• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

“تصمیم بانک مرکزی برای مقابله با فساد و تثبیت اقتصاد”

  • کد خبر : 338628
  • 04 دی 1402 - 22:00
“تصمیم بانک مرکزی برای مقابله با فساد و تثبیت اقتصاد”

نظام بانکی، یک ساختار متشکل از بانک‌ها و مؤسسات مالی است که وظیفه مهمی از جمع‌آوری، نگهداری، و تسهیل تراکنش‌های مالی بین افراد و شرکت‌ها را برعهده دارد. این ساختار شامل بانک‌های مرکزی و تجاری، بورس اوراق بهادار، و سایر مؤسسات مالی می‌شود. نظام بانکی نقش اساسی در فعالیت‌های مالی و اقتصادی هر کشور دارد. […]

  • نظام بانکی، یک ساختار متشکل از بانک‌ها و مؤسسات مالی است که وظیفه مهمی از جمع‌آوری، نگهداری، و تسهیل تراکنش‌های مالی بین افراد و شرکت‌ها را برعهده دارد. این ساختار شامل بانک‌های مرکزی و تجاری، بورس اوراق بهادار، و سایر مؤسسات مالی می‌شود. نظام بانکی نقش اساسی در فعالیت‌های مالی و اقتصادی هر کشور دارد.

    یک اقتصاددان توضیح داد: افرادی که باور دارند سیاست تثبیت نرخ ارز توسط بانک مرکزی اشتباه است، ممکن است این نظر را به دلیل نگرانی از احتمال افتادن به خطر منافع مالی خود داشته باشند.

    آلبرت بغزیان، اقتصاددان و استاد دانشگاه، درباره عملکرد دکتر فرزین در سال گذشته اظهار کرد: دکتر فرزین با تدابیری که در یک سال گذشته اجرا کرده، زمینه‌های لازم برای تثبیت نرخ ارز را فراهم کرده است و این امر به نظر مناسب است. قبلاً بازارارز ایران تحت تأثیر تغییرات غیراقتصادی و سیاسی قرار می‌گرفت و از هر اتفاق داخلی و خارجی تأثیر می‌پذیرفت.

    وی ادامه داد: در یک سال گذشته، نرخ ارز به طور قابل توجهی تثبیت یافته و به جهش‌های ناگهانی مشابه سال‌های گذشته دچار نشده است. در دوره‌های قبلی، وقایع منطقه‌ای مانند عملیات طوفان الاقصی و بمباران غزه توسط اسرائیل منجر به جهش یکباره نرخ ارز می‌شد، اما در دوره مدیریت دکتر فرزین چنین اتفاقی رخ نداده است.

    این اقتصاددان با اشاره به عدم افزایش نرخ ارز و عدم جهش‌های شدید در قیمت‌ها، معتقد است که نیاز بازار به ارز تامین شده و بانک مرکزی با سودجویانی که تلاش می‌کردند نرخ ارز را به دلخواه افزایش دهند، مقابله کرده است.

    وی افزود: هنوز برخی افراد معتقدند که نرخ ارز باید افزایش یابد و با سیاست کنونی بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز مخالفت دارند. این گروه افراد، اغلب به منافع شخصی خود توجه دارند و مصالح عمومی و ملی را در نظر نمی‌گیرند.

    بغزیان تصریح کرد: این افراد منفعت‌طلب معتقدند سیاست تثبیت بانک مرکزی اشتباه است و نگران افت منافع مالی خود هستند که به نرخ ارز وابسته است. در حالی که کاهش انتظارات تورمی که شاهد آن هستیم، ناشی از عدم تغییرات در نرخ ارز است.

    این استاد دانشگاه اظهار داشت: تثبیت نرخ ارز باعث افزایش اطمینان تاجران و بازرگانان شده است، زیرا آن‌ها می‌دانند کی ارز بخرند و سفارش ثبت کنند. همچنین این افراد می‌دانند که بانک مرکزی با اجرای برنامه تثبیت اقتصادی و ارزی، استحکام خود را حفظ کرده است؛ بنابراین به افزایش نرخ ارز یا کمبود ارز نگران نیستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=338628

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم