• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5
اماني در نشست خبري مديران ارشد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

تشکیل کارگروه های تخصصی برای رسیدگی به اضافه کمیسیون دریافتی از رانندگان از سوی شرکت های حمل و نقل

  • کد خبر : 8004
  • 13 تیر 1397 - 19:29
تشکیل کارگروه های تخصصی برای رسیدگی به اضافه کمیسیون دریافتی از رانندگان از سوی شرکت های حمل و نقل

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با توجه به نوسانات ارزی اخیر، مهمترین مشکل کامیون داران گرانی قطعات یدکی و لاستیک و روغن موتور بود؛ ضمن اینکه به دلیل آنکه در ۳ سال اخیر تعرفه حمل بار افزایش نیافته بود، مطالباتی نیز در خصوص افزایش کرایه حمل داشتند.

  •  

     

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری مدیران ارشد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، صبح امروز یکشنبه 10 تیر ماه 97، با حضور مهندس فرامرز مداح معاون برنامه ریزی سازمان، دکتر عباسعلی بنی اسدی مدیرکل حقوقی سازمان، داریوش امانی معاون حمل و نقل سازمان و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار گردید.

     

    داریوش امانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

    داریوش امانی، در این نشست خبری، پیرامون رسیدگی به مشکلات رانندگان کامیون گفت: با توجه به نوسانات ارزی اخیر، مهمترین مشکل کامیون داران گرانی قطعات یدکی و لاستیک و روغن موتور بود؛ ضمن اینکه به دلیل آنکه در ۳ سال اخیر تعرفه حمل بار افزایش نیافته بود، مطالباتی نیز در خصوص افزایش کرایه حمل داشتند.

    وی ادامه داد: در گذشته شورای اقتصاد مصوبه ای در زمینه تعیین نرخ حمل به صورت توافقی داشت که بعداً این مصوبه لغو شد و تعرفه ها را سازمان راهداری اعلام می کرد؛ اما اخیراً معاون اول رئیس جمهور بار دیگر مصوبه نرخ توافقی را ابلاغ کرد.

    امانی، درباره بیمه تامین اجتماعی رانندگان یادآور شد: بر اساس قانون بیمه مصوب سال ۷۸ دولت باید ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان را پرداخت می کرد که در چند ماه اخیر به دلیل مشکل کمبود نقدینگی دولت، پرداخت سهم دولت متوقف شده بود. در نتیجه برای رانندگان سابقه بیمه رد نمی شد. در حال حاضر این مشکل برطرف شده و سازمان تامین اجتماعی ۵۰ درصد سهم دولت را جزء مطالبات خود از دولت قرار داده است؛ ضمن اینکه قرار شد؛ از این پس ضریب حقوق بازنشستگی کامیون داران با ۱.۳ درصد محاسبه شود که به افزایش حقوق بازنشستگی رانندگان کامیون منجر خواهد شد.

     

    معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی برای رسیدگی به اضافه کمیسیون دریافتی از رانندگان از سوی شرکت های حمل و نقل گفت: برای آنکه میزان اینگونه شکایات کمتر شود، قرار است بارنامه‌های صادره برای رانندگان به صورت شفاف و با ذکر کلیه عوارض و کسورات در آن صادر شود که تا ۲۰ روز آینده این سامانه طراحی و به رانندگان اطلاع رسانی می شود.

    وی با تاکید بر اینکه افزایش کرایه حمل بار تا سقف ۲۰ درصد از اواخر اردیبهشت امسال ابلاغ شده بود که زمان آن به پیش از آغاز اعتراضات رانندگان برمی گردد، گفت: برای حل مشکل لاستیک و روغن موتور کامیون داران قرار شد لاستیک به صورت مستقیم و بدون واسطه از طریق صنوف و تشکل های رانندگان عملیاتی شود که همه سطوح ارشد دولت با این پیشنهاد سازمان راهداری موافقت کردند.

    وی ادامه داد: فاز نخست اجرای تعیین تعرفه حمل بار بر اساس تن-کیلومتر از ابتدای مردادماه اجرا می شود.

     

    امانی، در پایان اظهار داشت: در ده سال گذشته میزان بار از مبادی حمل بار ۴۰ درصد افزایش داشته است اما تعداد ناوگان افزایش ۱۰۰ درصدی داشته که نشان می دهد در میزان عرضه و تقاضا توازن برقرار نیست.

     

    مهندس فرامرز مداح، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

    مهندس فرامرز مداح، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در ابتدای این نشست خبری، پیرامون اقدامات انجام شده برای رسیدگی به مطالبات اخیر رانندگان کامیون گفت: مطالبات رانندگان به ۳ دسته تقسیم می شود که شامل مطالباتی است که مجلس باید به آنها رسیدگی کند. دسته دوم مطالباتی است که دستگاه های دولتی غیر از وزارت راه و دسته سوم مطالبات تحت پوشش سازمان راهداری است.

    وی ادامه داد: مجلس باید در خصوص اصلاح قانون سخت و زیان آور بودن شغل رانندگی، قانون جدید تصویب کرده یا قانون فعلی را اصلاح کند؛ چون در حال حاضر قانون موجود به دلیل ذکر ساعت کاری رانندگان در آن، قابل استفاده برای تبدیل شدن شغل رانندگی به شغل سخت و زیان آور نیست.

    مهندس مداح ادامه داد: سایر دستگاه های دولتی مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موضوع اصلاح شرایط بیمه رانندگی و ایجاد تشکل های صنفی و وزارت صنعت معدن و تجارت نیز بحث تامین لاستیک و رونق کامیون برای راننده ها را در دستور کار دارند.

    معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان داشت: این سازمان برای رسیدگی به مطالبات راننده ها در خصوص افزایش کرایه حمل و نیز رسیدگی به شکایات آنها از شرکت های حمل و نقلی، کارگروه هایی را با حضور نمایندگان این صنف تشکیل داده است؛ ضمن اینکه راننده ها از برخی پایانه های بار شکایت دارند و مدعی هستند بارنامه به صورت عادلانه برای همه راننده ها صادر نمی شود. در این زمینه کارگروه، با تفکیک کامیون های ملکی متعلق به شرکت ها و کامیون های خودراننده احکامی را برای هر کدام صادر کرده است.

    معاون برنامه ریزی سازمان راهداری ادامه  داد: جلساتی را نیز با کانون شرکت های حمل و نقل کالا برای بیمه تکمیلی درمان رانندگان برگزار کردیم که مقرر شد این کانون، مسئولیت صدور بیمه تکمیلی درمان کامیون داران را بر عهده بگیرد.

     

    وی همچنین از راه اندازی سامانه های پیامکی و تلفنی برای دریافت شکایات و انتقادات رانندگان از شرکت های حمل و نقل خبر داد.

    مداح در خصوص افزایش تعرفه حمل بار برای کامیون های حامل فرآورده های نفتی گفت: رانندگان این دسته از کامیون ها نیز خواهان افزایش تعرفه حمل بار بودند که با توجه به اینکه مسئولیت این دسته از ناوگان به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و سازمان برنامه و بودجه مربوط می شود، جلساتی را با این دو دستگاه برگزار کردیم ولی هنوز نرخ تعرفه حمل بار برای کامیون های حامل فرآورده های نفتی تعیین نشده است.

    وی در خصوص توزیع سوخت میان کامیون داران بر اساس پیمایش اظهار داشت: این موضوع جزو مطالبات عمده رانندگان نبود چون تنها ۲ دسته از کامیون داران میزان سوخت تخصیص یافته آنها بر اساس پیمایش با کمبود مواجه می شد که شامل کامیون های فعال به صورت همزمان در حمل و نقل درون شهری و برون شهری و نیز کامیون های پرمصرف می شوند. در این خصوص برای مورد اول قرار شد بارنامه مشابه با آنچه برای تردد بین شهری صادر می شود به این کامیون ها نیز در خصوص فعالیت های درون شهری آنها صادر کنیم تا میزان سوخت تخصیصی آنها افزایش یابد. همچنین برای کامیون های پرمصرف که تعداد آنها بسیار کم است در حال اندیشیدن راه حل هستیم.

     

    دکتر عباسعلی بنی اسدی، مدیرکل حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

    دکتر عباسعلی بنی اسدی، مدیرکل حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در پایان این نشست، پیرامون رسیدگی به شکایات رانندگان حمل و نقل گفت: در گذشته ما منتظر دریافت شکایات از خود رانندگان بودیم که در موارد زیادی آنها به سازمان مراجعه نمی کردند اما پس از اعتراضات اخیر رانندگان، کارگروه های ویژه رسیدگی به پایانه های بار و شرکت های حمل و نقل تشکیل شده که مستقیماً و بدون نیاز به دریافت شکایات از رانندگان به شرکت های حمل و نقل مراجعه و بارنامه ها را بررسی می کنند.

    دکتر بنی اسدی، در پایان این نشست خبری گفت: در صورتی که کمیسیون ها با تخلف از رانندگان اخذ شده باشد، بر اساس قانون در دفعات اول تا سوم بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند و در دفعات بعدی به پلمب شرکت ها اقدام می نمائیم.

    خبرنگار: زهرا پناهی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=8004

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم