‌اند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل