• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

«تامین اجتماعی» پرداخت ۵۰ درصد بیمه تکمیلی را تقبل می کند/۳۶۰۰ میلیارد ریال کمبود بودجه در اصفهان

  • کد خبر : 284385
  • 19 بهمن 1400 - 10:15
«تامین اجتماعی» پرداخت ۵۰ درصد بیمه تکمیلی  را تقبل می کند/۳۶۰۰ میلیارد ریال کمبود بودجه در اصفهان

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگان از مهم ترین دغدغه های سازمان است، گفت: تقبل کردیم ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی بیمه شدگان را پرداخت کنیم و تا پایان بهمن ماه برای ثبت نام و یا تعدیل نیروها فرصت وجود دارد. به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، محسن ریاضی پیش […]

  • مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگان از مهم ترین دغدغه های سازمان است، گفت: تقبل کردیم ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی بیمه شدگان را پرداخت کنیم و تا پایان بهمن ماه برای ثبت نام و یا تعدیل نیروها فرصت وجود دارد.

    به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، محسن ریاضی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان اظهار کرد: سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر معادل ۷۰ درصد جمعیت استان در قالب بیمه شده، مستمری بگیر یا کارفرما به همراه خانواده شان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در اصفهان هستند که این نسبت در کشور ۵۵ درصد است.

    وی افزود: حدود هشت تا ۱۰ درصد فعالیت سازمان تامین اجتماعی از بعد منابع و مصارف در استان اصفهان است و این سازمان با ۴۴ شعبه و ۱۶ کارگزاری یعنی بیشترین تعداد در کشور در سطح استان فعالیت می‌کنند.

    مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی در کنار محیط زیست و آب از چالشهای مهم کشور است، گفت: صندوق های بازنشستگی دیر یا زود نیازمند اصلاحات جدی هستند.

    کسری نیروی انسانی داریم

    وی با اشاره به اینکه حدود ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر در استان اصفهان بیمه بیکاری دریافت می کند، گفت: کسری نیروی انسانی داریم که با برنامه ریزی ستاد انسانی از جمله بکارگیری نیروهای بازشسته امید داریم این چالش برطرف شود.

    ریاضی با رد این ذهنیت در سطح کشور که سازمان تامین اجتماعی پولدار است، تصریح کرد: این ذهنیت تا چند دهه گذشته شاید صحیح بود اما اکنون این مطلب صحت ندارد و نیازمند اصلاحات در فرایندها هستیم.

    وی با اشاره به اینکه عمده مصارف ما هزینه های مستمری است و مابقی شامل درمان و هزینه هاست، گفت: در هشت ماهه نخست سال حدود ۱۰۳ هزار میلیارد ریال منابع در استان اصفهان وجود داشته است که ۱۲۲ هزار میلیارد ریال مصارف مستمری، سه هزار میلیارد ریال بیمه بیکاری، هزینه های درمان حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال و هزینه اداره این صندوق حدود دو هزار میلیارد ریال است که جمع این مصارف ۱۳۹ هزار میلیارد تومان را تشکیل می دهد و نشان می دهد سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این مدت کسری بودجه داریم.

    مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی از بنگاه های اصلی اقتصادی هستند، ابراز کرد: در تمامی کشورها در زمان مقتضی منابع مازاد هزینه ها سرمایه گذاری می شود تا در زمانی که جریان منابع و مصارف برعکس می شود جبران کننده مخارج باشد اما در ایران این گونه نبوده است.

    دولت نگاه ویژه به صندوقهای بازنشستگی داشته باشد

    وی ادامه داد: اکنون صندوق های بازنشستگی دارای مشکلات اساسی هستند و دولت به عنوان متولی باید نگاه ویژه به صندوق های بازنشستگی از جمله تامین اجتماعی داشته باشد مگرنه در ایفای وظایف خود که تعهدات لازم الاجرایی نیز هست، دچار مشکل می شوند.

    ریاضی کسری نقدینگی سازمان، تغییرات دموگرافیک و افزایش تعداد جمعیت تحت پوشش سالمند، انباشت مقادیر زیادی از مطالبات بازنشستگان از جمله مشکلات مهم این سازمان برشمرد و ابراز کرد: اجرای طرح ۳۰۷۰، حذف دفترچه درمانی، بیمه تکمیلی بازنشستگان، وام بازنشستگان، تودیع پرونده خبازان، بخشودگی جرائم، تهاتر با نهادهای برون سازمانی از جمله مهم ترین ادارات اداره کل اصفهان بوده است.

    راهنمایی و مشاوره و شکایت از طریق سامانه ۱۴۲۰

    وی با تاکید بر راه اندازی سامانه ۱۴۲۰ در سازمان تامین اجتماعی گفت: بدین ترتیب افراد برای راهنمایی مشاوره یا شکایت از سازمان تامین اجتماعی می توانند به راحتی اقدام کنند که هم به شکل تلفنی و هم ورود به سایت امکان پذیر است و هر شعبه نیز باید جوابگوی موضوع باشد.

    مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگان از مهم ترین دغدغه های سازمان است، گفت: تقبل کردیم ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی بیمه شدگان را پرداخت کنیم و این اطلاع رسانی را به مردم انجام می دهیم که تا پایان بهمن ماه برای ثبت نام و یا تعدیل نیروها فرصت وجود دارد.

    46

    منبع : خبرآنلاین  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=284385

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم