• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

تا پایان سال ۱۴۰، بانک‌ها به مجموع ۱۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهند داشت

  • کد خبر : 341074
  • 28 دی 1402 - 14:09
تا پایان سال ۱۴۰، بانک‌ها به مجموع ۱۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهند داشت

وزیر اقتصاد اعلام کرد که بانک‌های تحت نظارت دولت تا پایان سال جاری، با افزایش سرمایه، مجموعاً به مبلغ ۱۴۰ هزار میلیارد تومان خواهند رسید. او افزود که در سال گذشته، افزایش سرمایه بانک‌ها به میزان ۹۸ هزار میلیارد تومان بوده و تا سال ۱۴۰۰ به ۴۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. وزیر اقتصاد […]

  • وزیر اقتصاد اعلام کرد که بانک‌های تحت نظارت دولت تا پایان سال جاری، با افزایش سرمایه، مجموعاً به مبلغ ۱۴۰ هزار میلیارد تومان خواهند رسید. او افزود که در سال گذشته، افزایش سرمایه بانک‌ها به میزان ۹۸ هزار میلیارد تومان بوده و تا سال ۱۴۰۰ به ۴۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. وزیر اقتصاد تأکید کرد که این افزایش سرمایه تا پایان سال جاری به ۱۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که در کل، بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک‌های تحت نظارت دولت خواهد بود. او این موضوع را در زمینه کفایت سرمایه بانک‌ها و اهمیت افزایش سرمایه برای تقویت ساختار مالی این بانک‌ها توضیح داد.

    خاندوزی اظهار کرد که در دو سال و نیم گذشته تا پایان اسفندماه، معادل کل سرمایه دولت در بانک‌ها را افزایش داده‌ایم. این افزایش سرمایه به سود بانک‌های دولتی است و هدف آن افزایش توان و قدرت اعتباردهی بانک‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و نیازهای مردم در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ است.

    درباره افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر، خاندوزی افزود: با وقوع اتفاقات در منطقه، از جمله حمله به یمن و تحولات در چین، حواله‌های مالی مجبور به تسویه شدن شدند و این موضوع باعث افزایش نرخ ارز در بازار شده است. او تأکید کرد که با دخالت بانک مرکزی در روزهای آینده، انتظار می‌رود نرخ ارز ثابت شده و ثبات یابد.

    وی درباره سیاست تسهیلات بانکی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور، اظهار کرد: دستورات جدی آیت‌الله رئیسی در مجمع عمومی بانک مرکزی در زمینه ارائه تسهیلات مورد توجه قرار گرفته و بانک مرکزی اقدامات مهمی در این زمینه انجام داده است. او اطلاع داد که بانک مرکزی سهمیه وام ازدواج را به شبکه بانکی کشور اعلام کرده و ظرفیت پرداخت وام فرزندآوری نیز بهبود یافته و افزایش یافته است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341074

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم