• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

تاریخچه بانک ملی ایران و مزایدات آن

  • کد خبر : 309030
  • 22 آذر 1401 - 13:39
تاریخچه بانک ملی ایران و مزایدات آن

بانک ملی ایران یکی از قدیمی ترین بانک های ایرانی است که  در زمان مشروطه پایه گذاری شد. خبر پایه گذاری بانک ملی ایران در تاریخ ۱۹ آذر ماه سال ۱۲۸۵ هجری شمسی توسط وزیر مالی مظفر الدین مطرح شد. پایه گذاری این بانک با توجه به شرایط نابسامان مالی کشور با استقبال بی نظیر […]

  • بانک ملی ایران یکی از قدیمی ترین بانک های ایرانی است که  در زمان مشروطه پایه گذاری شد. خبر پایه گذاری بانک ملی ایران در تاریخ ۱۹ آذر ماه سال ۱۲۸۵ هجری شمسی توسط وزیر مالی مظفر الدین مطرح شد. پایه گذاری این بانک با توجه به شرایط نابسامان مالی کشور با استقبال بی نظیر مردم و مسئولان ایران روبرو شد. این برای اولین بار بود که یک بانک ملی برای حمایت از اقتصاد و سرمایه ایرانی به صورت مستقل در داخل کشور راه اندازی می شد. این بانک همواره برای انجام معاملات متعدد خود اقدام به برگزاری انواع مزایده کرده است.

    بانک ملی درواقع دومین بانک بزرگ ایرانی است که از لحاظ قدمت و وسعت پس از بانک سپه دومین بانک تجاری دولتی ایران قرار گرفته است. این بانک بیشترین ثروت و دارایی را در میان تمام بانک های ایرانی دارد. برند بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شده است. این بانک دارای  ۳۳۲۸ شعبه فعال در داخل، ۱۴ شعبه فعال و ۴ سابسیدری در خارج کشور و ۱۸۰ باجه است. در ادامه این مقاله با معرفی بیشتر این بانک همراه ما باشید.

    تاریخچه بانک ملی ایران

    بانک ملی ایران با سرمایه ابتدایی  ۱۵ میلیون (۳۰ کرور) قابل افزایش به 50 میلیون تومان در ایران در حال شکل گیری بود که خبر آن موجبات خوشحالی بسیاری از ایرانیان را فراهم کرده بود. بعد از پایان یافتن جنگ جهانی دوم زمینه هایی برای تشکیل رسمی این بانک ایجاد شد تا آن که  بالاخره قانون تاسیس بانک ملی ایران در جلسه تاریخ چهاردهم اردیبهشت ۱۳۰۶ به تصویب مجلس وقت ایران رسید. اساسنامه بانک ملی ایران به تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۳۰۷ به تصویب کمیسیون مالیه مجلس ایران در آمد و سپس در روز سه شنبه۲۰ شهریور ۱۳۰۷ بانک ملی ایران در پایتخت ایران به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

    نخستین مدیران بانک ملی ایران از کشور آلمان بودند که این موضوع موجب شکل گیری این بانک با اصول اروپایی در داخل کشور شد. این بانک در ابتدای تاسیس خود 23 کارمند داشت که این تعداد این روزها به بیش از 40 هزار نفر رسیده است. همچنین سرمایه ابتدایی این بانک در آغاز کار بیست میلیون ریال یعنی دو میلیون تومان بود که تنها ۸ میلیون ریال آن پرداخت گردید و در سال ۱۳۱۴ سرمایه بانک ملی به ۳۰۰ میلیون ریال و در سال ۱۳۳۱ به دو میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. آخرین افزایش سرمایه بانک ملی در سال ۹۱ انجام گرفت و به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال رسید.

    در ارتباط با شعب این بانک نیز در ابتدای کار بانک ملی تنها دو شعبه در کل کشور داشت که یکی از این شعبه ها در تهران و دیگری در بوشهر قرار داشت. با توجه به اینکه در این زمان متخصصین بانکی در ایران وجود نداشت به موجب قانونی اجازه استخدام اتباع سویسی یا آلمانی به منظور اداره بانک داده شد. این بانک در حال حاضر دارای بیش از ۳۳۲۸ شعبه فعال در داخل، ۱۴ شعبه فعال و ۴ سابسیدری در خارج کشور و ۱۸۰ باجه است. این موضوع موجب شده است که این بانک یکی از قوی ‌ترین موسسات مالی نه تنها در ایران حتی در دنیا باشد.

    بانک ملی ایران، تا قبل از سال 1338 وظایف بانک مرکزی مانند حق انحصاری انتشار اسکناس و تنظیم جریان پول کشور را بر ‌عهده داشت تا این که در سال 1338 لایحه اساسنامه بانکی و پولی ایران به تصویب مجلس رسید و از هجدهم مرداد 1339 وظایف بانک مرکزی از بانک ملی جدا و با سرمایه 6/3 میلیارد ریال فعالیت خود را شروع کرد.

    بعد از  پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی، تغییر سیستم بانکداری و حذف ربا و ایجاد بانک بر مبنای تعالیم و احکام اسلامی مورد توجه قرار گرفت. بنابراین پس از تصویب لایحه قانونی عملیات بانکی بدون ربا در سال ۱۳۶۲ و ابلاغ آن به بانک ها، دستورالعمل ‌ها و آئین ‌نامه‌ های اجرایی تهیه شد و از اول فروردین ماه ۱۳۶۳ این قانون در بانک ملی ایران نیز به اجرا در آمد.

    منشور اخلاقی بانک ملی ایران

    – کارکنان بانک ملی ایران با ایمان به اراده خالق هستی و در جهت حفظ منافع ملی به ارائه خدمات بانکی به مشتریان می ‌پردازند و جلب رضایت آنان را سرلوحه امورخود می ‌‏دانند.

    – کارکنان بانک ملی ایران بر این باورند که مشتریان سرمایه‌ های واقعی بانک هستند و حضور آنان را در شعب خود مغتنم می‌ شمارند.

    – کارکنان بانک ملی ایران با رعایت نظم ، آراستگی ، وقت شناسی و مسئولیت پذیری آماده پذیرش همگان در واحدهای بانک (در شعب درون مرزی و برون مرزی) هستند.

    – کارکنان بانک ملی ایران بر این باورند که عزت، احترام و تکریم مراجعان به واحدهای این بانک، از مهمترین مسئولیت های آنان است و سعی خواهند نمود تا شخصیت وجایگاه مشتریان در فرآیند ارتباطات متقابل محفوظ باشد.

    – کارکنان بانک ملی ایران انجام امور مراجعان را در کوتاه ترین زمان ممکن ضروری دانسته و کوشش خواهند نمود از اتلاف وقت آنان در واحدهای بانک جلوگیری نمایند.

    – کارکنان بانک ملی ایران مصمم هستند خدمات خود را با کیفیت مطلوب و به شیوه‏ای مناسب و نوین در اختیار مشتریان بانک قرار دهند.

    – کارکنان بانک ملی ایران وظیفه دارند تا در حوزه کاری خود هرگونه اطلاعات مورد نیاز مشتریان را به سرعت و با توجه به مقررات برای آنان فراهم آورند.

    – کارکنان بانک ملی ایران بر این باورند که مبنای ارزیابی فعالیت های آنان نظرات و میزان رضایت مشتریان است.

    – کارکنان بانک ملی ایران دریافت هرگونه انتقاد نظر یا پیشنهاد از سوی مشتریان را ارج نهاده و از آن به عنوان زمینه ساز رشد و ارتقاء بانکی استقبال می ‌کنند.

    تاریخچه بانک ملی ایران و مزایدات آن

    معاملات بانک ملی ایران

    بانک ملی ایران مانند بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی اقدام به برگزاری انواع مزایده و مناقصه می کند. با این کار این بانک توانسته حوزه فعالیت های خود را گسترده تر کرده و شفافیت مالی خود را افزایش دهد. این فرایند با اعلام سازمان برگزار کننده مزایده یعنی بانک ملی ایران، شروع شده و در روزنامه های کثیرالانتشار یا وب سایت های اطلاع رسانی این آگهی ها مانند وب سایت ارتباط گستران هزاره، منتشر می شود. سپس متقاضیان با ارائه اسناد مورد نیاز وارد فرایند رقابتی شده و در صورتی که بالاترین قیمت را نسبت به رقبا ارائه بدهند، برنده مزایده خواهند بود. این مبلغ باید بیشتر از مبلغ پایه تعیین شده در مزایده باشد و از مبلغ احتمالی سایر رقبا بیشتر باشد. مزایده بانک ملی ایران عمدتا در حوزه هایی مانند مزایده فروش املاک و مستغلات، فروش اموال کاربردی، فروش املاک و اموال تملیکی، فروش انواع  ماشین آلات و غیره است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=309030

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم