• امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
0

تصویب نهایی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

  • کد خبر : 344694
  • 13 خرداد 1403 - 13:11
تصویب نهایی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: در حال حاضر در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های بازنشستگی در حال برگزاری است که در آینده نزدیک به پایان می‌رسد. داود منظور امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: در برنامه هفتم، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مورد توجه قرار داده‌ایم، که […]

  • رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: در حال حاضر در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های بازنشستگی در حال برگزاری است که در آینده نزدیک به پایان می‌رسد.

    داود منظور امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: در برنامه هفتم، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مورد توجه قرار داده‌ایم، که طی سه سال اجرا خواهد شد. در سال اول، ۴۰ درصد از این برنامه اجرایی خواهد شد و در دو سال بعد، ۶۰ درصد از آن انجام خواهد شد.

    وی افزود: برای صندوق‌های بازنشستگی بخش دولتی، پیش‌بینی شده است که امسال منابعی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای این موضوع اختصاص یابد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: با توجه به اینکه بخش دوم بودجه به سال جاری رسیده و مجلس تا آخر اردیبهشت ماه زمان داده شده است تا آن را ابلاغ کند، در مورد صندوق‌های بازنشستگی غیردولتی از جمله زیرمجموعه‌های تامین اجتماعی، زیرا پرداخت‌ها از منابع خودشان انجام می‌شود، سازمان تامین اجتماعی به‌طور کامل برای موضوع همسان‌سازی اقدام می‌کند. همچنین در قانون بودجه پیش‌بینی شده است که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی را در سال جاری پرداخت کند تا بخشی از منابع همسان‌سازی تامین شود.

    این مقام مسئول ادامه داده و اظهار کرد: در سال گذشته تبصره‌ای در قانون بودجه دیده شد که بخشی از منابع دولتی بتواند صرف پشتیبانی از امور فرهنگی شود، اما این بار با تبصره ۱۳ که به صورت الزام‌آور تعیین تکلیف شده، یک درصد از منابع در شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید صرف امور فرهنگی شود و این منابع حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی درباره کسری ۲۳۰ همتی کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بودجه عمومی تلاش شده است منابع و درآمد بودجه واقعی‌سازی شود و از کسری بودجه پنهان اجتناب شود. در این راستا، برخی منابع مانند منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی یا مولد سازی نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است. تاکید ما بر آن است که امسال براساس محاسبات و تعامل با مجلس شورای اسلامی در قانون مصوب، کسری بودجه نخواهیم داشت و نگرانی در این رابطه نداریم.

    وی اظهار کرد که در بودجه سال جاری، سهم منابع پایدار مانند مالیات، حقوق گمرکی و سهام شرکت‌های دولتی به حدود ۶۳ درصد رسیده است که در ابتدای دولت ۴۲ درصد بوده است. در مورد هدفمندی یارانه‌ها نیز اعلام کرد که آنچه به عنوان جدول شماره هفت پیش‌بینی شده، محقق شده است. او ادامه داد که در سال‌های گذشته عملکرد هدفمندی بیش از هفت درصد بوده است.

    درباره طرح‌های عمرانی نیز اظهاراتی کرد و گفت: در سه سال گذشته، تحقق اعتبارات عمرانی رشد معناداری داشته است، که در سال ۱۴۰۱ به ۲۲۸ همت و در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۹ همت رسیده است. او افزود که در سال ۱۴۰۱، با تخصیص‌های فرابودجه‌ای، میزان تحقق اعتبارات عمرانی به ۴۰۰ همت می‌رسد. همچنین، در سه سال گذشته، ۲۰۰۰ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ به بهره‌برداری رسیده است.

    وی با اشاره به برآورد قیمت ۷۱ دلاری برای نفت در بودجه سال جاری تصریح کرد که در قیمت نفت سعی می‌شود جانب احتیاط رعایت شود. در مورد قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز اظهار کرد که در سال گذشته، بدون افزایش قیمت حامل‌ انرژی، قانون به خوبی اجرا شد و پیش‌بینی می‌شود که با مجموع راهکارهای غیرنفتی، این شرایط ادامه یابد.

    وی ادامه داد و گفت: در سال گذشته، پرداخت ذینفع نهایی به خوبی اجرا شد و به ویژه حقوق کارمندان دولت که بخش زیادی از هزینه‌های جاری را به خود اختصاص می‌دهد، از این طریق پرداخت شد. در مورد طرح‌های عمرانی نیز مقرر شده است که پرداخت‌ها به شیوه پرداخت به ذینفع نهایی انجام شود.

    درباره صادرات نفت نیز اظهاراتی داشت و گفت: سهم دولت از صادرات نفت در سال جاری ۵۸۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به سال قبل کاهش یافته است. امسال نیز ۷۰۰۰ میلیارد تومان منابع برای شرکت‌های دانش بنیان با اولویت هوشمند مصنوعی، میکروالکترونیک و کوآنتوم دیده شده است.

    آخرین وضعیت برنامه هفتم توسعه هنوز به ابلاغ نرسیده است. در حال حاضر، پنج یا شش مورد اختلاف بین شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و هیات عالی نظارت وجود دارد که باید حل شود تا برنامه هفتم توسعه نهایی و قانونی اعلام شود.

    بحث آموزش و بهداشت همچنان در دستور کار است. هدف این برنامه از اجرای آن این است که هیچ کودکی به دلیل مسائل مالی از تحصیل باز نماند و همه دانش‌آموزان به روال تحصیل خود ادامه دهند. همچنین، تلاش می‌شود که سهم پرداخت از جیب مردم در زمینه بهداشت به ۲۵ درصد کاهش یابد، اما هنوز تاکنون به این هدف نرسیده‌ایم.

    تأمین زیرساخت‌ها نیز یکی از اولویت‌های برنامه هفتم توسعه است. در سال گذشته، بسیاری از نقاط حادثه‌خیز رفع شدند، اما هنوز نیاز به استانداردسازی تمامی مناطق وجود دارد.

    با اجرای سیاست‌های بازتوزیعی، ضریب جینی از ۰.۴ به ۰.۳۸۵ کاهش یافته است، که این نشان‌دهنده کاهش اختلافات اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.

    دولت در اردیبهشت‌ماه امسال مصوبه‌ای برای اجرای طرح کالابرگ ارائه کرده است. بر اساس این مصوبه، ۲۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است. هدف دولت این است که طرح کالابرگ برای ۱۱ نوع کالای مورد نیاز ادامه یابد. تاکنون در سال جاری، ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان برای این طرح تخصیص یافته و در سال گذشته نیز با توجه به اینکه طرح در نیمه دوم سال اجرا شد، ۳۰ هزار میلیارد تومان به آن اختصاص یافت.

    در صورتی که وزارت کار در مورد یارانه‌بگیران بازنگری کند، منابع حاصل از آن به طرح کالابرگ اضافه می‌شود.

    پرداخت مطالبات گندمکاران از نیمه فروردین‌ماه آغاز شده و به زودی پرداخت‌ها ادامه خواهد یافت.

    همچنین، برای حمایت از بورس، دولت در هفته گذشته ۵ مصوبه تصویب کرده است که به‌زودی اعلام می‌شود. این مصوبه‌ها از جمله معافیت مالیاتی شرکت‌های بزرگ و بورسی را شامل می‌شوند. منتظر اصلاحیه‌ای از مجلس هستیم تا اعتماد به بورس برگردد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=344694

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم