• امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳
1

تحریم جدید بانکی توسط آمریکا: جزئیات تحریم [نام بانک] توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

  • کد خبر : 347113
  • 06 تیر 1403 - 22:12
تحریم جدید بانکی توسط آمریکا: جزئیات تحریم [نام بانک] توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه، بانک آینده را به لیست سیاه خود افزود. این بانک یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بین بانک ملی ایران، بانک صادرات ایران و یک بانک خصوصی بحرینی است. وزارت خزانه‌داری آمریکا این اقدام را با استناد به فرمان اجرایی خود برای مسدود کردن دارایی‌های مرتبط با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی انجام […]

  • وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه، بانک آینده را به لیست سیاه خود افزود. این بانک یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بین بانک ملی ایران، بانک صادرات ایران و یک بانک خصوصی بحرینی است.

    وزارت خزانه‌داری آمریکا این اقدام را با استناد به فرمان اجرایی خود برای مسدود کردن دارایی‌های مرتبط با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی انجام داده است. این تحریم، انجام هرگونه تجارت با این بانک را برای شهروندان و نهادهای آمریکایی ممنوع می‌کند و دارایی‌های احتمالی آن بانک تحت صلاحیت آمریکا را مسدود خواهد کرد.

    بانک ملی و بانک صادرات ایران پیش‌تر نیز به دلیل حمایت از توسعه برنامه‌های هسته‌ای ایران، تحریم شده بودند.

    وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که بانک ملی ایران در عمل کنترل بانک آینده را در دست دارد. دولت بحرین نیز گفته است که اقدامات مسئولانه‌ای را برای جلوگیری از سوء‌استفاده بانک آینده از سیستم مالی این کشور انجام داده است.

    بحرین که یک جزیره در سواحل عربستان سعودی و شریک تجاری سنتی با ایران است، در تلاش است تا با کاهش تولید نفت، خود را به عنوان یک مرکز خدمات مالی منطقه‌ای تبدیل کند.

    مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که بانک ملی ایران تلاش‌های فوق‌العاده‌ای را برای کمک به ایران در دستیابی به فناوری هسته‌ای و موشک‌های بالستیک انجام داده است. همچنین این بانک به سایر نهادهای تحریم‌شده برای دور زدن تحریم‌ها کمک کرده است. بانک‌ها و موسسات تحت مالکیت یا کنترل بانک ملی ایران، به شدت تهدیدی برای یکپارچگی نظام مالی بین‌المللی محسوب می‌شوند.

    وزارت خزانه‌داری گفته است که این تصمیم با تحریم‌های جدید سازمان ملل متحد علیه ایران که در 3 مارس اعمال شد، همخوانی دارد. این تحریم‌ها خواستار افزایش هوشیاری در مورد موسسات مالی ایرانی، به ویژه بانک ملی و بانک صادرات هستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=347113

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم