• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

تصویب افزایش حقوق رزمندگان معسر

  • کد خبر : 343219
  • 20 فروردین 1403 - 12:05
تصویب افزایش حقوق رزمندگان معسر

حقوق همه افراد در سال جدید افزایش یافته است، حتی برای والدین شهدا نیز. طبق اخرین اطلاعات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور داده‌اند تا به پرداخت کمک معیشت ماهیانه به رزمندگان معسر و معلولان بپردازند. به گفته زارع، امشب بررسی بودجه در تلفیق به پایان می‌رسد و گزارش به […]

  • حقوق همه افراد در سال جدید افزایش یافته است، حتی برای والدین شهدا نیز. طبق اخرین اطلاعات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بنیاد شهید و امور ایثارگران دستور داده‌اند تا به پرداخت کمک معیشت ماهیانه به رزمندگان معسر و معلولان بپردازند.

    به گفته زارع، امشب بررسی بودجه در تلفیق به پایان می‌رسد و گزارش به هیات رئیسه داده خواهد شد. او اظهار داشته که بعد از ایرادات شورای نگهبان، بودجه به تصویب مجلس می‌رسد و پس از آن بخش دوم بودجه پس از انتخابات بررسی خواهد شد.

    با توجه به آیین‌نامه جدید، بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف به پرداخت کمک معیشت ماهیانه به جانبازان، آزادگان معسر، معلولان، و افراد تحت تکفل قانونی آنها است. این کمک‌ها بر اساس مصوبات مربوطه و تعیین شده در آیین‌نامه اجرائی مربوطه، به افراد مذکور پرداخت می‌شود.

    بر طبق ماده ۲ این آیین‌نامه، اشخاصی که می‌خواهند از کمک‌های معیشت این آیین‌نامه بهره‌مند شوند، باید درخواست خود را در سامانه مربوطه بنیاد یا ستاد کل (اگر لازم باشد) ثبت کنند و سپس اقرارنامه محضری خود را که درباره نداشتن شغل و درآمد است، در سامانه مربوطه بارگذاری کنند.

    همچنین بر اساس ماده ۳، بنیاد و ستاد کل (بسته به شرایط) باید ظرف ۱۰ روز کاری پس از ثبت نام، شرایط متقاضیان را برای دریافت کمک معیشت و عدم اشتغالشان احراز کنند. برای این منظور، باید از صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های اجتماعی، مانند تأمین اجتماعی، صندوق بیمه و بازنشستگی تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، اطلاعات لازم را استعلام بگیرند. این دستگاه‌ها نیز باید در مدت یک ماه کاری از تاریخ استعلام، اطلاعات اشتغال و درآمد متقاضی را به مرجع استعلامی ارسال کنند.

    ماده ۴ آیین‌نامه نیز تعیین می‌کند که بنیاد و ستاد کل (بسته به شرایط) باید در چارچوب اعتبارات مربوط، با اولویت به دهک‌های درآمدی پایین‌تر (دهک‌های ۱ تا ۴) به برقراری کمک معیشت بپردازند.

    در تبصره ماده ۴، تعیین شده است که بنیاد و ستاد کل (بسته به شرایط) باید هر سه ماه، وضعیت مشمولین دهک‌های (۸) تا (۱۰) را پایش کنند و به ترتیب افزایش دهک‌ها، منابع را به افراد دهک‌های (۱) تا (۷) تخصیص دهند.

    بر طبق ماده ۵ آیین‌نامه، بنیاد و ستاد کل (بسته به شرایط) باید حداقل یک‌بار پس از شروع کمک معیشت، وضعیت مشمولین را از حیث اشتغال و درآمد بررسی کرده و در صورت تغییر وضعیت، اقدامات لازم را انجام دهند. دستگاه‌های مربوطه نیز باید با فوریت به پاسخ استعلامات اقدام کنند.

    همچنین، دستگاه‌های معرفی شده موظف هستند که در صورت تغییراتی در شرایط مرتبط با دریافت کمک معیشت، این تغییرات را با فوریت و رسماً به مرجع مربوطه اعلام کنند تا اقدامات لازم براساس آخرین اطلاعات انجام شود.

    بر اساس ماده ۶، کمک معیشت به مشمولین بر اساس جدول زیر ارائه می‌شود:

    در تبصره ماده ۷، پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول است که در صورت اعتراض فرد نسبت به دهک مشخص شده، بررسی دوباره آن را انجام داده و نتیجه را اطلاع دهد.

    با توجه به ماده ۸، اگر مشمولین از صندوق‌های بازنشستگی حقوق یا مستمری کمتر از مبلغ کمک معیشت دریافت کنند، تنها تفاوت آن مبلغ به عنوان کمک توسط بنیاد یا ستاد کل (بسته به مورد) پرداخت می‌شود.

    طبق ماده ۹، جانبازان، آزادگان و رزمندگانی که توانایی اشتغال دارند و با این حال شاغل نیستند، مشمول این آیین‌نامه نمی‌شوند، مگر اینکه بنیاد و ستاد کل (بسته به شرایط) به تشخیص خود غیرفعال آنان را مورد بررسی قرار دهند.

    و آخرین ماده، یعنی ماده ۱۰، تعیین می‌کند که نظارت بر اجرای این آیین‌نامه بر عهده بنیاد و ستاد کل (بسته به شرایط) است.

    حقوق والدین شهدا در سال آینده به مبلغ ۱۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. همچنین، حقوق رزمندگان معسر با حداقل مبلغ ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است. در مورد مصوبات کمیسیون تلفیق درباره ایثارگران، زارعی اظهار کرده که کمیسیون تلفیق حقوق والدین شهدا را ۱۵ میلیون تومان و حقوق رزمندگان معسر را با حداقل مبلغ ۱۰ میلیون تومان تعیین کرده است.

    سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره تبدیل وضعیت ایثارگران نیز اظهار داشته که هنوز پیشنهادی برای تبدیل وضعیت ایثارگران مطرح نشده است و همچنان در حال بررسی پیشنهادات الحاقی به لایحه بودجه هستند.

    در مورد روند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، زارعی اعلام کرده است که با آیین‌نامه جدید، پیشنهادات شخصی نمایندگان در تلفیق بررسی نمی‌شود و تنها پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد. امشب بررسی بودجه در تلفیق به پایان می‌رسد و گزارش به هیات رئیسه ارائه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که در هفته آینده، ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم بررسی شده و سپس مجلس شورای اسلامی به بررسی بودجه خواهد پرداخت. ان شاءالله تا نیمه اول بهمن‌ماه، بودجه در صحن علنی تصویب خواهد شد و بررسی بخش دوم به بعد از انتخابات موکول می‌شود، زیرا بخش اول باید ابتدا تصویب شود و سپس بخش دوم توسط دولت به مجلس ارائه خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343219

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم