• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

تراکنش بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

  • کد خبر : 306741
  • 04 مهر 1401 - 21:56
تراکنش بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

فهرست محتوا بیت کوین (BTC) نه تنها اولین ارز دیجیتال است. بلکه شناخته شده ترین رمزارزی است که در بین بیش از ۱۹۰۰۰ ارز دیجیتال موجود امروزی وجود دارد. دستگاه‌های مالی و اقتصادی امروزی به سادگی تحت تاثیر نوسانات بیت کوین قرار می‌گیرند. آنها به منظور جلوگیری از این تاثیر از استراتژی‌های خود استفاده کرده […]

فهرست محتوا

  • بیت کوین (BTC) نه تنها اولین ارز دیجیتال است. بلکه شناخته شده ترین رمزارزی است که در بین بیش از ۱۹۰۰۰ ارز دیجیتال موجود امروزی وجود دارد. دستگاه‌های مالی و اقتصادی امروزی به سادگی تحت تاثیر نوسانات بیت کوین قرار می‌گیرند. آنها به منظور جلوگیری از این تاثیر از استراتژی‌های خود استفاده کرده که مانند ضد گلوله عمل کند. استفاده از این استراتژی‌ها نشان دهنده اهمیت بالای بیت کوین است. نوسانات شدید بیت کوین علاوه بر اینکه می‌تواند موجب ضررهای بسیاری شود، ممکن است موقعیت‌های خوبی ایجاد کند. همین نوسانات، فرصت‌ها و ریسک ها باعث شده که سرمایه گذاران و افراد تازه کار به سادگی از بیت کوین فاصله بگیرند. چرا که درک زیر و بم‌ها می‌تواند دشوار باشد. شما می‌توانید قیمت بیت کوین و بیش از ۳۰ ارز دیجیتال برتر را در صرافی والکس ببینید. همچنین می‌توانید در امنیت خاطر تمام نسبت به خرید هر کدام از ارزهای دیجیتال اقدام نمایید.

    بیت کوین چیست؟

    بیت کوین یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است. می‌توانید بدون هیچ گونه واسطه‌ای مستقیماً آن را بخرید، بفروشید و مبادله کنید. خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، در ابتدا توضیح داد که علت خلق بیت کوین «یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر اثبات رمزنگاری به جای اعتماد» بوده است.

    • هر تراکنش بیت کوینی که تا به حال انجام شده است به صورت عمومی برای همه قابل مشاهده است. همین امر سبب می‌شود تراکنش‌ها به سختی معکوس شوند و جعل آنها دشوار گردد.
    • بیت کوین توسط هیچ ارگان یا سازمان دیگری پشتیبانی نمی‌شود. چرا که ماهیت آن کاملاً غیر متمرکز است.
    • از زمان عرضه عمومی آن در سال ۲۰۰۹، ارزش بیت کوین به طور چشمگیری افزایش یافته است. اگر چه زمانی قیمت USDT زیر ۱۵۰ دلار فروخته می‌شد، اما اکنون قیمت بیت کوین معادل ۵۰۰۰۰ دلار است.
    • چون تعداد استخراج و عرضه آن به ۲۱ میلیون محدود شده است. بسیاری از منتقدان و کارشناسان عقیده دارند قیمت آن افزایش خواهد یافت. به خصوص اینکه برخی سیاستمداران از بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال یاد کرده‌اند. تا در برابر نوسانات ارزهای دیجیتال محافظت کنند.

    تراکنش‌های بیت کوین چطور کار می‌کنند؟

    همانطور که تا کنون متوجه شده اید، بیت کوین وجود خارجی ندارد و همه چیز در چهارچوب شبکه بلاک چین انجام می‌شود. به عبارت بهتر، زمانی که یک بیت کوین منتقل می‌شود در واقع ارزشی از یک گره به گره دیگر منتقل می‌شود. می‌توان این انتقال را به انتقال پیام و ارسال SMS مثال زد. اما با این تفاوت که این پیام‌ها به صورت دیجیتالی امضا شده‌اند و برای تایید کاربر بعدی تحت شبکه بیت کوین یک امضای دیگری زیر پیام اضافه می‌شود. به این ترتیب این پیام شامل زنجیره‌ای از امضاهای کاربرانی است که بیت کوین را دست به دست چرخانده‌اند. پس از آنکه پیام توسط شبکه بیت کوین تایید شد، به وسیله یک ماینر در شبکه بلاک چین ثبت خواهد شد.

    خالق بیت کوین (آقا یا گروه) ساتوشی ناکاموتو در وایت پیپر بیت کوین نوشته است: «ما بیت کوین را به عنوان زنجیره‌ای از امضاهای دیجیتال تعریف می‌کنیم. هر مالک با امضای دیجیتالی هش تراکنش قبلی و کلید عمومی مالک بعدی و افزودن آن‌ها به انتهای کوین، بیت کوین را به شخص بعدی انتقال می‌دهد. دریافت‌کننده نیز می‌تواند امضاها را برای تأیید زنجیره مالکیت تأیید کند». این امر نشان می‌دهد که هیچ بیت کوینی به صورت فیزیکی وجود ندارد. همچنین هیچ کس حساب اختصاصی به عنوان صاحب بیت کوین ندارد. اما می‌توان از بلاک چین به عنوان دفتر کار یا دفتر ثبت، تمام تراکنش‌ها را مشاهده کرد. این سوابق تراکنش‌ها توسط معامله گران بیت کوین به روزرسانی شده است. به عبارت بهتر نه تنها بیت کوین بلکه تمام ارزهای دیجیتال روی شبکه بلاک چین قابل ردیابی هستند.

    یکبار دیگر به مثال SMS توجه کنید. با هر بار انتقال پیام امضایی از فرستنده به انتهای پیام اضافه می‌شود. در خصوص بیت کوین به آن رمزنگاری با کلید عمومی می‌گویند. شبکه بیت کوین از کلیدهای عمومی استفاده می‌کند تا از صحت تراکنش اطمینان حاصل کند. در ادامه به بررسی کلیدهای عمومی و خصوصی خواهیم پرداخت.

    کلید و کیف پول

    سوال رایجی که همه تازه واردان می‌پرسند این است که «بیت کوین یا ارز دیجیتال من کجاست؟» ساده‌ترین راه برای درک این موضوع نگاه کردن به بلاک چین به عنوان یک بانک اجتماعی است. بانکی که همه‌ی ارزهای دیجیتالی را ذخیره می‌کند. همانطور که می‌دانید امروزه پول نقد کمتر دیده می‌شود. همه خریدها با شماره‌هایی هستند که پول محسوب می‌شوند. شما موجودی خود را با استفاده از کیف پولی که مانند اپلیکیشن موبایل بانک شماست، مشاهده می‌کنید. از کارت‌های اعتباری و نقدی استفاده می‌کنید که به عنوان ابزاری برای دسترسی و استفاده از پول شما عمل می‌کنند. با همین مثال به بیت کوین بنگرید. شما با استفاده از کیف پول و کلید به بیت کوین خود دسترسی پیدا می‌کنید.

     

    کلیدها

    تراکنش بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

    Alt: کلیدهای بیت کوین

    همانطور که با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل برای انتقال پول استفاده می‌کنید. از اپلیکیشن‌ها یا سخت افزارهای کیف پول دیجیتال، برای ارسال یا دریافت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنید. در هسته هر بیت کوین داده‌هایی وجود دارد که به مالکین اختصاص دارد. این داده‌ها کلیدهای خصوصی و عمومی هستند.

    بیت کوین از طریق یک تراکنش در بلاک چین به یک مالک اختصاص داده می‌شود. آن مالک یک شماره یا کلید خصوصی دریافت می‌کند. همچنین کیف پول شما دارای یک آدرس عمومی است. آدرسی که به نام کلید عمومی شما نامیده می‌شود. زمانی که کسی بخواهد برای شما آدرس ایمیلی ارسال کند باید از آن استفاده کند. مشابه روشی که آدرس ایمیل شما را در ایمیل وارد می‌کند. می‌توانید به کلیدهای عمومی و خصوصی مانند نام کاربری (کلید عمومی) و رمز عبور (کلید خصوصی) که برای دسترسی به وجوه شما استفاده می‌شود فکر کنید.

    کلام آخر

    همیشه به خاطر داشته باشید که ارزهای دیجیتال، ماهیت سوداگرانه‌ای دارند. بیت کوین که پادشاه ارزهای دیجیتال است از این قاعده مستثنی نیست. هیچ کس، هیچ وقت کسی را مجبور به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نمی‌کند. چرا که به همان اندازه که ارزهای دیجیتال می‌تواند افراد را به سرعت ثروتمند کند، می‌توانند افراد را به سختی و مشقت و فقر بکشاند. مگر اینکه فردی به اندازه کافی اطلاعات و سرمایه راکد داشته باشد. سرمایه‌ای که اگر از دست برود، مشکلی در زندگی‌اش ایجاد نکند.

    برای خرید بیت کوین نیاز به مراجعه به صرافی معتبر دارید. اما هر صرافی برای ایرانیان مفید نیست. پیشنهاد می‌شود تا در استفاده از صرافی‌های بین المللی مراقبت‌های لازم را انجام دهید. چرا که آنها استراتژی‌های قدرتمندی برای شناسایی کاربران دارند. همچنین در صورت تشخیص ایرانی بودن کاربر، حساب کاربری وی را مسدود کرده و تمام سرمایه فرد از بین می‌رود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306741

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم