• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
0

تاریخ اجرایی تغییر ساعات کاری ادارات اعلام شد!

  • کد خبر : 343331
  • 25 فروردین 1403 - 13:53
تاریخ اجرایی تغییر ساعات کاری ادارات اعلام شد!

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: مصوبه هیأت وزیران درباره تغییر ساعات کاری ادارات از سال گذشته همچنان به اجرا درآمده و امسال نیز ادامه خواهد داشت. طبق این مصوبه، ساعات کاری ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تغییر می‌کند. بخشنامه جدید درباره تغییر ساعات کاری ادارات اعلام شده است. این بخشنامه جدید بر اساس […]

  • سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: مصوبه هیأت وزیران درباره تغییر ساعات کاری ادارات از سال گذشته همچنان به اجرا درآمده و امسال نیز ادامه خواهد داشت. طبق این مصوبه، ساعات کاری ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تغییر می‌کند.

    بخشنامه جدید درباره تغییر ساعات کاری ادارات اعلام شده است. این بخشنامه جدید بر اساس مصوبه سال گذشته هیأت وزیران صادر شده و با هدف مدیریت بهتر مصرف برق در فصل گرم سال، ساعات کاری ادارات را از ۶ صبح تا ۱ بعدازظهر تغییر داده است. این تغییر سبب صرفه‌جویی ۸۵۰ مگاواتی در اوج بار شبکه برق در تابستان سال ۱۴۰۲ شده است.

    طرح مشابهی در سال گذشته نیز به منظور کنترل و مدیریت بهتر مصرف برق اجرا شد و باعث صرفه‌جویی ۸۵۰ مگاواتی برق شد. امسال نیز این طرح از ۱۵ خرداد اجرایی خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که ۱۵۰۰ مگاوات بیشتری صرفه‌جویی شود.

    تغییر ساعات کاری ادارات جزء طرح‌های مدیریت بار شبکه در تابستان است. این اقدام با هدف تأمین برق پایدار در فصل گرم سال انجام می‌شود و تصویب آن به عهده هیأت وزیران است.

    با توجه به اینکه در سال گذشته وسایل سرمایشی در ادارات خاموش شده بود، اجرای این طرح منجر به صرفه‌جویی ۸۵۰ مگاواتی در مصرف برق شد، که معادل مصرف دو یا سه استان کشور است.

    بر اساس این مصوبه، تصمیم گرفته شده است که وسایل سرمایشی در ادارات واقع در مناطق معتدل یک ساعت زودتر از پایان ساعت کار و در مناطق گرمسیر همزمان با پایان ساعت کار خاموش شوند.

    مصطفی رحبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، درباره نظارت بر اجرای این طرح اظهار کرد: هدف امسال این است که حدود ۱۵۰۰ مگاوات از مصرف برق به‌وسیله این طرح صرفه‌جویی شود. تاکنون، تقریباً ۸۰ درصد از ادارات به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند و ادارات باقی‌مانده نیز قبل از شروع فصل پیک به این نوع کنتورها مجهز خواهند شد.

    رحبی مشهدی افزود: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، ادارات باید در ساعات کاری ۳۰ درصد مصارف خود را و پس از پایان ساعات کاری ۶۰ درصد کاهش دهند. با نصب کنتورهای هوشمند، مصرف برق ادارات قابل کنترل خواهد بود و در صورت عدم رعایت میزان صرفه‌جویی تعیین شده، شرکت‌های توزیع قادر خواهند بود تا این مسئله را رصد و کنترل کنند.

    مدیریت مصرف برق در شرایط ناپایداری تنها راه‌حل ممکن است و در شرایط فعلی نیز چاره‌ای جز مدیریت مصرف وجود ندارد. اجرای این طرح نیز در راستای این هدف قرار دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343331

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم